Aihe: Lee Jackson Perfect Connection GP-1000 vai ENGL E530
1
Boner-Joe
31.07.2003 13:43:54
Eli kävin kokeilemassa tuota GP-1000 laitetta, ja eikös sen pitäisi olla aika hevi vehje? Säröä ei mielestäni ollut aivan tarpeeksi, eli semmosta CoB-tyylistä sahasoundia ei oikein irronnut, ennemmin semmoiselta rokkivehkeeltä vaikutti. Tiedä sitten jos siihen eteen lykkäisi jonkun spedun buustaamaan..

Tuota englin etuastetta ei pääse missään testaamaan, ja niitä kuitenkin Suomessa on useita, niin olisko kellään kokemuksia miten se pärjäisi tuota GP-1000:a vastaan, olisko enempi hevi?

GP-1000:ssa taisi olla 12AX7 putket (3 kpl), saisiko joilain muilla putkilla siitä mahdollisesti enempi irti?

Luultavasti soundi paranisi jos sen laittaisi johonkin 2kilo euron päättäriin mutta tarkotus olis vaan kotona soitella iskee se vanhaan trankkucomboon kiinni tai reenikämpällä johkin marsun nuppiin tms.
Boner-Joe
31.07.2003 15:24:37
Eli kuulemma CoB:n jompikumpi kitaristi käyttää tuota GP-1000:a, lieneeköhän modattu paljonkin tai mitä kaikkea buustia muttei se yksinään kyllä kuulostanut yhtä rankalta mitä CoB:n levyillä soundit. Tiedän, levyille ääntä muokataan kyllä reilusti, mutta yksinkertaisesti säröä ei ollut yhtä paljoa.
Jormaz
31.07.2003 15:34:13
Laihon Jacksoneissa oli Jacksonin passiivihumpuukkeri ja gainboosteri. Saattaa olla modattukin se etunen.
Back to the 80's
Boner-Joe
31.07.2003 16:29:17
Tuolla sivulla http://www.metaltronix.net/questions.htm ilmeisesti Lee Jackson vastailee kysymyksiin, ja seuraava osui silmään:

4. As the owner of four GP-1000's I cannot help noticing that each one has a slightly different circuit. How many circuits were there?

Answer: Their were two designs, the first one was a direct copy of my popular custom made Deluxe amps which sounded like a modified Fender, the second version came about because when I sent my salesman out they kept hearing musicians asking if they were like my modified Marshalls, so at a sales meeting my sales crew asked my to change them more like the hot-rodded Marshalls, so I don't the tube DI and used the two extra tube stages for MORE gain.

Eli nyt kyssäri asiantuntijoille, mistä erottaa nuo kaksi versiota, että ostaisi nimenomaan tuo kovemman gainin omaavan version :)
noteride
31.07.2003 21:12:16
Laihon Jacksoneissa oli Jacksonin passiivihumpuukkeri ja gainboosteri. Saattaa olla modattukin se etunen.

Kyllä se on aktiivimikki, ainakin uusimman riffin mukaan.
Mutta noista etusista sen verran, että jos bodom soundia haet, niin varmaan kannattaa ostaa se lee jackson, koska sitähän ne käyttää, mutta vaikka en ole testannu sitä(ainoastaan olen kuullut bodomin ja sinergyn levyillä sitä) niin kyllä tosta englin etusesta saa varmaan raskaamman ja "isomman" soundin, ainakin itse olen saanut. Säröäkin riittää kyllä tarpeeksi. Käy kattoo tosta Marshall vs. Engl keskustelusta se screamer näyte. Se on aika lähelle sitä. Tosin en kyllä osaa sanoa, millanen soundi siitä trankkupäätteestä tulee.
askomiko
31.07.2003 21:25:12 (muokattu 31.07.2003 21:25:23)
Mun kotisivutiedostokasa on nyt pistetty kunnolliseen selkeään järjestykseen, varmuuden vuoksi linkki siihen klippiin jos sen paikka on muuttunut:

http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/EnglScreamer.mp3
Boner-Joe
31.07.2003 23:10:48 (muokattu 31.07.2003 23:11:43)
kyllä tosta englin etusesta saa varmaan raskaamman ja "isomman" soundin, ainakin itse olen saanut. Säröäkin riittää kyllä tarpeeksi. Käy kattoo tosta Marshall vs. Engl keskustelusta se screamer näyte. Se on aika lähelle sitä.

Kiitos tästä tiedosta, tuo askomikon clippi kuulostaa kyllä varsin muikealta, mosh! :)
Aman
05.08.2003 10:58:05

Siis hetko pieni... Eikös Bodomin pojat veivaa molemmat tuolla Englin E680 etarilla? Olin ainakin näkevinäni 2 unitin kokosen, harmaan/kromisen ja kovasti E680:sen näkösen laitteen Alexanderin ja Alexin räkissä Tuskan keikan aikana. En sitten muuta osaa sanoa... Jäi vaan mieleen tuollanen...
Ihminen se on muusikkokin.
Jormaz
05.08.2003 12:59:16
Back to the 80's
noteride
05.08.2003 15:12:55
Siis hetko pieni... Eikös Bodomin pojat veivaa molemmat tuolla Englin E680 etarilla? Olin ainakin näkevinäni 2 unitin kokosen, harmaan/kromisen ja kovasti E680:sen näkösen laitteen Alexanderin ja Alexin räkissä Tuskan keikan aikana. En sitten muuta osaa sanoa... Jäi vaan mieleen tuollanen...

Kyllähän se taitaa olla se pääte, minkä olet nähnyt.
Aman
07.08.2003 16:51:08

Aivan, DAH, siis E580:) Pääte? Siis eikös tuo ole etari? Vai meinaatko että olen nähnyt jonkun muun päätteen siellä?:)
Ihminen se on muusikkokin.
Crackis
08.08.2003 14:44:08
Tuolla sinergyn sivuilla on muuten tossa Alexin setupissa että käyttää ENGL:in päättäriä. Vahvistimista siellä ei taida muuta sitten ollakkaan.
Mörtti
08.08.2003 16:05:04
Tuolla sinergyn sivuilla on muuten tossa Alexin setupissa että käyttää ENGL:in päättäriä. Vahvistimista siellä ei taida muuta sitten ollakkaan.

Soitin Huttusella on yksi Englin päättäri myynnissä.
noteride
08.08.2003 16:52:43
Aivan, DAH, siis E580:) Pääte? Siis eikös tuo ole etari? Vai meinaatko että olen nähnyt jonkun muun päätteen siellä?:)

Ei, kyllä toi 580 on se etuaste, mutta laiholla ei ole sitä, vaan englin pääte, se jossa on 2x50w. Se kyllä näytti kuvassakin hopeiselta, liekö joku vanhempi malli? Mut kyl se pääte on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)