Aihe: Marshall jcm-800 50w combo?
1
Stain
18.08.2003 21:54:36
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta vahvistimesta?
Luulisi tehot ainakin riittävän bändikäyttöön, putkipeli kun on.
Cleanit, säröt? Laittakaas kommenttia.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=4686365
Koulu on harjoitusta tulevaisuutta varten. Harjoitus tekee täydellisen. Kukaan ei ole täydellinen joten miksi vaivautua harjoittelemaan?
karik
18.08.2003 23:44:45

Minulla oli jonkin aikaa tuollainen. Se on Marshallin ensimmäinen kaksikanavainen vahvistin ja minua tuo malli ei sytyttänyt. Clean-kanava oli väritön ja heikko, särökanava oli jotain muuta kuin Marshall-murinaa. Jotenkin tuli sellainen tunne, että onko tämä tosiaan putkivahvistin. No, ehkä siinä olisi putkien vaihdolla saanut parannusta aikaiseksi. Mutta mielikuvaksi jäi, että Marshall tuohon aikaan harjoitteli kaksikanavaisen suunnittelua ja tämä JCM800-malli oli eräänlainen kokeilumalli tuolla saralla.Saman ajan yksikanavainen malli on minun mielestäni selvästi parempi valinta, ja vielä mielellään umpikaapin kanssa.
Boldari
19.08.2003 05:12:47 (muokattu 19.08.2003 05:18:51)
Ei tota mallia kannata ostaa. Ei se mee yhteentoista.

http://www.sunpoint.net/~ixa/Kuva%20002.jpg
Insane Kane
19.08.2003 11:40:18
Mulla oli kans tollanen kerran testillä pari viikkoa.
Ei toimi niinku 800 nuppi.
Ei toimi niinku 900 nuppi.
Ei ole tarpeeksi kasari jostakin syystä.
Vitusti säröä perkele!!!
PeeJii
19.08.2003 11:54:02 (muokattu 19.08.2003 12:52:19)
Ei tota mallia kannata ostaa. Ei se mee yhteentoista.

Onkos Marsulla komboja, jotka menisivät sinne yhteentoista eli saisi sitä tukevaa marshall-murinaa. Vai onko sitä vain nuppi-kaappi yhdistelmissä?
Gypsy
19.08.2003 15:43:21
Ei toimi niinku 800 nuppi.

Miks täällä puhutaan kun nuppi olis muka ihan eri vahvistin kun combo? Marshall jcm-800 nupissa ja combossa on täysin sama ja identtinen vahvistin. Ainoo mikä ero soundissa voi olla, on se, että nupissa yleensä käytetään suljettua kaappia ja combossa avointa. Mulla on itelläni ollu joskus jcm-800 50w nuppi ja helvetin hyvä peli se on. Tosi hyviä kliinejä mun mielestä ei mistään marshallista saa. Ja miks muutenkin tästä pelistä puhutaan kun jostain maanantai kappale kokeilusta? kun kuitenkin varmaan jokaisessa mallintavassakin on mallinnettu jcm-800 legendaarinen särökanava. Ja sitäpaitsi kaikilla hevibändeillä on ollu jcm-800. Helloween, iron maiden, ozzy... Ei siitä hiljaa soitettuna saanu kunnon säröjä kuten ei mistään putkivahvistimesta, mutta kyllä siitä hyvät säröt irtos kun vähän kovemmalle lykkäs. Ja jos se särö ei sitten riitä, niin bossin super overdrivellä siitä sai kyllä ihan mitä vaan ulos.

Jcm-800 on yks marshallin legendaarisimmista vahvistimista ja ei huono ostos oo varmasti. Kannattais kuitenkin käydä testaan jossain.
HS
19.08.2003 16:12:42
Terve

No viimeisin kokemus oli 2-kanavaisesta (tosin nuppimallisesta, 2205) Marshallista, eikä se vakuuttanut ollenkaan. Merkillinen surinapesä, eikä soundi ollut ollenkaan verrannollinen yksikanavaiseen JCM-800:seen. Toinen kanava tuotti (yllättäen :) kuitenkin pirun hyvän, ei Marshallmaisen clean-soundin. 2-kanavaiset mallit kokivat joitain parannuksia vuosien saatossa, ja soundi ilmeisesti paranikin melkoisesti. Näin olen antanut itselleni kertoa ;)

Itse vältän kyllä jatkossa visusti noita 2-kanavan malleja.
Täältä jotain...http://www.blamepro.com/br01355.htm
Stain
19.08.2003 17:07:36
Tietäiskö kukaan mistä voisi kysellä JCM-800 nuppia?
Ei kuopion alueelta ole löytynyt..
Koulu on harjoitusta tulevaisuutta varten. Harjoitus tekee täydellisen. Kukaan ei ole täydellinen joten miksi vaivautua harjoittelemaan?
Gypsy
19.08.2003 17:25:35 (muokattu 19.08.2003 17:29:01)
Tietäiskö kukaan mistä voisi kysellä JCM-800 nuppia?
Ei kuopion alueelta ole löytynyt..

