Taas jälleen kerran Höfnerin Verithinillä pitkästä aikaa soitellessa kiinnittyi huomioni sen kannen paksuuteen tai paremminkin ohuuteen ja mittasin työntömitalla f-aukon reunasta kannen paksuudeksi 3,2 mm. Onko kukaan mitannut kuinka paksuja ovat muiden merkkien puoliakustisten kannet? Jotenkin mulla on sellanen mielikuva, että ainakin Epiphonen puoliakustisissa kannet olisivat selvästi paksumpia. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
PIM: Onko kukaan mitannut kuinka paksuja ovat muiden merkkien puoliakustisten kannet? Gretsch electromatic kansi on saman 3,2. Sitten taas vanhassa 335-mallisessa Lawrencessa on huomattavasti paksumpi kansi n. 6,5mm. Gretsch lienee jotain vaneria ja tuo toinen kokopuuta. Ignore alien order |
PIM: Taas jälleen kerran Höfnerin Verithinillä pitkästä aikaa soitellessa kiinnittyi huomioni sen kannen paksuuteen tai paremminkin ohuuteen ja mittasin työntömitalla f-aukon reunasta kannen paksuudeksi 3,2 mm. Onko kukaan mitannut kuinka paksuja ovat muiden merkkien puoliakustisten kannet? Jotenkin mulla on sellanen mielikuva, että ainakin Epiphonen puoliakustisissa kannet olisivat selvästi paksumpia. Codin 5th avenuet ovat ohuella kannela, mutta en ole mitannut. Kuitenkin huomattavasti ohuempi kuin joku Gretshi tai tuo mun Samick Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |