timop 21.08.2003 14:48:27 | |
---|
Moi! Mitä mieltä olette Elixir-merkkisistä kielistä? Mistä niitä saa Suomesta (pääkaupunkiseudulta)? (sori jos tästä on keskusteltu jo, mutta haku ei toiminut, muuten olisin jaksanut hakea infoa..) "Jalat maassa ja pää taivaassa, kitaraa soitan ja piippua poltan." X) |
Fortune 21.08.2003 14:56:40 | |
---|
Moi! Mitä mieltä olette Elixir-merkkisistä kielistä? Ihan kivat, liukkaat. En huomannut yhden satsin perusteella paljoakaan eroa tukkoonmeno-ominaisuuksissa. Järjettömän hintaisia ovat, ei tee mieli katkoa. Käytän tavallisia. Mistä niitä saa Suomesta (pääkaupunkiseudulta)? Ainakin Kitarapajalla on, DLX:ssa muistaakseni myös. "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
PIM 21.08.2003 15:03:46 | |
---|
Näyttipä F-musiikissakin olevan. BTW se päällyste on muuten vain niissä punotuissa kielissä eli paljaat kielet paskottuu siinä missä tavallisetkin. Ja koska joku kuitenkin väittää päinvastaista niin kopsataan tähän osa FAQia Elixirstrings.com:sta "Do plain steel strings have POLYWEB Coating? No. Our market research indicates that most musicians report the wound strings have a shorter musical life than plain steel strings due to contamination. The POLYWEB Coating extends the musical life of the wound strings to better match plain steel string musical life. The coating of the plain steel string did not appear to offer substantial benefit during product development." Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele |
ForSakeN 21.08.2003 15:04:48 | |
---|
Juu paikallisessa huomasin erän niitä ja hinta oli 21 eukkoo satsi. En oo päässy viel testaamaan, mutta enpä kyllä mene ite ainakaan ostamaan. Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |
Fortune 21.08.2003 15:05:46 | |
---|
Juu paikallisessa huomasin erän niitä ja hinta oli 21 eukkoo satsi. En oo päässy viel testaamaan, mutta enpä kyllä mene ite ainakaan ostamaan. Kannatti olla pari vuotta sitten valppaana ja tilata ilmaisnäyte Soundin lipukkeella :) "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
ForSakeN 21.08.2003 15:09:20 | |
---|
Muuten saakos niitä erillisinä kappaleinakin? Tuli vaan mieleen, notta jos ne punotut kielet on vaan päälystetty niin miks toinais ostaa koko sarjaa, kun voi ostaa vain kolme alinta ja kolme ylintä tavan sarjaa. Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |
wilo 21.08.2003 15:21:26 | |
---|
Muuten saakos niitä erillisinä kappaleinakin? Tuli vaan mieleen, notta jos ne punotut kielet on vaan päälystetty niin miks toinais ostaa koko sarjaa, kun voi ostaa vain kolme alinta ja kolme ylintä tavan sarjaa. Kyllä saa erikseen ainakin täältä Hämeenlinnasta. Elixiriä on sitten kahdella eri päällysteellä, Nanowebillä ja Polywebillä. Nanoweb on hieman ohuempi tms, soundaa kirkkaammalta eikä ole niin liukas. Tykkään itte molemmista. Niin, ja yläkielet (ohuet) ovat siis täysin tavalliset kielet, tilalle käy kyllä minkä tahansa merkkiset. Mä vaihdankin usein yläkielet kahdesti sinä aikana kun alakielet on vielä samaa settiä. Nykyään kun en muuta merkkiä käytäkään. |
p130 21.08.2003 15:22:02 | |
---|
DR:n vastaavissa on muuten päällyste kaikissa kielissä. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta isot pojat on kyllä kehuneet... On ne ainakin hevit, miettikääs nyt: mustat kielet mustassa kitarassa! Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
tee1 21.08.2003 15:28:15 | |
---|
Kannatti olla pari vuotta sitten valppaana ja tilata ilmaisnäyte Soundin lipukkeella :) Mä olin, mutta testaamatta ne on jäänyt kun ovat .009-0.42 NanoWeb sarjaa ja käytän tällä hetkellä kybiä. Ei kukaan haluaisi ostaa, niin voisin ostaa jotkut kymppisarjan kielet tilalle?:) |
Fortune 21.08.2003 15:28:51 | |
---|
Mä olin, mutta testaamatta ne on jäänyt kun ovat .009-0.42 NanoWeb sarjaa ja käytän tällä hetkellä kybiä. Ei kukaan haluaisi ostaa, niin voisin ostaa jotkut kymppisarjan kielet tilalle?:) Minä olin silloin vielä vääräuskoinen ysimies. "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
Juzzu 21.08.2003 16:00:52 | |
---|
DR:n vastaavissa on muuten päällyste kaikissa kielissä. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta isot pojat on kyllä kehuneet... On ne ainakin hevit, miettikääs nyt: mustat kielet mustassa kitarassa! Omien kokemustan mukaan soundi tosiaan noissa pysyy samana iän myötä - ne ovat nimittäin jo het valmiina erittäin tummasoundiset, ja jotenkin soivat mielestäni vähän hengettömästi. Ja se päällinen kuoriuitui minulla ainakin viikossa pois plekun ja nauhojen kohdilta, mutta soittanen kyllä suht kovalla kädellä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
booster 21.08.2003 17:34:18 | |
---|
DR:n vastaavissa on muuten päällyste kaikissa kielissä. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta isot pojat on kyllä kehuneet... Mä tykkään noista deeärristä kanssa. Tokaissa on sellaiset olleet jo useamman kuukauden, soi ihan kivasti vieläkin. Mä vaihdoin noihin D'Addarioista, en mitään erityistä saundieroa huomannut. Shoot me again, I ain't dead yet!
Myydään Tokai LP, katso Tori |
hubbabubba 27.08.2003 22:58:23 | |
---|
Elixir-kielet akustisessa tekee uskomattoman eron kitaran soundiin. Myös bassossa toimivat hyvin. |
PuNkKi 27.08.2003 23:09:30 | |
---|
Elixir:in kielet on kyllä ihan laatutavaraa muttei sovi kyllä mun käyttöön alkuunkaan... aikoinaan tuli koitettua sähkiksessä .10 ja .11 settiä... ja turhan nopeasti kielet katkesivat.. .10 setillä 1 keikka ja d-kieli poikki :( turhan kalliita kun noita tuntuu menevän turhan tiuhaan :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
makoskela 28.08.2003 07:36:52 | |
---|
Pappasoitteluun sopivat hyvin, mättöheviin eivät oikein. Menee päällyste rikki. Kaikki soittimeni ovat aina myynnissä... |
booster 28.08.2003 07:57:04 | |
---|
Pappasoitteluun sopivat hyvin, mättöheviin eivät oikein. Menee päällyste rikki. No ainakin DR:stä se päällyste kuluu joka tapauksessa, mutta ei haittaa mitenkään. Shoot me again, I ain't dead yet! |