Spiridon 30.07.2003 22:59:29 | |
---|
Kesätöistä kolahtaa vähän rahhoo tilille ja ajattelin, että joskos laittaisin vähän rahaa kitaransoittoon. Eli siis kun mulla on tämmönne perus alottelijapaketti, eli Squierin Strato ja Fenderin 15wattinen combo. Kumpaa noista kannattaisi ensin lähteä ostamaan, uutta kitaraa vai vahvistinta? |
Straton 30.07.2003 23:10:39 | |
---|
Josta tuota Squieria on mukava soittaa niin ehdottomasti vahvistin. Hyvä vahvistin saa huonon kitaran soimaan hyvin, mutta hyvä kitara ei huonoa vahvistinta auta. Ite oot!!! |
weelie 31.07.2003 13:17:45 (muokattu 31.07.2003 13:19:25) | |
---|
Vahvari! Kitarasi lienee siis Squier Affinity, ihan ok kitara. Fender Frontman ei ole kovin kaksinen vahvari. Mainostan nyt vaikka taas että Behringerillä on halvalla aika hyviä harkkavahvareita. siis hintaluokassa 100-200€. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Jackson Dinky 31.07.2003 13:28:57 | |
---|
Kesätöistä kolahtaa vähän rahhoo tilille ja ajattelin, että joskos laittaisin vähän rahaa kitaransoittoon. Eli siis kun mulla on tämmönne perus alottelijapaketti, eli Squierin Strato ja Fenderin 15wattinen combo. Kumpaa noista kannattaisi ensin lähteä ostamaan, uutta kitaraa vai vahvistinta? Squieria on erinomainen soittaa ja kannattaa ostaa vahvari mieluummin. |
Jabe 31.07.2003 13:29:04 | |
---|
Jos kitara on sellainen, että sillä on hyvä soittaa ja se pysyy vireessä, niin sitten suosittelen vahvistinta minäkin. Mutta jos skebassa on jotain hankaluutta (ei pysy vireessä, ei soi kunnolla tms.), niin sitten vähän parempi strato hakuseen. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
Spiridon 31.07.2003 14:34:17 | |
---|
Kitarasi lienee siis Squier Affinity, ihan ok kitara.
Itseasiassa Squier Stratocater Standard, ei kuitenkaan paljon eroane. ihan hyvä sillä on soittaa, jostain syystä ei tällä hetkellä pysy G kieli kunnolla vireessä (aikaisemmin pysyi), mutta ehkä se on vaan vanha kieli tai jotain. Joo, eli siis vahvarin taidan hankkia. Oisko tähän suosituksia?
|
p130 31.07.2003 14:44:50 | |
---|
Joo, eli siis vahvarin taidan hankkia. Oisko tähän suosituksia? Millainen vahvistin olisi haussa ja mikä budjetti? HALUTAAN VUOKRATA: treenikämppä Oulusta/lähialueelta. |
PIM 31.07.2003 14:45:13 | |
---|
Joo, eli siis vahvarin taidan hankkia. Oisko tähän suosituksia? Paljonko olet budjetoinut? Peten KesäAle, klikkaa nimimerkkiä. Tarjolla pari puoliakustista, strato, putkikombo, digiraituripaketti |
Jabe 31.07.2003 14:45:30 (muokattu 31.07.2003 14:47:37) | |
---|
Joo, eli siis vahvarin taidan hankkia. Oisko tähän suosituksia? Tässä vaiheessa tällä keskustelupalstalla tätä vakkarikysymystä pruukataan täsmentää tähän tyyliin: Suosittelen mieluusti, jos kerrot ensin: - Missä soitat sillä vahvistimella (kotona, treenikämpällä, keikoilla ...?) - Minkälaista musaa soitat, ja minkälaista soundia haluat siitä vahvistimesta? - Millaista budjettia olit ajatellut? Edit: niinkuin huomasit p130 ja PeteH jo ehtivät peräämään lisäinfoa sillä aikaa, kun minä naputtelin viestiäni :-) Siis täsmennä, niin saat mielipiteitä. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
Jarzki 31.07.2003 15:36:31 | |
---|
Kevyeen kotikäyttöön suosittelen Vox Pathfinder 15R:ää. 158 € Thomannilla. Mielestäni mukavan soundinen vekotin. Ite ostin kans Squierin paketin mutta heivasin sen paketin oman vaffarin jo liikkeessä ja otin tuon voxin tilalle. |
outo_O 31.07.2003 16:03:16 | |
---|
Mulla saattas olla Rolandin Cube 30 myytävänä, kun huomasin ton rocktron 212 tarjouksen saksassa.. Paljon kehuttu vahvari toi cube, haulla siitä löytäs kaikkee mutta kun ei suostu toimimaan. Lue vaikka Harmony-centralista jotan. Takuuta löytyy vielä vuosi, kun kuittikin on tallessa, eli jotakuinkin 3 viikkoa vanha vahvari. olen kitaristi jolla on piileviä kykyjä, joita en ole vielä löytänyt. |
Aki 01.08.2003 01:41:30 | |
