HeavyMan 28.08.2003 19:47:10 | |
---|
Eli ostin kesällä käytetyn lespan ja huomasin pari viikkoa sitten kun perustettiin bändi että kovalla volumella ja säröllä mikit vinkuu aika v'tusti.Eli paljonkohan toi mikkien vahaus tulisi maksamaan jossain musiikki liikkeessä?Ja miten noi mikit on kiinni jos ite rupeasin niitä vahaamaan niin kuin suuri operaatio niiten mikkien irroitus olisi?Jos toi uusien osto olisi taas järkevämpää niin mitkä mikit kannattas ostaa hevin soittoon:maidenin,metallican,bodomin? Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa
(Zakk Wylde) |
serubaabel 28.08.2003 19:52:01 | |
---|
Tuo vahaus ei liene niitä parhaita vaihtoehtoja. Kannattaa ennemmin ostaa paremmat mikit ja sijoittua paremmin kauittimiin nähden. |
-K- 28.08.2003 19:52:50 | |
---|
Metalliin hyvä mikki halvalla on kent armstrong distortion, hinta 50e Ei suotta elämys. |
Insane Kane 29.08.2003 09:07:32 | |
---|
Onko mikeissä kuoret? Otappas kuoret veks. Pitäisi auttaa asiaan, ja myös vahaus vaikuttaa ja on hyvä vaihtoehto jos mikkien soundi on hyvä. Vitusti säröä Perkele!! |
JuSu 29.08.2003 09:14:50 | |
---|
Tuo vahaus ei liene niitä parhaita vaihtoehtoja. Kannattaa ennemmin ostaa paremmat mikit ja sijoittua paremmin kauittimiin nähden. Hmm... Kyllä sitä vahausta kannattaa yrittää. Ei ole kovinkaan vaikeata, jos selviää juotoshommista ja omaa rauhallisen ja kärsivällisen mielenlaadun. Tarvikkeet maksaa kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin uudet mikit, halvatkin. Ja jos mikit menee kuitenkin vaihtoon, ei rahallinen tappio ole suuri ja olet yhtä kokemusta rikkaampi. Näin siis mun omast' mielest'. JuSu |
Mouhi 29.08.2003 11:19:44 | |
---|
Itse vahasin Tokai Love Rocki'ini mikit, ja auttoi huomattavasti: häiritsevä kierto väheni reilusti. Ei ole vaikea homma, ja netistä löytyy hjeitakin toimenpiteen hoitamiseen. Tarvitset ruuvimeisseleitä, kolvin, tinaa, mehiläisvahaa ja kynttilävahaa (mikä sen oikea nimi olikaan...) ja double-boilerin (eli kaksi sisäkkäin mahtuvaa kattilaa: suurempaan laitetaan vettä ja pienempi upotetaan veteen, ei saa koskea reunoihin, kiinnitetään sopivaan syvyyteen esim. rautalangalla. Tämä siksi ettei vaha sulatattaessa syty palamaan.) Sitten vaan mikit irti, ja upotetaan ne sulaan vahaaan kunnes ilmakuplia ei enää nouse. Sitten ylös vahasta, jäähtyminen huoneenlämmössä ja ulkopuolinen puhdistus ja mikit takaisin kitaraan. It's not the speed that kills you. |
HeavyMan 29.08.2003 17:14:40 | |
---|
Sepä se kun mä en osaa juottaa noita mikkejä kiini.Tekisköhän ne jossain liikkeessä mun puolesta ton vahauksen ja paljonko se suunnilleen tulisi maksamaan? Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
JuSu 01.09.2003 09:09:56 | |
---|
Sepä se kun mä en osaa juottaa noita mikkejä kiini.Tekisköhän ne jossain liikkeessä mun puolesta ton vahauksen ja paljonko se suunnilleen tulisi maksamaan? Paikallinen kitarankorjaaja varmastikin osaa auttaa asiassa. Toki voit kysyä liikkeestäkin, mutta yleensä ne vaan sitten kiikuttaa sen kitarasi kuitenkin sille kitarakorjaajalle ja ottaa provikat välistä. Helsingissä Kitarapajassa vahauksen hinta oli muistaakseni 80 mk / mikki, mummonmarkan aikaan siis... JuSu |
HeavyMan 01.09.2003 20:00:19 | |
---|
Nyt Ratkesi sitten tämäkin ongelma.Tilasin Thomanilta dimarzion super distartionin talla mikiksi ei pitäisi enää saakeli kiertää.Pistääkö musa kaupat yleensä mikit kiini kitaraan jos käypi kysymässä? itse en osaa ja en oikein luota serkun taitoihin. Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen?
(Zakk Wylde) |
JuSu 01.09.2003 20:49:34 | |
---|
Pistääkö musa kaupat yleensä mikit kiini kitaraan jos käypi kysymässä? Laittaa, korvausta vastaan toki. Edelleen kannattaa ennemmin kääntyä paikallisen kitaranikkarin puoleen, sille ne todennäköisesti (muttei välttämättä) sieltä kaupastakin sen kitaran vie laitettavaksi. Kun viet suoraaan, niin jää yksi välikäsi pois ja rahaa säästyy. JuSu |