Juutas 02.09.2003 13:34:10 (muokattu 02.09.2003 13:35:02) | |
---|
Olen tullut hankkineeksi aikoinaan kaiken muun roippeen ohella (ja GAS:in vallassa) Bossin compressorin, joka ei ole enää aikoihin ollut kiinni efektilaudassa. Päivänä muutamana yritin palauttaa mieleeni miksi ihmeessä olin alunperin hankkinut laitteen, enkä keksinyt puolen tunnin nappien vääntelyn jälkeen yhtään ainutta syytä.. =) Nyt haastankin kaikki kompressorin vakiokäyttäjät osoittamaan vempaimen arvo ja estämään minua myymästä sitä jollekin hyväuskoiselle! Niin ja niille, jotka väittävät, että tuolla "compression sustainerilla" saisi oikeasti aikaan jonkinlaista siedettävää lisäsustainia (ilman tökeröä soundia) - taidatte olla päissänne... =) |
askomiko 02.09.2003 13:40:33 (muokattu 02.09.2003 13:41:17) | |
---|
Voi sillä ainaskin tasottaa hiljaista näppäilykohtaa puhtaalla soundilla. Ja kantrityylistä räpellystä. |
Kitarasankari 02.09.2003 13:46:20 | |
---|
no kompatessahan tuo on ihan omiaan, anakin jos käyttää wah-pedaalia. Ilman kompuraa isommilla volyymeilla tulee wahin kanssa helposti piikkejä ja äänen voimakkuus on todella epätasaista! Myös ilman wahia on hyvä kun saa kompata vähän rankemmallakin kädellä ja volyymitaso pysyy tasaisena. Kompura on vielä tärkeämpi putkivahvistimien käyttäjille koska putkareissa nyanssit tulee helposti esille. Kompuralla saa myös boostattua säröä ja luotua hyvän, laulavan ja tiivistetyn soundin, lisää gainia. Ton bossin sustainer on kyllä aika tokerö. sinäänsä ihan hyvä idea, mutta käytännössä toimii aika huonosti. Tovottavasti nyt jonkun sain vakuutettua! Märät muusikot haisee ihan perseelle! |
Juzzu 02.09.2003 13:50:30 | |
---|
Millään muulla kuin kompressorilla ei saa kunnon amerikka-cleaneja! Ja pikkaisen chorusta messiin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Insane Kane 02.09.2003 13:52:11 | |
---|
Cleanillä soittaessa tulee plektra napautusta enemmän. Ja saa semmosia kivoja suhinoita kuulumaan!! Vitusti säröä Perkele!! |
wilo 02.09.2003 14:50:34 | |
---|
Tuo Bossin CS-3 (varmaankin kyseessä?) ei oikeestaan tavallisesta kompurasta menekään. Enemmän se on sellainen saundin lisämauste taikka efekti. Tosi miedolle säädettynä on ehkä kompuramainen, mutta hyvin helposti tulee voimakas napsu-attack tai sitten muussauskompressointi. Joskus se on ihan hyvä, mutta yleiskompuraks ei ehkä kuitenkaan oikein käy. Bossin CS-2 onkin sitten vähän miedompi ja musikaalisempi, mitä tuo jälkimmäinen nyt sitten tarkoittaakaan.. Että myy vaan pois. Heh. |
JLM 02.09.2003 15:44:02 | |
---|
no kompatessahan tuo on ihan omiaan, anakin jos käyttää wah-pedaalia. Ilman kompuraa isommilla volyymeilla tulee wahin kanssa helposti piikkejä ja äänen voimakkuus on todella epätasaista! Myös ilman wahia on hyvä kun saa kompata vähän rankemmallakin kädellä ja volyymitaso pysyy tasaisena. Kompura on vielä tärkeämpi putkivahvistimien käyttäjille koska putkareissa nyanssit tulee helposti esille. Kompuralla saa myös boostattua säröä ja luotua hyvän, laulavan ja tiivistetyn soundin, lisää gainia. Ton bossin sustainer on kyllä aika tokerö. sinäänsä ihan hyvä idea, mutta käytännössä toimii aika huonosti. Tovottavasti nyt jonkun sain vakuutettua! Mikäs kompura olisi parempi? |
esko 02.09.2003 16:42:23 | |
---|
niin. voisin itekkin vaihtaa. multakin löytyy tuo Boss CS-3 (compression-sustainer) |
Kitarasankari 02.09.2003 17:44:11 | |
---|
Mikäs kompura olisi parempi? dynacomppiin rahani laittaisin... Märät muusikot haisee ihan perseelle! |
skebajaba 02.09.2003 22:12:06 | |
---|
dynacomppiin rahani laittaisin... kerronpas sit mimmonen mun yerasovin kompressori/sustaineri on, toivotan vaan et tulee tuolta venäjän puolelta joskus tänne kotohonki... |
Kitarasankari 03.09.2003 10:41:15 | |
---|
