Aihe: Aktiivimikit RG570:iin
1
PekkaRii
21.08.2003 18:24:27
Jeps,

Tuskailen kitaran vaihto ongelmien parissa. Tai siis lähinnä ostaako vai ei.

Kiinnostaisi kovasti nuo EMG:n 81/85 mikit saada.
En ole vaihtanut mikkejä ikuna, mutta onko joku vaihtanut em. mikit Ibanezin RG malliin? Tarkoitus olisi tämmöinen että hommaisin nuo mikit tuohon RG570 kapulaan ja sitten jos jossain välissä se katkeaa tms. siirrän ne (mikit) vain uuteen kitaraani.
Se patterihan vain tungetaan sinne elektroniikan sekaan?

Kaikki neuvot tervetulleita. Kolvannut olen rutosti ja elektroniikka hommat on hallussa, ei siinä mitään.
Pitää olla maha tai selkäranka näkyy
Jormaz
21.08.2003 18:36:37
Ei Ibaneziin saa laittaa EMG:itä. Ainoastaan Dimarziot on sallittu, ja niistäkin vain ne mitä Petruccikin käyttää.

Eikun anna mennä vaan, mutta jostain syystä porukka vaihtaa yleensä Jacksoneihin Duncanit ja Ibanezeihin Dimarziot.
Back to the 80's
mathias
21.08.2003 18:43:00
Ei Ibaneziin saa laittaa EMG:itä. Ainoastaan Dimarziot on sallittu, ja niistäkin vain ne mitä Petruccikin käyttää.

Eikun anna mennä vaan, mutta jostain syystä porukka vaihtaa yleensä Jacksoneihin Duncanit ja Ibanezeihin Dimarziot.

Ehei. Siitä vaan EMG:t kitaraan ja sillä siisti.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
jogo3000
21.08.2003 18:43:12

Tämä oli itselläkin suunnitteilla tässä. Nyt sitten en soita enää heviä bändissä, ja varmaan muuttui suunnitelmat.
I'm a whiskey rock'n'roller.
Jormaz
21.08.2003 18:47:44
Ehei. Siitä vaan EMG:t kitaraan ja sillä siisti.

Aivan, tätä yritin selittää, kun monilla tuntuu olevan sellainen käsitys että Ibassa pitää olla Dimarziot.
Back to the 80's
LaXu
21.08.2003 18:49:01

Nääh, Duncanit meikäläisellä on Ibanezissa.

...

Meinasitko hommata myöskin keskimikiksi yksikelaisen EMG:n? Koska EMG:t käyttävät 25K potikoita ja (passiivi) single coileille taas suositellaan yleensä 250K potikoita. Voihan sen keskimikin tietysti kytkeä kokonaan irti tms.
Huomaa myös, että EMG:n mikkejä (EMG89:a lukuun ottamatta) ei voi puolittaa.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
Dumb
21.08.2003 18:53:47

jostain syystä porukka vaihtaa yleensä Jacksoneihin Duncanit ja Ibanezeihin Dimarziot.

Mulla on ainakin sellainen päähänpinttymä, että Ibanezeissa pitää olla DiMarzion mikit ja Duncanit on sitten enemmänkin Gibsonin ja Fenderin kavereita. EMG on poikkeus, se sopii kitaraan kuin kitaraan.

Ihme päähänpinttymiä minullakin.
Kimble
21.08.2003 20:21:53
EMG on poikkeus, se sopii kitaraan kuin kitaraan

Paitsi Telecasteriin :)
Te olette muuli
PekkaRii
21.08.2003 21:01:11
Nääh, Duncanit meikäläisellä on Ibanezissa.

...

Meinasitko hommata myöskin keskimikiksi yksikelaisen EMG:n? Koska EMG:t käyttävät 25K potikoita ja (passiivi) single coileille taas suositellaan yleensä 250K potikoita. Voihan sen keskimikin tietysti kytkeä kokonaan irti tms.
Huomaa myös, että EMG:n mikkejä (EMG89:a lukuun ottamatta) ei voi puolittaa.