Kyllä niitä pitäis liikkeellä olla vaikka kuinka paljon. Musaliikkeitä läpi soittelemalla luulis löytyvän ja huuto.netissäkin on tainnu aika usein olla. Ja sitten ainakin pari vuotta sitten keltasessa pörssissä oli tosi usein. Ite maksoin omasta jcm-800 50w (2205) nupista 1800mk joskus 5 tai 6 vuotta sitten

Mutta jos marshall jubileen löydät halvalla jostain niin se on mun mielestä vielä jonkun verran parempi kun toi jcm-800. Niitäkin saa aika halvalla tosin jubilee 100w nupit on aika kiven alla. 50w jubilee nuppeja on jonkun verran näkyny. Ja kun oon kytkentäkaavioita kattellu niin muistelisin, että jcm-800 ja jubileessa on aika pitkälle samanlainen pääteaste
Stain
19.08.2003 17:37:34
Gypsy
19.08.2003 17:42:57 (muokattu 19.08.2003 17:49:15)
Tarkoitatko tätä: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=4686899

Just. Mulla on itellä 100w jubilee nuppi ja on mun mielestä helvetin hyvä. Toi kyseinen huuto.netin 2553 taitaa olla se pienempi kokonen 4x10 kaapin levynen 50w nuppi. 2550 tais olla se täyskokonen 50 wattinen nuppi ja 2555 on 100wattinen nuppi. Ja noissa jubileissahan on kytkimet, että 50 wattisen voi kytkee 25wattiseks ja 100 wattisen 50 wattiseks

Ja toi jubileehan on siis sama vahvistin kun slash signature 2555. Eli siis slash signature nuppi on niinkun reissue malli tosta jubileesta. Ja itseasiassa siks slash signature tehtiinkin kun mellakassa slashin jubileet hajos ja oli mahdotonta saada montaa jubileeta äkkiä tilalle

Ei tosta jubileestakaan mitkään kauheet metallisäröt lähe mutta siihenkin kun lykkää jonkun overdriven eteen niin kyllä kovatkin säröt lähtee
Insane Kane
20.08.2003 12:26:22
Miks täällä puhutaan kun nuppi olis muka ihan eri vahvistin kun combo? Marshall jcm-800 nupissa ja combossa on täysin sama ja identtinen vahvistin. Ainoo mikä ero soundissa voi olla, on se, että nupissa yleensä käytetään suljettua kaappia ja combossa avointa. Mulla on itelläni ollu joskus jcm-800 50w nuppi ja helvetin hyvä peli se on. Tosi hyviä kliinejä mun mielestä ei mistään marshallista saa. Ja miks muutenkin tästä pelistä puhutaan kun jostain maanantai kappale kokeilusta? kun kuitenkin varmaan jokaisessa mallintavassakin on mallinnettu jcm-800 legendaarinen särökanava. Ja sitäpaitsi kaikilla hevibändeillä on ollu jcm-800. Helloween, iron maiden, ozzy... Ei siitä hiljaa soitettuna saanu kunnon säröjä kuten ei mistään putkivahvistimesta, mutta kyllä siitä hyvät säröt irtos kun vähän kovemmalle lykkäs. Ja jos se särö ei sitten riitä, niin bossin super overdrivellä siitä sai kyllä ihan mitä vaan ulos.

Marsun 800 on todella hyvä mutta tuo kompo on huono.
En saanu tuosta kömpöstä tarpeeksi kasaria.
(Ja ilman Bossin SD-1 ei kasaria soiteta millään, koskaan!)
Nuppi+kaappi toimii, kombö ei.

"Son makuasia sano musti ku muniansa nuoli"
Vitusti säröä perkele!!!
Stain
20.08.2003 22:39:38
Kyllä niitä pitäis liikkeellä olla vaikka kuinka paljon. Musaliikkeitä läpi soittelemalla luulis löytyvän ja huuto.netissäkin on tainnu aika usein olla. Ja sitten ainakin pari vuotta sitten keltasessa pörssissä oli tosi usein. Ite maksoin omasta jcm-800 50w (2205) nupista 1800mk joskus 5 tai 6 vuotta sitten

Mutta jos marshall jubileen löydät halvalla jostain niin se on mun mielestä vielä jonkun verran parempi kun toi jcm-800. Niitäkin saa aika halvalla tosin jubilee 100w nupit on aika kiven alla. 50w jubilee nuppeja on jonkun verran näkyny. Ja kun oon kytkentäkaavioita kattellu niin muistelisin, että jcm-800 ja jubileessa on aika pitkälle samanlainen pääteaste

Kertokaas musaliikkeiden nettisivuja/puh.numeroita.
En tiedä muita kuin nämä kuopion liikkeet..
PuNkKi
20.08.2003 22:45:28
Kertokaas musaliikkeiden nettisivuja/puh.numeroita.
En tiedä muita kuin nämä kuopion liikkeet..

tuolta löytää osan liikkeistä.. jolla nettisivut on:

http://www.sjoki.uta.fi/~latvis/rhs/tarvikkeet.html
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)