Aihe: Les Paulille vahvistin
1
Nighton
22.07.2003 22:20:55
Oisin ostamassa ensimmäiseksi sähkökitaraksi Epin Les Paul specialia. Minkälainen vahvistin passais kyseille kitaralle? Kaverilla olis joku Marshallin combo, en sit tiiä mite toi passaa les paulille. tai siis en kyllä tiedä et mikä yleensäkään sopii Lp:lle.
Eli hakusessa olisi kotivahvari ei kaappi+nuppi.

-Nighton
Jucciz
22.07.2003 22:30:59
Tänään hain postista Laneyn LC15-putkicombon ja kun omat kitarat ovat eri paikkakunnalla, jouduin tyytymään velipojan Epiphonen Les Pauliin ... ja tätä kirjoittaessa on jotain 6 tuntia soittelua takana. Syy: en yksinkertaisesti malttanut lopettaa. Hämmästyin siitä, miten Laney näemmä saa vähän halvemmankin kitaran kuulostamaan erittäin asialliselta. Thomannilla vehje maksaa vähän reilu 300e uutena, eli hinta ei todellakaan ole este. Suosittelen lämpimästi.

En malta odottaa kun pääsen testaamaan vehjettä pedaalilautani ja Straton/Telen kanssa.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
outo_O
22.07.2003 22:46:15
Oisin ostamassa ensimmäiseksi sähkökitaraksi Epin Les Paul specialia. Minkälainen vahvistin passais kyseille kitaralle? Kaverilla olis joku Marshallin combo, en sit tiiä mite toi passaa les paulille. tai siis en kyllä tiedä et mikä yleensäkään sopii Lp:lle.
Eli hakusessa olisi kotivahvari ei kaappi+nuppi.

-Nighton

Ei eri kitaroille ole optimaalista vahvaria, ja muutenkin noi epin lespat ei o lähelläkään Les Paulin soundia, ne ovat vaan LP n muotosia.
olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt.
LaXu
22.07.2003 22:52:56
Kerro ihmeessä miten paljon sinulla on rahaa käytettävissä vahvistimeen.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
P-Nut
22.07.2003 23:23:25

Kuten jo tuota Laneyta suositeltiin niin suosittelenpa itsekkin :)
Itselläni nimittäin on Epiphonen Les Paul Standard ja vahvistimena Laney TF200 ja soundi on yllättävän hyvä näinkin halvalle kitaralle. Hintaa vahvistimella oli noin 450€ kun ostin (alennuksessa).
Kyllä se siitä kun vähän potkii
LaXu
23.07.2003 00:55:18 (muokattu 23.07.2003 00:58:21)
Kuten jo tuota Laneyta suositeltiin niin suosittelenpa itsekkin :)
Itselläni nimittäin on Epiphonen Les Paul Standard ja vahvistimena Laney TF200 ja soundi on yllättävän hyvä näinkin halvalle kitaralle. Hintaa vahvistimella oli noin 450€ kun ostin (alennuksessa).

Hmh, aika kova hinta hybridista. Jos Laney-linjalle lähdetään, niin mainitsenpa tuon Laney TT20 vahvistimen taas kerran. Yksi kanava, 20W, täysputki, kaiku, efektiluuppi, 1x12" kaiutin, hintaa jotain 430-450€ paikkeilla. Tosin joutuu tilaamaan Ruotsista ellei onnistu tinkimään Levytukun n. 600€ ryöstöhinnasta. Ei ole tosin sopivin peli hevin soittoon.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Antti1
23.07.2003 01:02:27 (muokattu 23.07.2003 01:03:21)
Hmh, aika kova hinta hybridista.

Joo on, tosiaan. Itse olisin maksanut tuosta ehkä puolet. Ah, mutta enpä huomannut että tuo oli uutena ostettu. No hinta kuitenkin liian kova jos vielä alessa oli.

Jos Laney-linjalle lähdetään, niin mainitsenpa tuon Laney TT20 vahvistimen taas kerran.

Mun uusin vastaus vahvistinkysymyksiin on Laney VC50, olen rakastunut. Tosin tähän kysymykseen toi ei taida oikeen sopia viidenkymmenen putkiwattinsa kanssa. Mutta Laney on nyt kova sana ainakin mulle.

EDIT: Lisäystä.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
mikko1
23.07.2003 10:18:08
Osaisiko joku kertoa minulle kokemuksiaan marsun AVT50:sestä...? oisin kiitollinen...
"We don't care what you say, fuck you!" The Germs - Fuck You
Antti1
23.07.2003 11:40:01
Osaisiko joku kertoa minulle kokemuksiaan marsun AVT50:sestä...? oisin kiitollinen...

