Aihe: Mikä mikki kitaraan?
1
pihinen
25.07.2003 14:29:13
Ois tarkotus jossain vaiheessa ostaa LTD EX-351 ja ajattelin hankkia orkkismikkien tilalle paremmat. Tai oikeastaan tarvis vain uuden tallamikin. Soittelen lähinnä metallia tyyliin Ozzy ja Metallica - tai jotain sinne päin. Wylden soundi lähinnä kiinnostas, mutta pitäs päästä itse soittamaan sellasella säröllä, että osais sanoa onko se hyvä - tai onhan se, mutta sopisko se mulle. Jos joku omistaa Korgin pandoran niin scoop särö on aika lähellä sitä minkälaisesta tykkään.

Mulla on Ibanezin explorer malli ja siinä on tallamikkinä Di Marzio (mallia en tiedä) eikä vielä ole parempaa tullut vastaan. Tosin sen verran herkkä, että soittaminen vaatii tarkkuutta, ja minä en ole kovin hyvä sen suhteen. Kaverilla kokeilin EMG-81 mutta se ei oikein vakuuttanu.

Ja jos jollakulla on kokemusta LTD:stä niin vois antaa kommenttia. Ite kävin Seinäjoella tuossa keväällä kokeilemassa ja vaikuttii hintaansa nähden hyvältä peliltä.
kimurantti1
25.07.2003 14:46:02
Kokeile sitten niitä Wylden signature mikkejä?
DiMarzion Super Distortion on aika hyvä sellaseen kasari meininkiin, sitä monet kasarikitaristit käyttivätkin=)
Hirvi
25.07.2003 14:55:13

Tollainen middle-scoop-särö vaatii mikin, jossa on voimakas ulosanti ja paljon korostusta keskialueella (middle) ja bassossa. Vahvistimesta sitten käännetään middleä pois. Tällaiset mikit reagoivat herkästi soittajan epätarkkuuteen.

DiMarziolla tällaisia mikkejä ovat mm. Super Distortion ja Tone Zone. Itselläni on tuo Super Distortion ja voin sanoa, että loistavat metallit sillä irtoaa.

EMG-81 on juuri se mikki jota mm. Hetfield ja Wylde käyttävät tallamikkinä. Luulisi, että se on oikea vaihtoehto sinulle, jos Wylde-soundi kiinnostaa. Minkälaisen vahvistimen kanssa EMG:tä kokeilit?
Hanu
25.07.2003 15:01:41
Omaan LTD K-500:n vaihdoin EMG-81:t. Saundi piristyi kummasti. Jossei aktiiveja halua niin myös Duncanin SH-6 distortion on oikeen hyvä väihtoehto.
H
spellbound
25.07.2003 18:28:54
Kokeile dimarzion X2N:ää, mulla oli ibanezissa se ja kyllä lähti tiukat soundit...
pihinen
01.08.2003 09:22:48
Tuollanen middle-scoop-särö vastaa aika lailla sitä minkälainen mulla on ja kaverikin sitä siitä sanoi, että se mikki korostaa keskiääntä. Joten taitaa kallistua tuonne DiMarzion puolelle. Sen vähän mitä oon soitellu 9 vuoden aikana, mulla on ollu tuo sama Ibanez, joten aika vaikea lähteä muuttamaan tottumuksia. Mä en osaa pelkän kuuntelemisen perusteella sanoa minkälaista säröä haluan, vaan pitäis päästä ite testaamaan osaako sillä soittaa (kitarallahan sitä soitetaan eikä säröllä mutta...=)

EMG:n mikkiä kokeilin Korgin Pandora2:lla ja kuulokkeet päässä, joten pääsi suoraa vertaamaan omaan kitaraan.

Kiitoksia, helpotti jo paljon, vaikka ei ole mitään tietoa millon saa skitta rahat kasaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)