Aihe: Kitara, joka sopii melkein jokaiseen musiikkityyliin
1 2
Miksu-
18.06.2003 10:46:57
Niin, että kertokaa joku kitara, joka sopii ainakin punk/rock/heavy -soittoon

Kitaran hinta ei saa olla yli 700€..
mikko1
18.06.2003 10:48:20
Tokai/Epiphone Les Paul
Juzzu
18.06.2003 10:55:40
Jokainen musiikkilaji olikin muuttunut punk-rök-heavy -akseliksi. Nerokas otsikko.

Joku humpparikitara varmaan sitten olisi paikallaan, LP olisi se perinteinen ja "varma", kauniskin. Mutta ei järin persoonallinen vaihtoehto.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Miksu-
18.06.2003 11:07:03
Mä tarkotin että ainakin niihin, että kyllä sitä tanssimusiikkiakin soittelen...Mutta pääasiassa Punk/Rokkia!
Huuhaa
18.06.2003 11:11:33
Strato
Ville81
18.06.2003 11:20:03
Strato tallahumpalla.
LaXu
18.06.2003 11:49:46 (muokattu 18.06.2003 11:50:42)
Jep, strato tallahumpparilla on aika hyvä valinta. Toinen, mikä ainakin omasta mielestäni toimii yllättävänkin hyvin on ollut Ibanez RG H/S/H mikityksellä. Toki laatumikeilläkin (lue: Ibanezin omilla mikeillä soundivalikoima tuntuu kapeammalta ja köyhemmältä) on varmaan osansa asiassa, mutta hyvin tuolla taittuu kaikki soundit puhtaista (varsinkin kytkimen väliasennoissa) hevirunttaukseen.

Hyvä LP on toki aika varma vaihtoehto, mutta stratomaista twangia siitä ei ainakaan humbuckermikityksellä saa.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Jabe
18.06.2003 12:13:36

Strato -tyylinen kitara tallahumbuckerilla saa minunkin ääneni. Mulla on itselläni sellainen (Fenderin Deluxe Super Strat ja tallassa DiMarzion Fast Track II), ja kyllä sillä taittuu tanssikeikoilla kaikki jazzstandardeista rock'n'rolliin. Punkkiakin vois varmaan soittaa, mutta mä en osaa :-)
Jabe
18.06.2003 12:19:33

Ibanez RG H/S/H mikityksellä

Joo-o, mutta tyylillisesti tuo ei toimi yhtään punkbändissä eikä tanssiorkesterissa. Yhtä hyvin voisi mennä keikalle pukeutuneena purjehduskenkiin, suoriin housuihin ja ylös asti napitettuun pastelliväriseen pikee -paitaan. Joku villaslipoveri vielä ehkä siihen päälle.

;-)
JLM
18.06.2003 13:21:56

Tokai/Epiphone Les Paul

Juuri näin. Jos ei LP kelpaa niin sitten seuraavaksi ehdottaisin SGtä. Kolmantena sitten lihava strato.
Jäärä
18.06.2003 13:23:03
Yhtä hyvin voisi mennä keikalle pukeutuneena purjehduskenkiin, suoriin housuihin ja ylös asti napitettuun pastelliväriseen pikee -paitaan. Joku villaslipoveri vielä ehkä siihen päälle.

Kuka julkeaa pilkata mun keikkalookia?
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
A. Järvinen
18.06.2003 13:28:03
Gibson tai mikä muukin hyvä SG. SG's are born to ROCK like hell!
Juzzu
18.06.2003 13:29:55
Joo-o, mutta tyylillisesti tuo ei toimi yhtään punkbändissä eikä tanssiorkesterissa.

Viime vkloppuna näin humppaorkesterin, jossa kitaristi "tilutti" kirkaan oranssilla RG:llä, kyllähän tuo vähän pisti silmään. Toisaalta tavallisen humppaveikon silmissä lienee ihan sama onko kourassa kitara, mandoliini tai vaikka känsä.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Guitarfreak
18.06.2003 14:45:40
Toisaalta tavallisen humppaveikon silmissä lienee ihan sama onko kourassa kitara, mandoliini tai vaikka känsä.

nii... kossupullokin varmaan soi komeesti... ainakin se tuntuu olevan useammin kädessä kun kitara...
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Kossu
18.06.2003 15:47:28

Etsit siis tavallista ja tylsää kitaraa joita jokainen kauppa pullollaan, periaatteessa on ihan sama minkä kepin ostat.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Jabe
18.06.2003 16:18:44

Kuka julkeaa pilkata mun keikkalookia?

This män: http://www.saunalahti.fi/jpesola/images/jpsnabba2ed1.jpg

Hoho.
Prowleri
19.06.2003 01:21:48

Telecaster! Tanssiorkkaan se sopii kuin valettu, Springsteen tiluttaa sellaisella rokkia, punkkiuskottavan siitä tekee "rumuus" ja onpa sellainen jopa Apulannan Tonilla sekä Rage Against The Machinen Morellollakin.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
gitarisat
20.06.2003 12:06:45

Täytyy vielä toistaa jonkun sanat, että Strato tallahumpalla. Aivan ehdoton ykkönen. Ja kannattaa huomioida kopiot, koska Fenderiä jos hakee niin ameriikan versioita et tuolla rahalla mahda saada. Esim Squierillakin on yllättävän hyviä yksilöitä ja käytettynä voit saada jo varsin erinomaisen Straton, kuten esim Blade, joka hakkaa jo helposti vastaavan hintaiset Fenderit.
HeavyMachinery
20.06.2003 13:09:50

Les Paul tai Telecaster humbuukilla! paras vaihto ehto ahdistukseen ! Les Pauleista tokai hinta laatu suhde paras tai epiphone!
Kyllä rauta taipuu ammattimiehen käsissä....
pwallin
21.06.2003 14:34:08

Teetä itse makusi mukaan. Ei välttämättä tule kalliiksi verrattuna huippukitaroihin jos et vaadi erikoisuuksia.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)