Aihe: Ibanez RG7:t ja uudet mikit
1 2
Dumb
09.06.2003 14:29:00

Niin, nyt olisi sitten tarkoitus vaihtaa uudet (passiivi)mikit (EMG-707 olisi varmaan kiva, mutta saa odottaa vuoroaan johonkin tulevaan 7-kieliseen) noihin kahteen Ibanezin RG7-421 7-kielisiin. Toisessa kitarassa on jo uusi tallamikki (otettu RG7-620:stä, joten onko se nyt sitten DiMarzio Blaze Custom vaiko mikä? Levytukussa olivay sitä mieltä, että se olisi Blaze Custom), joten haussa olisi yksi tallamikki (tärkein tässä vaiheessa!) ja kaksi kaulamikkiä (nämä saatan hommata vasta myöhemmin, mutta olisi kiva tietää valmiiksi vähän pareja noille tallamikeille). Lähinnä DiMarzion mikkejä olen ajatellut kun mulla on edelleen sellainen päähänpinttymä, että DiMarzio ja Ibanez on ikään kuin pari. Mikkien pitäisi olla sen verran tehokkaita, että yltäisivät 6-kielisissä olevien EMG-81:sien tasolle (tuo toisessa kitarassa oleva DiMarzio on juuri tällainen), jotta kitaroiden vaihtaminen lennosta olisi mahdollista.

-K-:lla ainakin oli omassa RG7-420:sessään kiinni tuo Tone Zone - Air Norton -yhdistelmä ja soundclippien perusteella kuulosti ihan hyvälle. Samaa yhdistelmää olen harkinnut tuohon toiseen kitaraani. Tuon Air Nortonin olen ajatellut ainakin jompaan kumpaan kitaraan hommata kun sitä on niin monet kehuneet.

Tallamikkivaihtoehdot ovat lähinnä Blaze, Blaze Custom ja Tone Zone ja kaulamikkivaihtoehdot lähinnä Air Norton, Blaze, PAF 7 (meneekö liian pienitehoiseksi?). Ehdotuksia ja kokemuksia nyt vaan kehiin!

Ja jos jollain on myytävänä tai muuten vain turhaan nurkissa noita DiMarzion 7-kielisille tarkoitettuja mikkejä (jotka sopivat noihin mun kiinteätallaiseen! malliin), niin ei muuta kuin ilmoitusta tulemaan! Levytukussa kaikkien mikkien hinta on 119€, joten mieluusti ostaisin käytettynä, ainakin yhden tai kaksi mikkiä.
MacGyver
09.06.2003 17:12:41
Kannattaa ehdottomasti hankkia Air Norton kaulamikiksi - soundi on melko paljolti orgastinen. Toisaalta sen kanssa joutuu leikkimään volan kanssa, sillä parhaiten siitä saa hyödyn pitämällä volaa jossain 70%:ssa. Tone Zone on kaiketi melko tuhti mikki niin soundiltaan kuin tehoiltaan, joskaan itsellä ei ole henkilökohtaista kosketusta mikkiin. Sen pikkuveljeen eli Air Zoneen sen sijaan on, ja luulenkin, että Tone Zonen melko jyhkeä ja takapainoinen soundi sopii muuhun setuppiisi aika mainiosti. Toisaalta DiMarzion sivuilta ilmenee, että Air Norton 7 on pienempitehoinen kuin 6-kielisen malli (260 mV vs. 270 mV) ja Tone Zone 7 on tehokkaampi kuin Tone Zone (385 mV vs. 375 mV). Blaze voisi myös olla hauska, eikös sellaiset ole Universessä?

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
-K-
09.06.2003 17:46:03
(jotka sopivat noihin mun kiinteätallaiseen! malliin

Tuosta ei ole pelkoa, noista ei tehdä ollenkaan erillistä FR-versiota, jos sitä meinasit
Ei suotta elämys.
-K-
09.06.2003 17:47:33
Blaze voisi myös olla hauska, eikös sellaiset ole Universessä?

-MacGyver

On. Melko hajuttomat ja mauttomat mikit ns. mutta hyvät perusmikit seiskaan.
Ei suotta elämys.
Dumb
09.06.2003 18:03:45

Levytukussa ei tällä hetkellä ole Tone Zonea eikä Air Nortonia, mutta aikovat päivittää mikkivalikoimansa lähiaikoina kun huomasivat noita puutteita lauantaina kun kävin siellä kyselemässä juuri mm. noita em. mikkejä.

