Juugeli 06.09.2003 23:53:25 | |
---|
Mitä eroa siis on lasisella ja metallisella putkella?paikallisessa kitarakaupassa ei ollu ku lasisia,metalliset maksaa ilmeisesti enemmän.eli onko ne myös parempia?? |
Swan 07.09.2003 00:04:01 | |
---|
Mitä eroa siis on lasisella ja metallisella putkella?paikallisessa kitarakaupassa ei ollu ku lasisia,metalliset maksaa ilmeisesti enemmän.eli onko ne myös parempia?? Se varmaankin riippuu metallista. Olen nimittäin lukenut, että alumiinisia slideputkia kannattaa välttää, ja että sähkökitaralle paras slide on lasinen ja akustiselle messinkinen. Tosin eräs lehti arvosteli hiljattain Planet Wavesin E-P-sliden, joka on ruostumatonta terästä. Se sai arvostelussa 4/5, sillä muuten niin erinomainen slide oli kuitenkin törkeän kallis. Ota rennosti, ja olet virtuoosi - niin minäkni! |
carlos 07.09.2003 00:06:47 | |
---|
lasinen In Russia We Trust One. |
askomiko 07.09.2003 00:09:05 | |
---|
Lasinen on kai sileämpi ja painavampi -> paree. |
HulluSimo 07.09.2003 00:11:39 | |
---|
Joo kyllä lasi on parempi mulle ainakin. Omistan myös metallisen. ...or still alive! Katsokaa wanted! |
Hannu H. 07.09.2003 01:18:01 | |
---|
Olen sekä lasisen että metallisen omistanut ja lasinen tällä hetkellä vaan kotoa löytyy. Repikää mielipiteeni siitä... |
Vilppu 07.09.2003 10:24:02 | |
---|
Täytyy olla erilainen nuori ja sanoa, että itse pidän enemmän metallisesta slidesta. Lasisen soundi on jotenkin ohuempi, se ei soi yhtä hienosti kuin metallinen. Mutta mielipidekysymyshän tämä on, kokeile molempia. Lisäksi on olemassa vielä keraamisia slideja, joita olisi kyllä mukava päästä kokeilemaan. Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |
JartZA 07.09.2003 12:06:48 | |
---|
Olen sekä lasisen että metallisen omistanut ja lasinen tällä hetkellä vaan kotoa löytyy. Repikää mielipiteeni siitä... Metallinen oli niin kovassa käytössä, että ruostui puhki? :-) Älä sörki. |
Fortune 07.09.2003 15:31:12 | |
---|
Soundi- ja tatsierojahan noiden välillä on. Molempi parempi. Itse suosin tosin Dunlopin ohuinta lasislideä (pidempää mallia, lyhyt oli jotenkin oudon tuntuinen), koska varsinaista vaijereilla varustettua slidekitaraa ei ole, vaan soitan slidetkin 10-setillä varustetulla kitaralla, jonka kanssa paksuseinäinen, parempisoundisempi slide on sula mahdottomuus. Tinker-doodle. |
Jake24-25 07.09.2003 15:42:59 (muokattu 07.09.2003 15:45:44) | |
---|
Kuten tässä ketjussa on jo tullut esille, kannattaa kokeilla molempia (lasi- ja metalliputkia) selvittääkseen kumman soundista ja tuntumasta pitää enemmän. Itse pidän metalliputkien soundista ja tuntumasta enemmän. En osaa selittää miksi pidän metallislideista enemmän. Olen vaan soitellut niin lasi- kuin metallislideilla suurinpiirtein yhtä paljon, mutta ajanmittaan päätynyt käyttämään yksinomaan metallislidea. |
Bluesmies 07.09.2003 16:19:16 | |
---|
Paljoko noiden lasisten slidejen hinta suunnilleen on? 10€? Käykää kuuntelemassa uus biisi demostudio-palstalla!!!! |
Gypsy 07.09.2003 16:21:29 | |
---|
Paljoko noiden lasisten slidejen hinta suunnilleen on? 10€? Ja Bluusmieheks kutsut ittees??? Lasinenhan katkastaan ite pullosta. Viinipullosta tai kaiken paras on tosi vanha joku lääkepullo. |
Fortune 07.09.2003 16:22:08 | |
---|
Paljoko noiden lasisten slidejen hinta suunnilleen on? 10€? Riippuu mallista, 4 euron halvimmasta Dunlopista käsintehtyihin useamman kympin bottleneckeihin. Viinipullo paperipussiin ja räks, siinä on slide. Tinker-doodle. |
ForSakeN 08.09.2003 13:08:52 | |
---|
Hmm. kotona ois kyllä muutamia vinkkupulloja. Pitäsköhän testaa tollasta homemade versiota. Eihän se loppujen lopuks ole kun hieman pintakäsittelyä ja slide on valmis. Tosin pitää ensteks ottaa selvää, että sormi mahtuu sisälle. Nimimerkillä kokemusta on sormesta liian ahtaassa pullonkaulassa. Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |
Chemo 08.09.2003 13:22:53 | |
---|
Mulla on sliden käyttö aika satunnaista, mutta nurkista löytyy kyllä sekä metallinen että lasinen. Ärsyttävää on tämä: lasinen kuulostaa mun korvaani paremmalta, mutta metallinen tuntuu kivemmalta käteen. Siis minun mielestäni. Noihan ovat joka tapauksessa tuommoista suhteellisen halpaa pikkusälää, kannattaa tosiaan hankkia molemmat ja katsoa kumpaan itse loppujen lopuksi päätyy. Ja onpahan varaslide tullut hankituksi samalla, ja soundirepertuaarikin kasvanut vähäsen... |
Jusstus 08.09.2003 13:28:59 | |
---|
Ja Bluusmieheks kutsut ittees??? Lasinenhan katkastaan ite pullosta. Viinipullosta tai kaiken paras on tosi vanha joku lääkepullo. Taikka sitten sellanen minibar-pullo käteen. Kaulaosa sormien välistä... "These go to eleven.." |
Chemo 08.09.2003 13:46:02 | |
---|
Taikka sitten sellanen minibar-pullo käteen. Kaulaosa sormien välistä... Eikä muuten oo kovin hankalaa soittaa jotain juttuja vaikka tuopilla, tai olutpullollakaan. Vaikka semmoisilla missä on juomaa. Tietyntyyppisestä yleisöstä moinen on hauskaa livenä. |
Bluesmies 08.09.2003 15:55:03 | |
---|
Ja Bluusmieheks kutsut ittees??? Lasinenhan katkastaan ite pullosta. Viinipullosta tai kaiken paras on tosi vanha joku lääkepullo. Sä oot gypsy kyllä säälittävä hyypiö... Käykää kuuntelemassa uus biisi demostudio-palstalla!!!! |
Gypsy 08.09.2003 16:00:35 | |
---|
Sä oot gypsy kyllä säälittävä hyypiö... Kyllä mäkin sua säälin bluusmieseikäpoikaenää |