Aihe: Boss CS3 compression/sustainer
1
Mika K
22.08.2003 09:14:18 (muokattu 22.08.2003 09:15:20)
Mitäs mieltä olette tästä kompurasta? Olisi käytettynä tiedossa tällainen. Saa heittää kaikenlaisia mielipiteitä värkistä. Olen vähän kahden vaiheilla ostanko tämän Bossin vai MXR Dynacompin.
Tähän tulee allekirjoitus
Keefster
22.08.2003 09:21:18
Osta Dynacomp.
Tulin kun melkein kutsuttiin !
Kossu
22.08.2003 09:45:12
Mitäs mieltä olette tästä kompurasta? Olisi käytettynä tiedossa tällainen. Saa heittää kaikenlaisia mielipiteitä värkistä. Olen vähän kahden vaiheilla ostanko tämän Bossin vai MXR Dynacompin.

Osta pois varsinkin jos saat sen edullisesti, Boss Comperssor/Sustainer on toimiva peli. Dynacomp on mainio, mutta ei se mikään jumalten taivaassa takoma ihme ole, Boss CS-3 kompuraa voi moni käyttäjä täysin perustellusti pitää parempana kuin loistavaa, mutta hieman turhankin legendaarisen maineen saanutta MXR:ää.

Boss sopii oikein hyvin esimerkiksi tukeviin power-pop soundeihin Straton ja Fender vahvistimen kaveriksi.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
esko
22.08.2003 14:03:20
joo, mul on tollanen Boss CS-3 pedaali, ja olen tyytyväinen siihen. ainoo huono puoli vehkeessä on se, että jos sustain (siitä cs-3:sta) ja säröt (jostain muualta on täysillä, niin tulee pikkasen semmosta kohinaa taustalle. ainakin mulla. kliinillä saundilla ei oo sitä ongelmaa. siis muuten mun mielestä ihan jees spedu. käytän ite sitä buusterina aina sooloissa.
esko
22.08.2003 14:04:28
jos nyt joku tajus mun vastauksest jotakin, niin hyvä. oli meinaan ei mitään maailmane selkeintä tekstiä.
Mika K
23.08.2003 16:16:57
Hommasin nyt sitten tämän Bossin CS kolmosen. Ensivaikutelma: toimii kaikinpuolin loistavasti puhtaalla soitettaessa. Kun lisätään säröä peliin ja käännetään sustain potikkaa yli puolen välin, alkaa melkoinen taustahurina. Millähän nuo hurinat sais pois?
Keefster
23.08.2003 17:18:59
Hommasin nyt sitten tämän Bossin CS kolmosen. Ensivaikutelma: toimii kaikinpuolin loistavasti puhtaalla soitettaessa. Kun lisätään säröä peliin ja käännetään sustain potikkaa yli puolen välin, alkaa melkoinen taustahurina. Millähän nuo hurinat sais pois?

Onko kompura varmasti ennen säröjä?
Tulin kun melkein kutsuttiin !
Mika K
23.08.2003 17:46:18
Onko kompura varmasti ennen säröjä?

Jep, kompura ensimmäisenä sen jälkeen pari säröä.
Härski
23.08.2003 18:22:37
Mä vaihdoin ton CS-3:sen Ibanezin GE9 EQ speduun laudassa. Kyllähän tuo CS-3 on hyvä. Mutta sooloboostina joku EQ on mun mielestä parempi, kuin kompura. Mutta toimii se myös noin.
esko
24.08.2003 12:43:39
Mika K

mulla on omassakin CS3:ssa sama ongelma, että jos on sustainit täysillä ja säröt päällä niin tulee kohinaa. mainitsin siitä jo aikasemmin.
Sammakko
24.08.2003 18:01:11

Osta Carl martin
Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!!
askomiko
24.08.2003 19:49:52
Totta kai saa lisää kohinaa, jos boostaa kompressorilla. Kaikki höttöhän sieltä nousee.
esko
24.08.2003 19:54:47
Muskotti

Pitäskö munkin ostaa Carl Martin? ja paljonkohan sellanen mahtaa maksaa?
Kossu
25.08.2003 10:09:37 (muokattu 25.08.2003 10:13:26)
Askomikko sen jo sanoi, tietenkin kohina kasvaa kun käytetään kompressoria.

Komppuran toimintaperiaate on hiljentää voimakkaita ääniä ja vahvistaa hiljaisia ääniä. Kompressio suhde määritetään Ratio säädöllä (jonka nimi kitarapedaaleissa on usein: compression). Koska pedaali on tyhmä sähkölaite se ei voi tietää että sen pitää vahvistaa kitaran signaalia eikä häiriöitä. Halvoissa kompuroissa joita itseasiassa ovat kaikki pedaalikompurat ääriasennot tuottavat lähes aina kohinan lisäksi muitakin ongelmia, esim: MXR Dynacomp särkee usein kun kompressio on täysillä ja kitaran säädöt täysin auki.

Jos pedaali on kompressori/limiitteri tai pelkkä limiitteri se tarkoittaa sitä että kaikki limitointi eli rajoitustason ylittävät jännitetasot lasketaan raja-arvoon, eli limitointi tasoa ei voi ylitää.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)