Aihe: Kai tuohon Valvestaten säröön saa potkua jollain pedaalilla..?
1
Robert
02.09.2003 08:53:55
Niin että saako? Onhan tossa Valvestatessa toi clean ihan ok, mutta särö on vähän niin ja näin.. Jos hommaan jonkun "infernal distortionin", niin auttaako se asiaan?

Muuten, voiko distortion pedaalia käyttää yhdessä overdrive-kanavan kanssa? (olen vähän aloittelija)
Mix sä niinqu luit tän?
askomiko
02.09.2003 13:23:07
Voi käyttää. Siinä on hauska tasapainoilla kahden särön kanssa, koska kun jompaa kumpaa säröä on tarpeeksi niin tulee hauska shutoff-efekti, eli särö ikäänkuin häviää. Valvestate on muuilta osin aika kenkku säröjen kanssa, kuulostaa aika Valvestatelta aina.
piiroinenj
02.09.2003 19:12:39
Taitaa valvestate toimia parhaiten omillaan ilman mitään speduja.
Säästä vaikka ennemmin uuteen vahvistimeen kuin ostan niitä söröjä ja muita härpäkkeitä.
Olen nimittäin kokeillut kaverin valvestatella säröjä, rattiä, mig muffia ja jotain bossin overdrivejä ja ei toimi kuulostaa ihan paskalta. Että silleen:)
Robert
03.09.2003 10:54:14
Taitaa valvestate toimia parhaiten omillaan ilman mitään speduja.
Säästä vaikka ennemmin uuteen vahvistimeen kuin ostan niitä söröjä ja muita härpäkkeitä.
Olen nimittäin kokeillut kaverin valvestatella säröjä, rattiä, mig muffia ja jotain bossin overdrivejä ja ei toimi kuulostaa ihan paskalta. Että silleen:)

no vittu... entäs jos sitä säröpedaalia käyttää clean kanavan kanssa? Ajattelin hommata noita Yerasov speduja.
Mix sä niinqu luit tän?
Kalm
03.09.2003 11:24:44
no vittu... entäs jos sitä säröpedaalia käyttää clean kanavan kanssa? Ajattelin hommata noita Yerasov speduja.

Suosittelen kokeilemaan jotain itsellään riittävän tymäkkää säröpedaalia suoraan suoraan efektiloopin paluuseen. Ohittuu siinä samalla se kuristava hi-gain etunen, joka tekee rankemmistakin pedaaleista pelkkiä surinavekkuleita.

Esim. Zoom tri metal jossa on itsessään jo kolme vahvistinastetta ja aika ronski ulostuloteho (eli toiminee sen valvestaten etuasteen korvaajana riippuen hieman efektiloopin sijainnista).

http://www.musiciansbuy.com/zoom_pd … tm-01_hl-01_uf-01_guitar_pedals.htm

ps. torillakin on sopivasti myynnissä yksi ;)
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Robert
03.09.2003 14:02:47
Suosittelen kokeilemaan jotain itsellään riittävän tymäkkää säröpedaalia suoraan suoraan efektiloopin paluuseen. Ohittuu siinä samalla se kuristava hi-gain etunen, joka tekee rankemmistakin pedaaleista pelkkiä surinavekkuleita.

Esim. Zoom tri metal jossa on itsessään jo kolme vahvistinastetta ja aika ronski ulostuloteho (eli toiminee sen valvestaten etuasteen korvaajana riippuen hieman efektiloopin sijainnista).

http://www.musiciansbuy.com/zoom_pd … tm-01_hl-01_uf-01_guitar_pedals.htm

ps. torillakin on sopivasti myynnissä yksi ;)

Joo, täytyypä harkita...
Mix sä niinqu luit tän?
Hannu H.
05.09.2003 23:01:33 (muokattu 05.09.2003 23:04:25)

Asia tuli vissiin jo käsiteltyä, mutta itse ainakin ibanezin fat catilla sain kivasti lisää puhtia oman valvestaten säröön (8040).
Hannu H.
05.09.2003 23:04:43 (muokattu 05.09.2003 23:05:12)

Asia tuli vissiin jo käsiteltyä, mutta itse ainakin ibanezin fat catilla sain kivasti lisää puhtia oman valvestaten (8040) säröön.

PS. Näemmä sitten unenpöpperöisenä painoin lainaa enkä muokkaa...
Master of reality
08.09.2003 10:03:05
Muuten, voiko distortion pedaalia käyttää yhdessä overdrive-kanavan kanssa? (olen vähän aloittelija)

Tulee aika suttuinen soundi. Suosittelen mielummin overdrivea
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Jabe
08.09.2003 12:23:57

Soittelin eilen pitkästä aikaa valvestatella :-) Myin nimittäin oman 8080 -comboni kauan sitten Coronan kosketinsoitajalle. Nyt saatiin taas yhteinen treenikämppä, ja koektinsoittaja toi sitten tämän englantilaisen vahvistinteollisuuden helmen sinne. Pitihän sitä koittaa.

Ensiksi, nyt kun soitti sitä pitkän ajan jälken, niin voin sanoa, että se on ihan-ok vahvistin. Hintaansa nähden käypä peli. Voin suositella ensivahvistimeksi ja harrastajalle, jos löytyy käytettynä edulllisesti.

Toiseksi, tuohon kysmykseen. Sain varsin messevän high-gain särösoundin, soitin stratolla (tallahumppari) -> BOSS DS-1 distortioniin -> valvestaten kliiniin kanavaan (crunch -asennossa, eq't n. klo 12'ssa, reippaasti volaa). Combon särökanavaan en kylläkään distortionia suosittele ... menee kovin helposti liian mössöksi. Overdrivella sen sijaan voi särökanavaakin boostata. Eilen minulla ei sellaista ollut kämpillä mukana, mutta muistan joskus boostanneeni särökanavaa Ibanezin TS9 'llä, ja ihan hyvältä se kuulosti. Sai sooloihin vähän lisää volaa ja sustainia. TS9'n asetuksissa särö oli pienellä, vola isolla ja tone jossain aamupäivän puolella.

Lopuksi: ei tuo Valvestate hyvä vahvistin ole, kun laadukkaisiin putkicomboihin vertaa. Mutta ihan asiallinen, jos edullista vahvaria hakee. Ja kyllä säröspeduilla saa lisää variaatioita.

Päätän raporttini Pasilasta tähän.
kojones
08.09.2003 14:19:19
Niin että saako? Onhan tossa Valvestatessa toi clean ihan ok, mutta särö on vähän niin ja näin.. Jos hommaan jonkun "infernal distortionin", niin auttaako se asiaan?

Minulla oli VS65R:n särökanavan kanssa marsun Guv'nor käytössä ja hyvin toimi. Gainia sai helvetisti, eikä soundi mennyt "puuroksi". Puhtaalla kanavalla ei tosin kovin hyvin pelittänyt...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)