kerronpas sit mimmonen mun yerasovin kompressori/sustaineri on, toivotan vaan et tulee tuolta venäjän puolelta joskus tänne kotohonki... jos toi venäjän versio on samanlainen kuin boss niin ei siitä niin hirveesti siihen kompressointiin oo. Mistään kompurasta en oo saanu niin huonoo komppi-soundii ku bossista, tosin en ole kovin monia testannut: Boss, dynacomp, marshall ed-1. Kaveri tilasi thomannilta rocktronin big crush compuran ja oli todella tyytyväinen ja hyvältä se minustakin kuullosti ja ei maksanu ku jotain 60€!! Märät muusikot haisee ihan perseelle! |
Socialite 03.09.2003 15:21:28 | |
---|
Kaveri tilasi thomannilta rocktronin big crush compuran ja oli todella tyytyväinen ja hyvältä se minustakin kuullosti ja ei maksanu ku jotain 60€!! Niinpäs teinkin, keukeu! Hyvältä kuulostaa yhä, kunhan ei liikaa compressoi! Se taitaa olla näiden halpojen somppujen ongelma, että toimii hyvin vain alle puolella "teholla." Tosin en muutenkaan käytä kompressoria kuin hieman kermana hyvän? saundin päällä...single coilit, pienet säröt, kompuraa vähän ja delay siihen vielä niin AAH! The talkkari is out there! |
Jucciz 04.09.2003 04:03:07 | |
---|
Yritän löytää vastauksen otsikon kysymykseen, mutta oikeasti, en keksi. Tunkekaa ne kompurat korkeintaan laulukanaviin, bassolle tai rummuille. Jos sustain ei riitä, kannattaa ostaa parempi kitara kuin yrittää keinotekoisesti (suhinan kera tottakai!) kaivaa esiin jotain sustainintapaista. Soitosta taas saa tasaisen kuuloista soittamalla tasaisesti. It's all there in your fingers. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Sahanpurija 04.09.2003 11:25:37 | |
---|
Yritän löytää vastauksen otsikon kysymykseen, mutta oikeasti, en keksi. Tunkekaa ne kompurat korkeintaan laulukanaviin, bassolle tai rummuille. Jos sustain ei riitä, kannattaa ostaa parempi kitara kuin yrittää keinotekoisesti (suhinan kera tottakai!) kaivaa esiin jotain sustainintapaista. Soitosta taas saa tasaisen kuuloista soittamalla tasaisesti. It's all there in your fingers. Ehditkin ensin. Olin kysymässä että saako tuolla kompuralla tehtyä mitään, mitä ei voisi käsillä ja säätönupeilla tehdä? Perhana! Kuka vei mun kalajan?
Kyllä, olen kitaristi |
Keefster 04.09.2003 11:43:16 | |
---|
Ehditkin ensin. Olin kysymässä että saako tuolla kompuralla tehtyä mitään, mitä ei voisi käsillä ja säätönupeilla tehdä? No she shuhina ! Tulin kun melkein kutsuttiin ! |
Sahanpurija 04.09.2003 11:52:07 | |
---|
No she shuhina ! Mikä suhina? En tiedä kompuroista muuta kun sen mitä olen tässä topicissa lukenut... Perhana! Kuka vei mun kalajan?
Kyllä, olen kitaristi |
Socialite 05.09.2003 11:34:54 | |
---|
Jos sustain ei riitä, kannattaa ostaa parempi kitara kuin yrittää keinotekoisesti (suhinan kera tottakai!) kaivaa esiin jotain sustainintapaista. Soitosta taas saa tasaisen kuuloista soittamalla tasaisesti. It's all there in your fingers. Totta kyllä turiset...mutta kyllä sillä kompuralla saa selkeyttä esim kompatessa. Eri kielet erottuu paremmin kun voluumissa ei tule piikkejä ei kielten välillä. Tämäkin hoituu kyllä hyvällä tatsilla... Korostaisin vielä että mielestäni kompuran käyttö kitaraefektinä tulisi olla hyvin pientä "korjailua" eikä sitä sustainin hakemista. The talkkari is out there! |
Juutas 05.09.2003 13:58:51 | |
---|
Eläinrakkaana ihmisenä minä ehdottomasti kieltäydyn kiusaamasta yhtään viatonta luontakappaletta omalla harhaostoksellani... =) Sitäpaitsi uskoisin, että kyseinen vedessä viihtyvä elikko tuskin keksisi laitteelle yhtään sen parempaa käyttöä kuin minäkään. |
Shaft 05.09.2003 15:57:28 | |
---|
Kompuran tarve riippuu vähän musiikkityylistä. Slidekitaristeilla ja country-pikkaajilla kompressori on kyllä erittäin yleinen työkalu. Sustainin lisäämiseen en minäkään sitä laajemmin käyttäisi- poikkeuksena ehkä tilanteet, joissa pitää soittaa erityisen hiljaa, eikä kitara/vahvistin interaktiota oikein pääse syntymään. |