---|
Hieno yleisvahvistin on tämä Hughes & Kettnerin Edition -sarja. Edition Blue on pienempi ja kevosempi, mutta 12" 50-wattisella Silverillä hoituu jo tavalliset bänditouhutkin. Blonde oli sama laite ilman RCA-liittimiä, jos käytettynä tulee vastaan.. Ihan pikkusista Crate GX-15R on vallan fiksu laite. Voxin Campbridge toimi hyvin, mutta soundi oli melko tumma, ja kaiun puuttuminen kismitti. Pathfinder on täystrankkuna vielä tylsempi, mutta ei kyllä roska sekään. Yamahan joitain mallintavia saa käytettynä jo aivan naurettavaan 270 euron hintaan. On fiksusti toimivia laitteita, paljon luonnollisempia kuin muut mallintavat, 1000 euron Valvetronixia lukuunottamatta. Tuolla Kettnerin Silverillä onnistuis jo bändisoittokin. -Aki. Ostakaa mun Boss TW-1! :o) |
Spiridon 01.08.2003 11:29:44 | |
---|
No budjetti on siinä 500e (voi mennä "jonkun verran" ylikin, jos tavaran laatu huomattavasti paranee) Lähinnä kotikäyttöön, olisi tosin kiva jos rumpujenkin kanssa periaatteessa pystyisi soittamaan. Soitettu musiikki on niin laidasta laitaan etten siitä voi mitään sanova. Ennen tykkäsin lähinnä hevistä, mutta ostettuani tuon SRVn kokoelma CDn oon ymmärtänyt kuinka hienoa voi musiikki olla ilman teurastussäröäkin. Joo, mutta ehdotelkaa vaikka yleisvahvistimia tai sitten sellasia rock tai hevi tai jotain sellasia. Kuitenkin käyn sitten näiden ehdotusten pohjalta kaupassa niitä vaffareita kokeilemassa. Sori epäselvästä tekstistä, yritän kirjottaa tän äkkii ennne kun ruokatunti loppuu. |
booster 01.08.2003 11:38:27 | |
---|
Mut varmaan teilataan, mutta suosittelen Marshallin Valvestate 8080:aa. Kuulostaa hyvältä kotiolosuhteissa (ainakin rockin/hard rockin) soittoon ja eiköhän siitä mökää riitä bändikämpällekin, jos rumpali ei ole mikään steroidi-härkä. Torilla tuollainen näkyi 250:n euron hintaan juuri. Ostetaan:
Mini-humbucker stratoon
|
Mika K 01.08.2003 11:49:43 | |
---|
Hieno yleisvahvistin on tämä Hughes & Kettnerin Edition -sarja. Edition Blue on pienempi ja kevosempi, mutta 12" 50-wattisella Silverillä hoituu jo tavalliset bänditouhutkin. Blonde oli sama laite ilman RCA-liittimiä, jos käytettynä tulee vastaan.. Samaa mieltä Edition Silverin entisenä omistajana. Hinta-laatusuhteeltaan TODELLA hyvä transistorivahvistin. Lisätään vielä, että en olisi varmaan luopunut tästä jos ei olisi iskenyt "putkikuume" päälle : ) Tähän tulee allekirjoitus |
Jabe 01.08.2003 13:47:36 | |
---|
Mut varmaan teilataan, mutta suosittelen Marshallin Valvestate 8080:aa. En mä ainakaan teilaa. Ihan-ok-peli, jos halavalla saa. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
Spiridon 01.08.2003 21:50:00 (muokattu 02.08.2003 15:34:47) | |
---|
Hughes & Kettner näytti siistiltä peliltä kun sen kotisivuilta kattelin. Nyt pitäisi toivoa että paikallisessa pikkuliikkeessä olisi tuommosia. Tosta marsusta luin netistä ettei sitä enää valmistettaisi? |
Kimble 01.08.2003 21:55:55 | |
---|
Hughes & Kettner näytti siistiltä peliltä Mukava vahvistinhan tuo on. (Ja sitten ilmainen mainos) Mulla olisi myynnissä tuommonen Edition Silver. 200€ ja uuden veroinen laite kyseessä. Te olette muuli |
Aki 02.08.2003 01:53:48 | |
---|
Mukava vahvistinhan tuo on. (Ja sitten ilmainen mainos) Mulla olisi myynnissä tuommonen Edition Silver. 200? ja uuden veroinen laite kyseessä. Perhana. Lähempänä olisit ni mäkin saattasin ostaa ittelleni kakkos.... eikun kolmosvahvistimeksi. Jätti nimittäin jo aikoinaan syvän kunnioituksen tuo. Kevytkin, ja fiksu combo kun mikä. -Aki. Ostakaa mun Boss TW-1! :o) |
Kimble 02.08.2003 10:25:10 | |
---|
Perhana. Lähempänä olisit ni mäkin saattasin ostaa ittelleni kakkos.... eikun kolmosvahvistimeksi. Jätti nimittäin jo aikoinaan syvän kunnioituksen tuo. Kevytkin, ja fiksu combo kun mikä. -Aki. Joo, ostakaa hyvä vahvistin nurkasta pölyttymästä. Anteeksi mainostaminen. Te olette muuli |