J.RA 28.06.2003 16:30:50 | |
---|
Ostin juuri uuden Jacksonin kitaran jossa on lukittavat kielilukot. Haluaisin käyttää myöskin vibrakampea joten en halua laittaa mitään puupalikkaa tallan ja bodyn väliin. Kumminkin kun lukitsen kielilukot ja soittelen pari minuuttia niin vire on ihan anuksesta. Johtuuko tämä uusista kielistä vai siitä, että talla pääsee liikkumaan koko ajan(eikö kielilukkojen pitäisi pitää vire koko ajan normaalina, kun kampea ei käytetä?) |
Lauri666 28.06.2003 16:36:35 | |
---|
Ostin juuri uuden Jacksonin kitaran jossa on lukittavat kielilukot. Haluaisin käyttää myöskin vibrakampea joten en halua laittaa mitään puupalikkaa tallan ja bodyn väliin. Kumminkin kun lukitsen kielilukot ja soittelen pari minuuttia niin vire on ihan anuksesta. Johtuuko tämä uusista kielistä vai siitä, että talla pääsee liikkumaan koko ajan(eikö kielilukkojen pitäisi pitää vire koko ajan normaalina, kun kampea ei käytetä?) Siis vibrakampea voi käyttää kunhan kielilukot ovat kiinni. Uskoisin että vire johtuu tässä tapauksessa uusista kielistä jotka venyvät vielä. Ja vire ei pitäisi muuttua jos käytät vibrakampea(riippuen tallasta..) ~late~ I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead. |
Aardfather 28.06.2003 16:40:54 (muokattu 28.06.2003 16:42:44) | |
---|
Uudet kielet vaikuttaa asiaan jos ne ei ole venyneet vielä kunnolla ja toinen on tallan säätö. Eli venytä aina uudet kielet kunnolla aluksi. Sen jälkeen viritä kielet ja säädä samalla tallaa (jos on tarpeen) siten että lopulta talla on suurinpiirtein samansuuntaisesti kopan kanssa ja kielet on oikeassa vireessä. Vasta sitten lukitse kielilukot ja säädä lopullinen vire tallan hienoviritysruuveilla. Pitäisi pysyä vireessä tämän jälkeen vaikka kuinka väännät kammesta jos talla vaan on kunnollinen ja kitara muuten kunnossa. - Aardfather |
leather rebel 29.06.2003 22:19:18 | |
---|
Onkohan sulla liian paksu kielisetti? Tarkasta että talla on samassa kulmassa kitaran rungon kanssa, jos ei, niin lisää yksi jousi. |
PyGmi 29.06.2003 22:25:30 | |
---|
Onkohan sulla liian paksu kielisetti? Tarkasta että talla on samassa kulmassa kitaran rungon kanssa, jos ei, niin lisää yksi jousi. Ei sen tallan tarvi samassa kulmassa bodyn kanssa olla. ja ei sinne heti mitään jousia kannata lisätä. ite ainakin ensin kiristäisin niitä vanhoja jousia niistä ruuveista |
ed 30.06.2003 00:25:51 | |
---|
Jos se on aivan uusi kitara, niin jouset eivät ole varmastikkaan vielä "sisäänajetut" eli ne venyvät alussa vähän ennenkuin asettuvat.Aivan normaalia. |
mulletman 04.07.2003 15:28:03 | |
---|
Teit kardinaalen munauksen. Nimittäin floydrose on aivan käsittämättömän hankala väkkärä. Olen vierestä seurannut sellaista värkkäystä ja kiroilua, että minulla on suorastaan traumoja floydrosesta. |
A. Järvinen 04.07.2003 16:56:13 | |
---|
Teit kardinaalen munauksen. Nimittäin floydrose on aivan käsittämättömän hankala väkkärä. Olen vierestä seurannut sellaista värkkäystä ja kiroilua, että minulla on suorastaan traumoja floydrosesta. Nii.. Itse en tuskaile kun kielet katkeaa, laitan uuden paikoilleen, viritän ja jatkan soittoa :). (Tune-a-matic) |