Aihe: Etuastesärö vs. pedaalit
1
Nuages
31.08.2003 23:34:08
Käytättekö paljon etuastesäröä vai onko pedaali aina siinä välissä? Itse en omista kunnollista pörinäboksia, joten Peaveyn Banditilla olen soundini särösöinyt.
Mene pois.
Fatal
01.09.2003 04:35:18
IMO ainoa "oikea" särö lähtee vahvistimesta (kuten Hetfield aikoinaan totesi), pedaaleihin ei ole paluuta. Kokemusta on vuosien varrelta muutamistakin säröpedaaleista, ja kaikki ovat olleet enemmän tai vähemmän suttuisia, kliinisen kuuloisia ja tuoneet signaaliin jotain ylimääräistä. Etuastesärö erottelee paremmin, ja on ylipäätään paremman kuuloinen minun korvaani.
Keppi
01.09.2003 07:46:08
Riippuu hyvin pitkälle, millasta säröö hakee. Olen samaa mieltä kyllä, ett styrkkarin oma särö on ylensä se paras vaihtoehto...jos se miellyttää. On sanomattakin selvää, ett jos hakee sellasta Metallica säröö, niin sitä on aika turha ettiä mistään...vaikkapa Fenderin Vintage vahvistimesta. Toisaalta fenderin puhtaat lyö taas Marsut ja Mesat laudalta, joten tollasilla pedaalisäröillä on hyvinkin käyttöä haettaessa jonkinlaista kompromissia puhtaan ja säröisen soundin välillä.

Säröpedaalit tahtoo monesti olla sellaisia, että niiden läsnäolo on tavallaan helppo havaita(No tottakai...mutta ymmärtänette, mitä tarkoitan?!). Over Drive pedaalit on tässä mielessä hieman parempia. Itse oon tykänny tosta mun Ratista. Se on jotenkin "luonnollisemman" kuuloinen, ku Distortion pedaalit yleensä.

Eli kyllä hyviä säröpedaaleitakin on. Tottahan se on, ett pedaali on aina lisälaite...
Juuup!
Uforomeo
01.09.2003 08:58:31
etuastesäröllä mennään... kauan soittelin bokseilla mutta niiden soundi on aina jotenkin teennäinen.
Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back
Fingolfin
01.09.2003 09:04:13
Ehdottomasti mieluummin otan säröt vahvarista itsestään. Tällä hetkellä vahvarina JCM800 2204. ja sen kanssa on pakko käyttää spedua jos haluaa saada metallisäröä ulos.
Strength and Honor
booster
01.09.2003 10:10:14
No tuskin tästäkään mitään uskontoa kannattaa tehdä.
Itse tykkään kyllä kaikista eniten marshallini säröstä, mutta että sen saa säröytymään sopivilla volyymeillä, tarvii boostia overdrive- tai eq-pedaalista.
Shoot me again, I ain't dead yet!
MrGuitarist
01.09.2003 11:23:30
Mulle on tärkeetä, että vahvistimesta löytyy se hyväs puhdas soundi, jonka päälle etsin säröä sitten pedaalilaudasta. Aivan sama on myös tuleeko se särösoundi sitten pedaalista tai vahvistimesta, kunhan se on hyvä. Eli siis, ainakin toistaiseksi pedaaleista.
Vilhelmus
01.09.2003 11:32:22

Minen ole ikinä päässyt pedaaleiden makuun. Tosin putkivahvistimen kanssa ne vasta ovatkin omillaan, enkä moista omista.
januszian
01.09.2003 11:36:33

Mitä se nyt ketään painaa niin, pedaali säröt on TODELLA nasaaleja verrattuna kunnon putki vaffari säröön. Ja sitä "nenää" ei siitä saa saa kyllä ku korkeintaan eq:lla pois.
Pertsa
01.09.2003 13:25:30
Mitä se nyt ketään painaa niin, pedaali säröt on TODELLA nasaaleja verrattuna kunnon putki vaffari säröön. Ja sitä "nenää" ei siitä saa saa kyllä ku korkeintaan eq:lla pois.

No, ei läheskään kaikki od -ja säröpedaalit ole todellakaan mitään nasaaleja. Jos tarkoitat pedaalisäröillä pelkästään jotain Tubescreamereita tai sen klooneja, niin sitten toki ymmärrän väitteesi.
januszian
01.09.2003 13:31:09

esim. testaamani BOSS ME-50 sylki kyllä sellasta räkää ettei korvat kestäny ja siinä on sentään vaihoehtoa jo vaativammallekin rotan tappajalle.
Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk Tai bändin sivu, http://www.thenecklace.net
Sammakko
01.09.2003 13:50:56

Ei riitä mulle yhen sortin särö. Eli pedaaleilla mennään.
Pitää on fjongaa et on Stüldt Håjttii...
Kalm
01.09.2003 14:18:03
Ei riitä mulle yhen sortin särö. Eli pedaaleilla mennään.

Samoin, eli säröjähän pitää olla joka päivälle omansa. Itselleni on myös aika sama onko se särinäpiiri toteutettu vahvistimen sisälle vai erilliseen boksiin kunhan se vain toimii.

Yleensä kuitenkin useammasta säröasteesta yhdistetty soundi on laulavampi(?) eli nykyisten vahvistimeni kanssa pitää turvautua lisäboosteihin.

soundi = kaiutin ruvelle + pääte ruvelle + etuaste ruvelle(boostipedaalilla) + kevytsäröjä pedaali tai pari + rupinenkitara + käsi ruvelle :0
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Vilhelmus
01.09.2003 14:23:56

Oho, Kalm on herännyt kuolleista!
Kalm
01.09.2003 14:35:17
Oho, Kalm on herännyt kuolleista!

jees. Terveisiä kalmistosta :)

Kesälomat ja muuttopuuhat hieman rajoittivat verkkoilua/soittokamojen roplailua mutta eiköhän se taas tästä aukene...
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
LaXu
01.09.2003 14:41:11
Minäkin otan säröt mieluiten pelkästään vahvistimesta. Mutta jos ei jostain vahvistimesta irtoa tarpeeksi säröä, niin tokihan sitä sopii boostailla jollain sopivalla pedaalilla. Pedaalista en kyllä ottaisi kaikkia säröjä, kyllä meikäläisen korvaan vahvistimen särösoundi on useimmissa tapauksissa parempi.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
Straton
01.09.2003 15:41:37
Tottakai pidän vahvistimen luonnollisesta säröytymisestä enemmän, mutta minkäs teet kun tuommoista isohkoa putki-Fenderiä saa luukuttaa aikalailla ennenkuin säröä tulee ja silti sen määrä jää lähinnä blues/rock sektorille.Tällähetkellä otan säröt Bainzai Fireball 2:sta jota tarvittaessa boostaan Ts-7:lla. Ainakin minulle hemmetin hienosoundinen ja monipuolinen yhdistelmä.
Ite oot!!!
esko
01.09.2003 15:50:41
mä käytän ite pedaalia. mul ei styrkkarist irtoo just sellasta säröö mitä mä haluisin. no parempi styrkkari on kyllä hakusessa. että jos joskus hamassa tulevaisuudessa siirtyis tohon vahvistimen säröihin.
Dumb
01.09.2003 16:03:15

Kyllä se vahvistimesta lähtöisin oleva särö on enemmän minun(kin) mieleen. Pedaaleina voi sitten olla jotain "spesiaalisäröjä", joiden avulla saadaan joku poikkeava soundi (esim. fuzz), mutta pääsärö pitää tulla vahvistimesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)