Blazeissa (joita Levytukusta löytyy tälläkin hetkellä) ei epäilytä oikeastaan mikään muu kuin vähän "pienehkö" ulostuloteho (380mV, Blaze Customissa vastaava on 410mV). En sitten tiedä, onko toi sitten niin suuri ja huomattava ero, mutta noiden neljän kitaran (Tele, Jag-Stang ja RG7:t) ulostulon pitäisi vaan olla mahdollisimman lähellä toisiaan, jotta kitaran vaihtaminen esim. kesken keikan onnistuisi ongelmitta.

Jos tuohon toiseen kitaraan asennuttaisi Blazet ja tohon toiseen sitten Air Nortonin kaulaan (tallassa pysyy nykyinen Blaze Custom?! kuitenkin)... hmm...
Mutilator
13.06.2003 15:35:07 (muokattu 13.06.2003 15:35:40)
Mä oon ehkä vouhottanu tosta X2N-jyrästä jos tarpeeks, mut semmonen kannattais hankkia jos vaan saatavilla seiskakielisiin, jota kyllä epäilen. Eipähän ainakaan liian pientä tehoa voi moittia.
"Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche
Uli Con Carne
13.06.2003 17:05:12

Oon miettinyt samoja kuvioita kans tuon mun RG-2027X:n kans, aika tukkoiset mikit minun makuun. Ostaessakin kun oli tarkoitus vaihtaa parempiin kun saa rahapolitiikan kuntoon, ne piezot siinä houkutteli ostamaan. Pirun hyvä keppi, mutta ne mikit kiskoo. Meikälle kans pikaviestiä jos on myynnissä Nortonia tai vastaavaa.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
LaXu
13.06.2003 17:40:26
Minäpä lykkäsin juuri tänään Mastertone (http://www.mastertonepickups.com) mikit Fenix LP kopiooni (joka yllätti jälleen kerran positiivisesti: siinä on ehta puolen tuuman loimuvaahterakansi, ei mitään viilua tai viilu+norm. vaahterakantta kuten useimmissa Tokai Love Rockeissa).

Täytyy sanoa, että ovat kyllä parhaat mikit joita olen kuullut. Soundi on tuhti, mutta ei tukkoinen. Myöskin dynamiikkaa löytyy, eikä soundi ole steriili. Ikään kuin helvetin hyvät passiivimikit potenssiin 2. Skebassani on siis SPA 2.5V malli tallassa ja vHO kaulassa.

Näitä saa myös seitsemänkielisinä malleina. Onhan nämä normaalisti vähän muita kalliimpia, mutta itse hommasin kun Mastertonella oli mikit alennuksessa (30% kunkin mikin hinnasta pois), joten posti-, tulli ja verokuluineen hintaa tuli hieman alle 200€ ja saapuivat perille viikossa.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
kimurantti1
13.06.2003 18:08:45
Kannattaa ehdottomasti hankkia Air Norton kaulamikiksi - soundi on melko paljolti orgastinen.

Yhdyn tähän !

Todella hyvä yhdistelmä RG:ssä on Dimarzion Air Norton (N) ja Steve's Special (B).....
MacGyver
14.06.2003 15:52:28
Yhdyn tähän !

Todella hyvä yhdistelmä RG:ssä on Dimarzion Air Norton (N) ja Steve's Special (B).....

Nimimerkillä "Petrucci rulez"?

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
kimurantti1
14.06.2003 22:07:06
Nimimerkillä "Petrucci rulez"?

-MacGyver

Heh...no..kyllä rulettaa, mutta ihan rehellisesti, ostin nuo mikit ennen kuin tiesin Petruccin käyttävän niitä...
FoN
15.06.2003 13:31:35
Itse olen nyt pari viikkoa soitellut tyytyväisenä
kokoonpanolla Air Norton 7 & Evolution 7.
Olin niin tottunut entisen kaulamikkini mutaisuuteen,
että alkuun Airin tuoma uusi kirkkaus hieman kummastutti,
mutta nyt potkii ja sitä mutaakin saa tarvittaessa mukaan
pedaaleista. Tone Zonesta mulla ei ole henk. koht
kokemusta, mutta kehuja tuntuu keräävän.

Erityisen lämpimästi suosittelen sulle mikkien kylkeen
5-way multipole kytkintä. Perusvalintojen lisäksi tarjoaa
tele- ja stratosoundeja muistuttavat valinnat, joihin itse
ainakin ihastuin. Dimarzion sivulta löydät kytkentäohjeet.

Mihin sitten päädytkin niin heittelepä tänne raporttia
eroista perusibizmikkeihin.
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
kimurantti1
15.06.2003 19:14:42
Mitä muuten MacGyver tarkoitit, että Air Nortonista saa täyden hyödyn irti kun on siitä volat 70% ?

