Jabe 31.07.2003 14:04:04 (muokattu 31.07.2003 14:10:21) | |
---|
(Haku on nyt poissa käytöstä, mutta ainakaan vähään aikaan ei ole tästä spedusta ollut puhetta ..) Haluaisin kovasti kuulla käyttäjäkokemuksia Deluxe Memory Man -spedusta. Parinsadan euron nurkilla se on aika tyyris, mutta samassa spedussa on ilmeisesti analoginen delay, tremolo ja chorus. Siihen nähden 200 euroa ei enää olekaan kovin paha hinta. Lähinnä kyselen siksi, että nyt käytössä oleva Boss DD3 on ihan-ok delay, mutta luulenpa, että laadukas analoginen delay olisi vielä parempi. Ja vähän sama juttu tremolon kanssa - oma Nobels kyllä toimii, muttei ole ihan sitä mitä haen. Olisko Memory Man'stä BOSSin ja Nobelsin peittoajaksi? Vai onko siinä vaan kolme keskinkertaista spedua pakattuna yhteen pakettiin? Niin, jos niitä käyttäjäkokemuksia on, niin kertokaapa samalla, että minkälaisessa set-upissa omaanne käytätte. Mikä skitta, mikä styge, ja onko Memory man skitan ja stygen välissä vaiko stygen efektiloopissa. Tack. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
Ossi 31.07.2003 16:21:06 | |
---|
(Haku on nyt poissa käytöstä, mutta ainakaan vähään aikaan ei ole tästä spedusta ollut puhetta ..) Haluaisin kovasti kuulla käyttäjäkokemuksia Deluxe Memory Man -spedusta. Mulla on tuosta se neek... ups! riisutumpi malli eli pelkkä viivelaite. Saat testattavaksi vaikka tänään. Pikaviestitään. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
hemmo 31.07.2003 17:00:21 | |
---|
mutta samassa spedussa on ilmeisesti analoginen delay, tremolo ja chorus. Mulla ei ole sellaista, mutta kirjallisuuden ja www.ehx.com sivujen mukaan vehje on delay, chorus ja_vibrato_. Vähäiset käyttökokemukseni tuottavan saman infon. Tahtoo kanssa! Säröä beibi! |
Jabe 01.08.2003 14:01:50 | |
---|
delay, chorus ja_vibrato_ Ai jaa, vibrato. (Mistäköhän minä tajusin, että tremolo.) Joka tapauksessa, sain testattavaksi sellaisen vanhemman (vain delay/echo) mallin. Kokeilen vähän eri vermeiden kanssa. Jos se on mieluinen, niin sitten taijan ostaa pämäyttää ittellenikin. Raportoin asiasta myöhemmin. Mutta nyt lähden kalastamaan viikonlopuksi. Lähinnä mato-ongella. Ei sen kummempaa välineurheilua. "Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr. |
TexasFlood 21.08.2003 11:47:49 | |
---|
Taitaapi tulla hieman myöhässä, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin =) Eli itse aikani tuskailtuani erilaisten viivelaitteiden kanssa, päätin kokeilla tuota Memorymania ja niinhän se tuli sitten ostettua omaksikin. Mulla on kokemusta aika monesta viive-laitteesta, on ollut räkkikamppeita, pedaalimallisia ja nauhakaikujakin on pyörinyt nurkissa. Mielestäni tuo Deluxe Memoryman on todella hyvä laite. Se täytyy nyt kyllä heti sanoa, että se on sellainen aikamoinen suhinapurkki, eli jos on tottunut digitaalilaitteisiin, niin ei varmasti tuosta tykkää. Itseäni tuo suhina vaan lämmittää, kun käytän tuosta soitellessani humppahommissa. Laite on mulla ihan kitaran ja vahvarin välissä, kun ei ole efektilooppia. Tällä hetkellä tuo laite on Marsun Bluesbreakerin ja SRV-Straton välissä. On se majaillut myös Straton ja Voxin välissäkin ja aina vaan kuulostaa hyvältä. Laite kannattaa ostaa oikestaaan tuon pelkän viiveen vuoksi. Chorus on aika huono ja tremolo myös, eli itsekin ajattelin, että saa kolme efektiä yhden hinnalla, mutta periaatteessa chorus ja tremolo on niin huonot, että ei niitä voi käyttää erillisinä efekteinä. Kun taas viiveeseen laittaa vain hieman chorusta mukaan, saa mukavan huojuvan viivesoundin ja soundi muistuttaa aika lailla nauhakaikua. Jossain netissä oli useamman sivun arvostelukin tuosta laitteesta, jossa tuo kehuttiin parhaaksi pedaalimalliseksi nauhakaikusimulaattoriksi ja mainittiin, että Hank Marvinillakin olisi ollut keikoilla backuppina MemoryManeja. En sitten tiedä tuosta ja en eis löytänyt enää sitä juttua netistä. |
