Aihe: BOSSin efektit
1 2
Dr. Love
16.07.2003 14:38:16
siis onko noista pedaaleista olemassa eriseen jotkut japanin ja korean mallistot, vai puhunko ihan puuta heinää?
Jack Daniel's, it's what's for dinner.
fridgebuzz
16.07.2003 14:45:31 (muokattu 16.07.2003 14:46:15)

Vanhat taidettiin tehdä Jaappanissa ainakin jossain vaiheessa.

EDIT: Jotkut kultakorvat väittävät kuulevansa eroja Japanin ja Korean versioiden välillä, yleensä vissiin Japanin versioiden hyväksi. Joten niistä nyhdetään sairaita summia rahaa.
"Majatalossa, huonossa hapessa; teen matkan, untani jatkan."
OSTETAAN: True Bypass -boksi, Volume-boosteri (itsetehdytkin kelpaavat)
Socialite
16.07.2003 14:46:19
BOSSeja tehtiin ennen japanissa, mutta tätänykyä niitä tehdään koreassa.
Useat japanissa tehdyt bossit ovat aika haluttua tavaraa, varsinkin säröt (mm. DS-1, SD-1,) ja modulaatiot.
Tämä siksi että japanissa tehdyt kuulostavat paremmilta, johtuen laadun laskemisesta tuotannon siirryttyä koreaan.

Joku voi olla erimieltä, mutta yleisesti japsipomoja pidetään parempina!
Blues power!
Dr. Love
16.07.2003 14:48:25
Vanhat taidettiin tehdä Jaappanissa ainakin jossain vaiheessa.

itelläni lukee GE-7 kannen alla made in japan, joten ajattelin että mitä helv... oma SD-1 on taas korealaisten väsäämä.
Kimble
16.07.2003 16:50:20 (muokattu 16.07.2003 16:52:58)
Tietääkseni noita tehdään nykyään Taiwanissa eikä Koreassa

EDIT: Ei ole varmaan BOSSeja tehty koskaan koreassa
Te olette muuli
Aardfather
16.07.2003 17:23:14
Niitä tehtiin tosiaan ennen Japanissa ja nyt Taiwanissa, ei Koreassa.

Ja tosiaan komponenttien laatu heikkeni siirron myötä ja mahdollisesti jopa joidenkin pedaalien rakenne käsittääkseni muuttui myös jonkin verran.

Ja niissä pedaaleissa todella on eroja eikä siihen tarvita mitään kultakorvia. Itellä oli aiemmin molemmat Japan ja Taiwan versiot Bossin DS-1:stä ja kyllä Taiwan versio kuulosti kylmemmältä ja hiukan huonompisoundiselta kun laittoi vähän ääntä. Ihan pienellä volyymillä eroa ei juurikaan huomannut.

Olisi muuten mielenkiintoista vertailla myös Bossin DD-2:sta ja myöhempiä DD-malleja, nimittäin ostin juuri DD-2:sen Japan version ja monien lähteiden mukaan ne soundaavat paljon analogisemmilta ja lämpimämmiltä kuin myöhemmät mallit kuten DD-3 jne. Ja kyllä sen täytyy aika hyvältä kuulostaakin jos esim. Satriani käyttää sellaista, vaikka miehellä on varaa vaikka mihin ja laitteita paikat pullollaan.

Käsittääkseni kaikki DD-2:set tehtiin valmistuksen ollessa Japanissa ja sen siirryttyä Taiwaniin alettiin valmistamaan DD-3:sta, koska en ole koskaan kuullut Taiwanissa tehdystä DD-2:sta, enkä Japanissa tehdystä DD-3:sta.

- Aardfather
Kimble
16.07.2003 17:30:18
Käsittääkseni kaikki DD-2:set tehtiin valmistuksen ollessa Japanissa ja sen siirryttyä Taiwaniin alettiin valmistamaan DD-3:sta, koska en ole koskaan kuullut Taiwanissa tehdystä DD-2:sta, enkä Japanissa tehdystä DD-3:sta.

- Aardfather

Minullapas on Japanissa tehty DD-3
Te olette muuli
Aardfather
16.07.2003 19:14:41
Minullapas on Japanissa tehty DD-3

DD-3:sia tehtiin Japanissa? Kappas.