Tiedän siis kyllä miten se vaikuttaa, mutta enpä ole tuollaista huomannutkaan.
c_barnes
01.09.2003 13:28:59
Kas, tämähän se keskustelu oli mitä etsin. Piru tota hakua. noh, onneksi on duunissa aikaa tämmöseen.

Ite meinasin Blaze Customin hankkia tallaan (death metallia, mutta sen verran paljon nuotteja/riffi että jotain kirkkautta pitää jykevyyden ohella olla), mutta Levytukussa suosittelivat Tone Zone 7:aa, joka näköjään kerää potin tässä keskustelussa. Nyt osaan ainakin noista kahdesta päättää. Taulukoiden ja jonkun Harmony-Centralissa olleen arkan mukaan siinä Evolution 7:ssa ois aika ohuehko soundi.
Teknistä deathmetallia: http://amoral.cjb.net - http://www.fleshdeformation.tk
-K-
01.09.2003 21:44:43
Juu tuosta evosta (6kielisen versiosta vain kokemuksia) puuttuu vähän sellainen tiukka jykevyys eli jää toivomaan jotain lisää. Ei tuo Blazekaan nyt huono ole mutta vähän turhan neutraalin kuuloinen. Tone Zonessa on enemmän persoonallisuutta, eli boostataan aika reilusti bassoja ja middlejä, se boostaus ei kuitenkaan mene överiksi vaan soundi pysyy kasassa. Soundiin vaikuttaa myös se ovatko mikit kiinni suoraan puussa vai muovisten kuorien varassa.
Ei suotta elämys.
Dumb
01.09.2003 23:28:20

Nyt on pieni mahdollisuus saada toiseen kitaraan kaulamikiksi tuollainen saman tyyppinen DiMarzio kuin tuo tallamikki on, joten sen kitaran osalta homma on ehkä selvä.

Toiseen (tällä hetkellä täysin vakiomikeillä olevaan) kitaraan olen vahvasti miettimässä tuota Tone Zonea tallaan (muita hyviä vaihtoehtoja?!) ja Air Nortonia tai Pafia kaulaan. Kumman noista kaulamikeistä (AirNorton/Paf) sitten valitsen, en tiedä, siinä voitte auttaa TE! Kertokaa mielipiteenne asiasta!
askomiko
02.09.2003 00:18:02 (muokattu 02.09.2003 00:32:51)
Eikös kitaroissa kantsis olla vähän erojakin? Pistä kaksi X2N:ää vierekkäin että riittää kaikille kielille. Tai muutama "kyljelleen", joka kielelelle oma kela.

Nojoo.

Duncanilta saa myös mikkejä. Vaikka ajatteletkin, että Ibaneziin saa laittaa vain Dimarzioilta (kumman onnistunut juoni), niin myös Duncan on oiva vaihtoehto. Mikeissänsä on enemmän potkua keskialueella, kun taasen Dimarziot ovat hieman enempi..hmm.. "scooped" noin niinkuin keskimäärin. Ja keskialuehan se on mikä rokissa rokkaa! Noin niinkun, kitarassa. Vahvarista sitten leikellään kun mikki ensin täräyttää pihalle kunnon säröt. Paitsi sekin vielä että Podin kanssa kaikki mikit kuulostaa aika samalta.
c_barnes
02.09.2003 09:35:23
Duncanilta saa myös mikkejä. Vaikka ajatteletkin, että Ibaneziin saa laittaa vain Dimarzioilta (kumman onnistunut juoni), niin myös Duncan on oiva vaihtoehto. Mikeissänsä on enemmän potkua keskialueella, kun taasen Dimarziot ovat hieman enempi..hmm.. "scooped" noin niinkuin keskimäärin. Ja keskialuehan se on mikä rokissa rokkaa!

Luin harmony-centralista että Duncanin Invader 7 ois ollut munattomampi kuin tuo Tone Zone, eli varmaan jotain Blazen luokkaa. Mutta se taas on vaan jonkun jenkin mielipide. Ei vaan viittis asentaa mikkiä kitaraan pelkästään kokeilumielessä;) Luultavasti pysyn TZ:ssa, midejähän siinä bassojen lisäks boostataan...
Teknistä deathmetallia: http://amoral.cjb.net - http://www.fleshdeformation.tk
askomiko
02.09.2003 13:21:44
Entäspäs klassikkomikki JB:n seiskaversio?
benny
02.09.2003 13:53:59

Invader on kiva.

Niin ja dumb, noin ne aktiivimikit kostautuu käyttäjälleen ;)
Passiivi parempi :))
shitfuck inc.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)