Hoo. Kerrankin vahvistin josta tiedän jotain. Tällaisia on meidän kaupungin treenikämpällä kaksi kappaletta ja siellä olen niillä soitellut. No ensinnäkin niillä kyllä pärjää bänditreeneissä, mutta tosi kovaa saa luukuttaa että rumpalikin kuulee hyvin. Soundista en oikeen osaa sanoa paljoa, kun olen vaan sellaset kohtuunopeasti säädetyt säädöt heittänyt, koska toi ei oo meiän vaki-treenis. Niissä on ainakin paljon alapäätä, jota mä yleensä käännän vähän pois. Särö on parempi kuin 2. sarjan valvestateissa mutta mielestäni huonompi kuin niissä ekan sarjan peleissä. Toi vahvari sopii enemmänkin johonkin metalliin, kuin vähän "herkempään" musaan. Meillä on metallia soitellessa kyllä tullut joskus hurjimmissa tykityksissä vähän tehojen rajat vastaan. Tai oikeestaan kyllä se on kuulunut, mutta se soundi on mennyt jo niin tunkkaiseksi, kumisevaksi ja epäselväksi, ettei kitarasta/kitaroista saa oikeen selvää. Tossa vahvarissa on muuten se kaappiemuloitu linjalähtö, joka voi olla mukava nauhoituksissa, jos ei ole mikkiä. Toimivuudesta en tiedä.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
A. Järvinen
23.07.2003 11:45:37
Kehasenpa tässä vähän Craten putkivehettä, nimeltä Vintage Club 30. Soittelin oman Epin SG:n kanssa sillä yks kerta reeneissä.... Voi jumalauta mitkä rock'n'roll soundit! Mahtava. Ainut miinus on että tuota on tajuttoman vaikea löytää Suomesta.
Nighton
23.07.2003 14:18:06
Rahan käyttö nyt on aina liikkuva käsite. Vähän niinku tilanne kohtaista, hinta/laatu aina merkitsee mulle paljon.
Peaveytä olin ite ajatellu. Ei kuitenkaan ensimmäisiksi vehkeiksi viiti yhteensä 2000euron eestä laittaa tavaraa.. jotai 500-600euron pakettia aatellu. Mut rahat on vasta "tilaukessa" ja näin etukäteen suunnittelen. Toivottavasti ei jää pelkäksi suunnitelmaksi.

-Nighton
askomiko
23.07.2003 14:29:19 (muokattu 23.07.2003 14:30:49)
LC15:ta on kehuttu harmonykentraalissa. Toisaalta, niinhän kaikkea. Mutta tuo LC15 on jopa kiinnostavan edullinen. Melkein alottelu-trankun hintainen. Muutkin Laneyt on edukkaita. Harmi kun ei täälläpäin ole mitään noista. LC15, VC30 ja VH100 ainakin pitäisi kuulla joskus. Tietenkin riippuu mitä soittaa, mutta ei-tappoheviin tuo pieni Laney voi olla loisto.

Edit: testaa Voxin brian may-kone myös. Ja kerro oliko hyvä:)
Straton
23.07.2003 14:53:32
Kehasenpa tässä vähän Craten putkivehettä, nimeltä Vintage Club 30. Soittelin oman Epin SG:n kanssa sillä yks kerta reeneissä.... Voi jumalauta mitkä rock'n'roll soundit! Mahtava. Ainut miinus on että tuota on tajuttoman vaikea löytää Suomesta.

Tommonen Cratehan on lojunut Kitarapajalla iät ja ajat. 450e ne siitä huutaa.
Ite oot!!!
hemmo
23.07.2003 15:06:10

LC15:ta on kehuttu harmonykentraalissa.

Mulla on tuo LC-15 ja se on ihan hyvä halvaksi. Ehkä hieman turhan kirkas saundi. Bright-kytkimellä ei tee mitään ja treblen voi kääntää lähes pois. Mukava kevyt rosovehje ja mökääkin lähtee tarvittaessa riittämiin.

Edit: testaa Voxin brian may-kone myös. Ja kerro oliko hyvä

Soitin-Huttusella testasin noin 10 min. ajan. 6-tuumaisesta ämyristä ei paljon botnea irronnut ja puhdas saundi oli aika ponneton. Parhaimmillaan laite oli särö päällä, jolloin saundi oli ylämiddlevoittoinen, mutta hyvällä tapaa ja sustainia riittämiin. Heti alkoi tapailemaan Queenin leadsaundeja. Luultavasti Made-In-Korea Burns Brian May-model toimisi erinomaisesti Voxin kanssa. Oikeastaan melko hyvä laite, mutta aika erikoinen ja tarkoitettu vain tiettuun käyttöön.

Olikohan uudessa GP:ssä arvio Voxista?
Säröä beibi!
Master of reality
23.07.2003 15:29:00
Oisin ostamassa ensimmäiseksi sähkökitaraksi Epin Les Paul specialia.

Osta mielummin Tokai Les Paul. Paljon parempi kun noi Epiphonet.
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
p130
23.07.2003 15:33:16 (muokattu 23.07.2003 15:35:57)

Osta mielummin Tokai Les Paul. Paljon parempi kun noi Epiphonet.

Niin ovat, kalliit japsitokait nimittäin. Epin halpa special on aivan yhtä hyvä kuin mikä tahansa saman hintaluokan korealainen Tokai LP.

Jollakin tavalla voisi perustellakin jos noin sanoo. Tuosta tulee lähinnä mieleen mullontokai tokaion*tunhyvä (ok, kamalistassa ei ollut tokaita, mutta mieleen se nyt vain tulee ensimmäisenä...).
HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta.
pimp
24.07.2003 10:53:56

Soitin-Huttusella testasin noin 10 min. ajan. 6-tuumaisesta ämyristä ei paljon botnea irronnut ja puhdas saundi oli aika ponneton.

Olisko kellään muuten tietoa niistä kahdesta keltapleksisestä marsun näkösestä vempaimesta tuolla huttusella? Pitäis olla 60-70 luvulta ja point-to-point. Eli olisko siinä putkimarsuntynkää kohtuuhintaan vai jotain ihan muuta?
hyvää kesää, anna pesää
hemmo
24.07.2003 11:27:25

Olisko kellään muuten tietoa niistä kahdesta keltapleksisestä marsun näkösestä vempaimesta tuolla huttusella? Pitäis olla 60-70 luvulta ja point-to-point. Eli olisko siinä putkimarsuntynkää kohtuuhintaan vai jotain ihan muuta?

Tarkoitatko niitä TOP 100 ja 50 vahvareita? heh, niitä myydään sekä kitara- että bassoputkivehkeinä.

En ole testannut. Anyone?
Säröä beibi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)