- Aardfather
booster
16.07.2003 19:18:56
Osaako joku heittää "aikajanoja", että koska tuo valmistus siirtyi Taiwaniin?
Kitarakamakaavio
Wanted:
Strato Fender, Squier, Tokai, mielellään T:reen alueelta
Super Overdrive tai Blues Driver
Socialite
17.07.2003 08:17:33
tehdään koreassa.

Ääh...mitä mies puhuu?! pistetään helteen piikkiin!
Siis taiwanissa valmistetaan, eikä koreassa.
Blues power!
Insane Kane
17.07.2003 12:45:42
Mulla oli myös DD-3 joka oli japanissa tehty.
Se oli mielestäni kuitenkin aika huono, sillä se imi soundia aivan tuhottomasti päällä ja bypassilla.
Luottaisin enemmän digivehkeissä uudempii versioihin...
Noissa SD-1 ja DS-1 on aika suuria eroja, kuitenkin nykypäivänkin taiwani SD-1 on tuo JRC4558 op-amppi. ja se kuulostaa hyvältä ja on hintansa vuoksi jokapojan ostettavissa.
Toimii putkisärön boostaukseen tosi hyvin.
"Musta kuolo päähän koppaa"
Hammer Of The Gods
18.07.2003 00:13:47
Kaikesta tästä Korea-Japani-höpötyksestä huolimatta on kuitenkin pakko todeta, että minkä tahansa bossin spedun ostaakin niin kyseessä on kuitenkin taatusti hintaluokassaan laadukas ja luotettava peli. Kaikki nämä nykyisetkin Korea-mallit ovat vähintäänkin hyvää laatua, eikä niissä varmasti laatu yksilöiden välillä paljon vaihtele. Bossi on arvostuksensa ansainnut.
Mitä helpommin, sitä helpommin!
Dr. Love
18.07.2003 12:29:52
Tietääkseni noita tehdään nykyään Taiwanissa eikä Koreassa

EDIT: Ei ole varmaan BOSSeja tehty koskaan koreassa

no voi paska. meisi sekoilee. taiwanhan se olikin. liikaa kahvia, kaljaa ja aurinkoa. sitä se kesä teettää.
Huevos
18.07.2003 12:37:18

mun mielestä bossin efektit ei tosiaan ole mitään spesiaaleja ainakaan nämä digitaali mörkäleet.
hemmo
18.07.2003 13:15:26

Huevos:
mun mielestä bossin efektit ei tosiaan ole mitään spesiaaleja ainakaan nämä digitaali mörkäleet.

Perustele! Kuinka monta Bossin pedaalia omistat?
Säröä beibi!
Ussr
18.07.2003 14:41:23

liikaa kahvia, kaljaa ja aurinkoa. sitä se kesä teettää.

Sie mitään kaljaa ole koko kesänä juonu... ;)
Are You Ready For Some Darkness?
Huevos
18.07.2003 15:01:12

Huevos:

Perustele! Kuinka monta Bossin pedaalia omistat?

Yhden. Bossin chorus. Oon testannu delayta sun muuta, mutta ei ole vakuuttanut hinta-laatusuhteensa puolesta.
Jucciz
18.07.2003 15:06:08
Yhden. Bossin chorus. Oon testannu delayta sun muuta, mutta ei ole vakuuttanut hinta-laatusuhteensa puolesta.

Huh. Mä olen kyllä eri mieltä. Bossin pedaalit on yksiä parhaista. Etenkin overdrive-pedaalit ovat todella hyviä boostereita. Samoin Phaser ja Delay. Hinta/laatusuhde ainakin käytetyissä vehkeissä on yleensä todella hyvä. Itselläni on ollut yhteensä 8kpl Bosseja, 7 niistä tälläkin hetkellä omistuksella ja 6 niistä kiinni laudassa.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Gypsy
18.07.2003 16:21:23 (muokattu 18.07.2003 16:22:29)
mun mielestä bossin efektit ei tosiaan ole mitään spesiaaleja

Samaa mieltä. Onhan ne halpoja mutta siihen se jääkin. Oon testaillu monia parempia, mutta valitettavasti ne on myös puolet kalliimpia. Ja mulla niitä on ainakin ollu helvetisti (siis Bosseja)
suolintu
19.07.2003 14:25:06
Onko kokemuksia bossin multiefekteistä?? Testasin bossin me-30 multiefektiä (muistaakseni me-30, jotain sinne päin. väriltään sininen.) Hinta oli reilu 300 euroa ja ihan hyvältä vaikutti mun mielestä. Säröjä irtosi yms...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)