PIM 21.08.2003 12:03:38 | |
---|
Jos suhinat haittaa niin DMM:n operaatiovahvistimet voi helposti vaihtaa parempilaatuisiin vähäkohinaisiin. Ainakin mulla opampit sai ihan helposti irti kannastaan ja yllätys, yllätys, alkuperäiset oli tubescreameriporukan himoitsemia JRC4558:ja (heitin ulkomuistista tuon kodin, joka tapauksessa juuri niitä) jotka vaihdoin muistaakseni TL072:iin. Parempiakin varmaan on tarjolla, mutta sillä kertaa elektroniikka liikkeessä ei ollut muita. Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele |
Roberto 21.08.2003 13:40:42 (muokattu 21.08.2003 13:40:57) | |
---|
Ihan mahtava laite! Lennon-tyyppiset rumpudelayt lähtee tosta vaan, ja tuo jo mainittu chorustettu viive on erittäin oldskoolia. Livehommissa joskus viiveen pituuden säätö on vähän työlästä. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti. |
Keefster 21.08.2003 14:37:44 | |
---|
Loisto laite - maltilliseen ja (tosi)häiriintyneeseen käyttöön. Tätä kannattaa testa ennen overdrivea/futsia ja niiden jälkeen. www.ehx.com löytyy näytteitä kaikista ehx polkusimista. Tulin kun melkein kutsuttiin ! |
PIM 21.08.2003 14:45:34 | |
---|
Loisto laite - maltilliseen ja (tosi)häiriintyneeseen käyttöön. Tätä kannattaa testa ennen overdrivea/futsia ja niiden jälkeen.
Ja jopa niiden sijasta kun kääntää purkin volapotikkaa vaan auki tarpeeksi. Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele |
Huevos 21.08.2003 15:37:40 | |
---|
|
Fortune 21.08.2003 15:38:39 | |
---|
www.ehx.com tuolta löytyy hyviä ääninäytteitä. Hoho, kurkkaapa kaksi kommenttia ylöspäin... "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
Keefster 21.08.2003 17:00:26 (muokattu 22.08.2003 08:00:56) | |
---|
Ja jopa niiden sijasta kun kääntää purkin volapotikkaa vaan auki tarpeeksi. Näin on - ja bonuksena sillä pystyrivin keskimmäisellä Feedback -napilla ääriasennossa saa luultavasti kaiuttimen rikottua jumalattoman älämölön päätteeksi. Tulin kun melkein kutsuttiin ! |
shcircus 21.08.2003 17:42:00 | |
---|
joo tuo on kyllä loistava peli, hankkisin jos olisi tarvetta enemmän . kotikäyttöön ostan kun on joskus liikaa rahaa. ps. tsekatkaa sigu. MYYDÄÄN! Big Muff Deluxe 70-luvulta.. True bypass, muuntaja mukaan. /vaihto?? |
Vestu 21.08.2003 19:58:08 | |
---|
Like father like scum |
Jabe 22.08.2003 19:48:50 | |
---|
Joo - pieni jälkikirjoitus vielä tähän. Testasin sellaista vanhempaa mallia, jossa ei ollut muuta kuin delay/echo (ei siis vibrattoa & chorusta). Kiitos ja pokkaus Keravan suuntaan. Hieno delay, mutta ei kuitenkaan sopiva mun liidisoundiin. Rock-a-billy -tyyppisiin juttuihin se sopi todella hienosti. Olin ihan Elvis -fiiliksissä kun soittelin DeArmondilla ... :-) Joka tapauksessa, mun liidisoundiin sopii paremmin "hifimmät" delayt ilman (sinänsä sympaattisia) kohinoita ja suhinoita. |
TexasFlood 22.08.2003 20:19:31 | |
---|
Joka tapauksessa, mun liidisoundiin sopii paremmin "hifimmät" delayt ilman (sinänsä sympaattisia) kohinoita ja suhinoita. Näin mä vähän epäilinkin Jabea tuntien ja sitä koitin tuolla aikaisemmassa tekstissäni vihjaillakin =) |
hemmo 22.08.2003 23:33:30 | |
---|
Joka tapauksessa, mun liidisoundiin sopii paremmin "hifimmät" delayt ilman (sinänsä sympaattisia) kohinoita ja suhinoita. Ööh, Jabe olla Suomen Eric Johnson? ;=) Säröä beibi! |
Jabe 01.09.2003 10:53:25 | |
---|
Näin mä vähän epäilinkin Jabea tuntien Joo, mutta kaikkee pitää kokeilla :-) Nyt on tästäkin vermeestä omakohtainen testikokemus, eikä vaan mutujuttua. Sinun analyysisi yllä oli kyllä osuva. Ööh, Jabe olla Suomen Eric Johnson? ;=) Joo - neuroottinen nysvääjä :-) |