No äkkinäisen testauksen jälkeen (tai oikeastaan kokeilin kitaraa, Squierin Standard Teleä, mutta sattui tämä vahvisti kohdallensa) voin sanoa, että blues. Ja rock. Hyvät oli soundit ja reverbistä meinas tulla mälli lahkeeseen. Enpä juuri muuta ossoo sannoo siittä. |
No äkkinäisen testauksen jälkeen (tai oikeastaan kokeilin kitaraa, Squierin Standard Teleä, mutta sattui tämä vahvisti kohdallensa) voin sanoa, että blues. Ja rock. Hyvät oli soundit ja reverbistä meinas tulla mälli lahkeeseen. Enpä juuri muuta ossoo sannoo siittä. Tästäkin on vissiin useampaa mallia tai sitten mä vaan sekoilen jotain omiani. Mun yhen bändin rumpalin kotona on tollanen missä on 2x10" elementit, chorus ja reverb. Puhdas on ihan ok, mitä nyt vähän ponneton. Jokseenkin ekan VS-sarjan tasoa. Särö on kyllä yksi huonoimmista mitä olen tuon hintaluokan vahvistimista kuullut. En ole kyllä sellasta kevyttä säröä yrittänyt siitä saada, koska sellaista en pahemmin käytä. Mutta siis mitään järkevää metallisäröä siitä ei saa edes pedaalien kanssa, koska KAIKKI kokeilemani pedaalit ovat kuulostaneet sen kanssa ohuelta surinalta jonka särömäärä on minimiin säädettynäkin yleensä ollut aivan hirmuinen (no ei nyt hirmuinen mutta tuplat verrattuna muihin kokeilemiini vahvistimiin, mistälie johtuu). Kuulostaa vähän kuin vetäisi kitaraa suoraan säröpedaalista linjaan. Lisäksi se vahvistin pukkaa jokseenkin turhan paljon bassoa ulos, jonka takia bassopotikka pitää poikkeuksetta kääntää enemmän tai vähemmän alle kello 12 asentoihin. Chorus on tossa vahvarissa ihan kohtuuhyvä, mutta reverbin kanssa saa olla tarkkana sillä sitä tuntuu riittävän vähän yli tarpeidenkin. Siinä jossain kello 10 alkaa olla kaiun määrä ihan maksimissaan ilman että se sotkee kovin pahasti. Summasummarum: Ei heviin ja metalliin. Puhtaat ja chorus ihan hyvät, reverb vähän ylimitoitettu mun käyttöön ainakin (joka ei sinänsä ole välttämättä huono asia). Potkua riittää ainakin alapäässä, mutta ominaissoundi on aika "löysä" ja jotenkin vähän epäselvän kuuloinen. Siis sellainen joka antaa aika paljon anteeksi soittajan virheitä, sekä hyvässä, että pahassa. Ehkä ettisin kuitenkin jotain muuta vahvistinta, kun tuon äänenpainevaratkaan eivät ole kovin mahtavat. Rumpalini isoveli tosin on tyytyväinen puheidensa mukaan vahvarista lähtevään blues-soundiin, että ehkä siihen käypä peli. Ja niinkuin jo alussa sanoin, en ole ollenkaan varma ollaanko me nyt edes samassa vahvistimessa. EDIT: Pientä lisäystä.. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Niin, Fenderhän on nimenomaan blues- ja rockvahvistin..? Eli Fenderillä on aika toivotonta lähteä metalliosastolle. Toki ruuvailemallahan siitä voi saada vaikka mitä. Joo no täytyy myöntää etten ole kauheesti tota edes väännellyt. Vähän yli kesän ajan olen sillä meidän "rock"bändin (ei se mitään rockia oikeesti oo ainakaan soundipolitiikaltaan) treenejä vetänyt mutta en ole mieleistäni soundia saanut. Ehkä vähän väärä vahvistin mun tarkoitukseen. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Tää Antti1:n mainitsema peli on Princeton Chorus, joka on ihan eri peli. Mun tutulla on Princeton 65 ja olen sitä jonkun verran soittanut ja lainasin yksiin treeneihinkin. Asiat jotka siinä eniten hämäs oli se että puhtaalla kanavalla ei ole ollenkaan middle-säätöä, ja sitten siitä tuppas loppumaan teho kesken. Särösoundi oli kyllä mun mielestä ihan OK. Mutta jos tehoja vaaditaan paljon, niin sitten kannattaa varmaan hommata suoraan Deluxe 90 tai Stage. I was born in Texas and Oklahoma too... |
Tää Antti1:n mainitsema peli on Princeton Chorus, joka on ihan eri peli. Joo, mä möhlisin. Kiitos korjauksesta. Mutta tuli nyt sanottua mielipiteeni ainakin siitä vahvistimesta. :) "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Se mikä vahvistin minkäkin rökittää riippuu täysin siitä millaista musiikkia on tarkoitus soittaa. Bluesiin tai rock`n rolliin valkkaisin mieluummin Fenkun, heavymättöön taas Marshallin. Se ostaako vahvarin uutena vai käytettynä on aika pitkälti se ja sama, minkä käytetyn hinnassa voittaa sen takuussa häviää. Perusteellinen kokeilu on kummassakin tapauksessa paikallaan. I was born in Texas and Oklahoma too... |