Aihe: Etuasteputket
1
MKK
31.07.2003 21:08:53
Vahvistimessani (Mesa) on etuasteesesa 5 kpl 12ax7 putkea, putket lienevät alkuperäiset, eli ikää näillä arviolta 15 vuotta, olisikohan aika vaihtaa?
Voiko etuasteputkia jotenkin testata/kokeilla niiden toimivuutta vai onko kyseinen homma vain kuuntelun ja korvan varassa?
Mitä etuasteputkia kannattaisi kokeilla jos ei halua mesan omia putkia? Päättäriin olen vaihtanut sovtekin putket ja ne toimivat mielestäni hyvin. Haluaisin sellaisen erittäin pehmeän mutta tarkan soundin, mutta eipä olisi pahitteeksi jos sitä säröäkin löytyisi sen verran, että riittää pieneen kylään. Olen kuullut kehuttavan Rubyn etuasteputkia, liekö millaisia?
Putkien koko? Voiko vaihtaa "isommat" putket, vai onko tuo 12ax7 ainut koko mikä on mahdollinen, ja jos on mahdollinen, onko siitä vastaavaa hyötyä?

Toivottavasti täältä löytyy apua ja lisää tietoa, kiitokset jo etukäteen.
LaXu
31.07.2003 21:18:04
Miten mulle on jäänyt sellainen käsitys, että Ruby tubesit olisivat roskaa? No, joka tapauksessa ne Mesankin putket on vain Sovtek-putkia, jotka on testattu tiettyjen kriteerien mukaisesti ja lätkäisty Mesa-merkintä päälle.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä. Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 hevikeppi, katso Tori.
MKK
01.08.2003 11:36:23
Hei ihmiset, jeesatkaa nyt vähän. Olen varma, että täältä löytyy henkilöitä jotka tietävät putkista kaiken.
Jucciz
01.08.2003 14:46:09
Tsekkaa threadi:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;o=0&x=e324b9d345&co=150

Etenkin pari viimeisintä viestiä selventää jonkin verran asiaa etuasteputkista.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)