Aihe: Soundin tunnistus
1
AoA
31.07.2003 14:57:09 (muokattu 31.07.2003 18:38:48)
Niin jos puhutaan tunnetuista esim. putkivahvistimista ja kitaroista niin moniko tunnistaa soitosta esim. mikä kitara tai vahvistin voisi olla kyseessä tai on huomannut tunnistavansa että "tuossa on Fender Twin ja Lespaul" jne..jne.. ??

Tulipahan tämäkin kysyttyä.
__

edit: tuo oli vahinko kun ensin oli menossa tuonne rock palstalle mutta sitten huomasin ja pysäytin mutta ilmeisesti oli jo ehtinyt mennä sinne. Ja sitten laitoin sen tänne että näin kävi. puhdas vahinko.
Easy Comes Easy Goes
Jabe
31.07.2003 15:13:38 (muokattu 01.08.2003 13:56:23)

Rokkimies, jatkossa kysymys vain yhdelle palstalle, jooko. Se kuuluu tämänkin keskustelupalstan käytöstapoihin.

Edit: edit: tuo oli vahinko .. Oukki doukki. Ymmärrän.

Mutta vastaan kyssäriisi: en minä levyltä tunnista kitara/styge yhdistelmää. Siihen soundiin vaikuttavia tekijöitä on niin monta: soittotapa, sovitus, äänitys miksaus, efektointi ..

Tietysti on olemassa joitain perussoundeja á la LP & Marshall, mutta ei tuokaan yhdistelmä aina samalta kuulosta.
"Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr.
Jäärä
31.07.2003 15:15:50 (muokattu 31.07.2003 15:16:21)
Paljon helpompi on tunnistaa että kyseessä EI ole esim. Strato + Fenderin vahvistin.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
Miikathebest
31.07.2003 15:28:23

Kyllä sen joskus tunnistaa, että toi soittaa stratolla, ja fenderin vahvistimella. Mutta aika usein sen tietää jo valmiiksi. JA eihän ne arvaukset aina ihan oikein satu.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Piirakka
31.07.2003 17:25:30
Hendrixin levytyksissä kuulee kyllä ettei marshall aina soi, jotain Fenderiä olen kuulevinani..

Kyllä yksikelaiset humppareista eroittaa myös, tosin en ainakaan itse kuule onko kyseessä esim 335/Paul/Sg, toisaalta hirveissä säröissä ei kuule mitään selkeää..

Cleanemmissa soundeissa kyllä kuulee onko strato vai pauli vai joku fuckn aktiivi-sählymaila..
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)