Mulla on Dimarzio takana jo :)

Mä ajattelin ihan semmoista HotRod mallia, että jätän sen keskimikin vaihtamatta/otan pois.

Kuuluuko aktiivien asennukseen mitään muuta kuin piuhat kiinni ja patsku sekaan? Ei mitään kikkailua? Ei tarvitse potikoiden kanssa eikä switchin kanssa kikkailla mitään.
Dumb
21.08.2003 22:08:42

Paitsi Telecasteriin :)

Siihen nimenomaan sopii! En mä ihan heti osaisi kuvitella, että mun telen tallamikkinä olisi joku muu kuin EMG-81.
mathias
21.08.2003 22:33:43
Siihen nimenomaan sopii! En mä ihan heti osaisi kuvitella, että mun telen tallamikkinä olisi joku muu kuin EMG-81.

Eikös Apulannan Toni ole harrastanut tätä Telecaster+EMG81-yhdistelmää?
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
LaXu
21.08.2003 22:45:34
Mulla on Dimarzio takana jo :)

Mä ajattelin ihan semmoista HotRod mallia, että jätän sen keskimikin vaihtamatta/otan pois.

Kuuluuko aktiivien asennukseen mitään muuta kuin piuhat kiinni ja patsku sekaan? Ei mitään kikkailua? Ei tarvitse potikoiden kanssa eikä switchin kanssa kikkailla mitään.

Potikat pitää vaihtaa ja jakki myöskin. Eli käytännössä menee switchia lukuun ottamatta ihan uusiksi koko elektroniikkakolo.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
PekkaRii
21.08.2003 22:50:29
Potikat pitää vaihtaa ja jakki myöskin. Eli käytännössä menee switchia lukuun ottamatta ihan uusiksi koko elektroniikkakolo.

Joo, niin mä ymmärsin tuosta EMG-81 kuvasta, joka löytyi thomannin sivuilta. Niissä näyttäis olevan aika paljon tavaraa valmiina kiinni niissä mikeissä. Ei tarvii varmaan paljoa kolvailla?
Entäs toi switchi, niistä löytyy varmaan kytkentäkaaviot jostain? Saiskohan tohon Ibaneziin semmoisen vain kolmiasentoisen kytkimen jos siitä jättää sen keskimikin pois?
Dumb
21.08.2003 23:05:30

Eikös Apulannan Toni ole harrastanut tätä Telecaster+EMG81-yhdistelmää?

Sepä se. 8-)
LaXu
22.08.2003 00:25:10
Joo, niin mä ymmärsin tuosta EMG-81 kuvasta, joka löytyi thomannin sivuilta. Niissä näyttäis olevan aika paljon tavaraa valmiina kiinni niissä mikeissä. Ei tarvii varmaan paljoa kolvailla?
Entäs toi switchi, niistä löytyy varmaan kytkentäkaaviot jostain? Saiskohan tohon Ibaneziin semmoisen vain kolmiasentoisen kytkimen jos siitä jättää sen keskimikin pois?

Saahan noita kolmiasentoisia kytkimiä jotka ovat ulkoisesti saman näköisiä kuin nuo viisiasentoiset.

Veikkaisinpa, että valmiiksi on vain kolvattuna vola ja tone potikoiden väliin kondensaattori. Mikit, switchi ja jakki pitää kolvailla itse.
kunnasja
22.08.2003 00:32:11
Joo. EMG 89 vois olla Ibaan hyvä vaihtoehto, kun ei niitä muita voi puolittaa. TAI sitten 81 tallaan, 85 kaulalle, ja SA (taimikäsenyton) single-coil keskelle. Vähän muuttuvat viisiasentoisella kytkimellä noi "väli-ilmansuunnat" mutta haittaako se sitten soittoa... don't think so.

89 on muistaakseni lähempänä 85:ttä kuin 81:tä, eli jos haluat puolituksia, pistä se kaulamikki 89:ksi. 81 lienee kuitenkin paras tallaan.

Itse olisin jo pistänyt (81 + singlecoil + 85/89), jos olisi rahhoo...
Visit http://www.helionprog.com
Nixzar
22.08.2003 08:50:59
Ibanezit ja Duncanit kulkee käsi kädessä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)