HeavyMan 30.08.2003 22:32:58 | |
---|
Eli mulla on epiphonen les paul lepsasta menee johta bossin od-20 ja bossista vahvistimeen:dynacord 90. Eli kun soitan esim.ylä e:n ja vapaan h kielen niin sävelet ovat epäselvät ja puuroutuvat keskenään sama asia ilman säröä.tai jos painaa vaikka g kieleltä 9 väliä ja d kieleltä 7 väliä ja soitan niin ääni on älyttömän epäselvä.Sitten vielä toinen kun soitan ala e:ltä vaikka 7 välistä ja a.lta 9välistä ja annan soida vähän aikaa niin ääni rupeaa vouvaamaan niin kuin olisi sisään rakennettu wah.mistähän nämä johtuvat? kiitos kaikille jotka ymmärsitvät. Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
-K- 30.08.2003 22:49:53 | |
---|
No epin vakiomikit ovat siitä huonoimmasta päästä joten ne kiertävät aika herkästi ja juuri nuottien erottelu on kauheaa. Tietysti särö nyt yleensäkin vie sitä erottelevuutta pois. Myös esim vahvistmien välillä on eroja erottelevuuden kanssa. Esim mallintavat eivät toista jokaista pikkausta niin herkästi kuin tavallinen putkivahvistin, tuo on kyllä aika vähäistä eikä sitä eroa tahdo oikein kuulla. Ei suotta elämys. |
Härski 30.08.2003 22:59:37 | |
---|
Jos intonaatio on päin helvettiä, niin sillä voi olla tekoa asian kanssa. |
Muhwi 31.08.2003 09:58:31 | |
---|
Kokeile ottaa huiluääni 12. nauhan kohdalta ja vertaa sitä 12. nauhalta painettuun soitettuun ääneen. Jos nämä kaksi säveltä eivät kuulosta samalta, on kitaran intonaatio hännällään. Säätämällä tallapaloja asia korjaantuu, en muista suuntia ulkoa, mutta kokeilemalla selviää. Tavoitteena on siis että 12. nauhan sävel ja huiluääni olisivat täsmälleen sama sävel. It wasn't me, it was the Other Guy. |
HeavyMan 31.08.2003 10:48:48 | |
---|
Kiitos ja Kumarrus! mitä noi talla palat on(onko ne semmoset pikkuset palat jotka ovat jokaisen kielen kohdalla tallassa)? Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
Muhwi 31.08.2003 11:26:33 | |
---|
Joo, juuri ne. Kitarasta ja tallasta riippuu yksityiskohdat, mutta useimmiten ihan ruuvvari rittää säätämiseen. It wasn't me, it was the Other Guy. |
HeavyMan 31.08.2003 12:14:13 | |
---|
Tarkistin se intonaation ja se oli kohillaan eli vika on varmaankin kitaran mikeissä.Kun soitan tallamikillä niin mikit rupeaa vinkumaan ja kiertämään kun taas vaihdan kaulamikkiin vinkuna lakkaa melkein kokokaan.Millasia mikkejä suosittelette tohon les pauliin.Hinta sais korkeintaan olla 200 euroa. Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
mrk 31.08.2003 12:59:08 | |
---|
Itse hommasin juuri omaan Epiphone Les Pauliin EMG:n Zakk Wylde setin (eli EMG81 ja 85). Musamaailmasta noin 215 euroa, tosin en ole vielä ehtinyt asentamaan. Epin alkuperäiset mikit olivat aivan suolesta. |
leather rebel 31.08.2003 14:28:36 | |
---|
Millasia mikkejä suosittelette tohon les pauliin.Hinta sais korkeintaan olla 200 euroa. Dimarzio Super Distortion! Ei kyllä välttämättä sovi lespaan. Minkä tyylistä musaa soitat? |
HeavyMan 31.08.2003 16:16:24 | |
---|
Minkä tyylistä musaa soitat? Heviä/metallia välillä jotain bluesia ja rockiakin tulee soiteltua.mitäs mieltä olette noista gibsonin omista mikeistä? Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
leather rebel 31.08.2003 16:19:46 | |
---|
Heviä/metallia välillä jotain bluesia ja rockiakin tulee soiteltua.mitäs mieltä olette noista gibsonin omista mikeistä? Gibsonin mikit on kalliita. Niillä hinnoilla niitten ois ainakin syytä olla hyviä. Dimarzion Super Distortionia voisin kyllä suositella tollaseen Hevi-Blues-Rock-meininkiin. Jatsit ei välttämättä lähe. Dimarzion PAF pro on vähän enemmän yleismikki. Yritä päästä kokeilemaan jossain. |
HeavyMan 31.08.2003 18:27:52 | |
---|
Aattelin ehkä ostaa vaan uuden tallamikin. Kumpi näistä emg:stä on soundiltaan hennompi 81 vai 85? Meinasin Thomannilta tilata kun tuota matkaa päälle 100km parempaan musiikki kauppaan. Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
mrk 31.08.2003 21:22:04 | |
---|
|