Penasol 01.09.2003 14:39:45 | |
---|
olin onnekas joitain päiviä sitten. Kävin kirpparilla katsomassa, josko siellä olisi vanhoja putkiradioita halpaan hintaan, ja satuin sitten kysymään tiskin takana majailevalta vanhahkolta mieheltä, että onko hänellä pelkkiä putkia myydä. No hän sanoi, että on, haki pahviloodan, joka sisälsi useita kappaleita putkia. Tutkiskelin sitä laatikkoa siinä ja löysin kaksi kappaletta ECC81- putkia, Telefunkenin ja jonkin, josta oli merkki kulunut pois. Putket näyttivät mainiokuntoisilta ja vähän käytetyiltä sen vähän tietämyksen valossa, jota minulla on. Kysyin hintaa, jonka hän ilmoitti olevan 50 snt/kpl. Seuraavana päivänä panin sitten putket vahvistimeen, eikä Crateni oli kuulostanut koskaan niin kauniilta, aiemmin siinä oli 3kpl Sovtekin 12AX7WA- putkia sekä 1 Golden Dragon- 12AX7 jotain. Hitto soikoon, pitää alkaa tarkkailla kirpputoreja asenteellisemmin, kehotan teitä samaan toimintaan. Siellä oli kyllä käsittämättömiä määriä putkia, jotka saivat suuni hymyyn ennen aikojaan. Tarkemmin tutkittua osoittautuivat ECH83 tai PL84- putkiksi, ja kun vielä näyttivät aikas samalta kuin vahvistimeeni käypäiset. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
simosiili 01.09.2003 14:41:51 | |
---|
tai sitten sulla oli enne kuulostanu iha kauheelta...tsh. |
askomiko 01.09.2003 18:54:08 (muokattu 01.09.2003 18:54:43) | |
---|
Höh. Missä kaikki hyvät kirpparit on? Täällä kylällä on vaan koinsyömiä verkkareita ja homeisia 60-luvun sohvia. Yhdessä paikassa oli kaupungin ensimmäinen mikroaaltouuni. Ei ollut kooltaan kovinkaan mikro. |
Mikko Kankaanpää 01.09.2003 21:12:04 | |
---|
Hitto soikoon, pitää alkaa tarkkailla kirpputoreja asenteellisemmin, kehotan teitä samaan toimintaan. Siellä oli kyllä käsittämättömiä määriä putkia, jotka saivat suuni hymyyn ennen aikojaan. Tarkemmin tutkittua osoittautuivat ECH83 tai PL84- putkiksi, ja kun vielä näyttivät aikas samalta kuin vahvistimeeni käypäiset. ECH83 (empä ole kuullutkaan) ja PL84:t eivät usein kitaravahvistimiin käy... tai itse asiassa minulla on yksi hohner syö PL84:a... Mikko
|
Penasol 02.09.2003 08:56:44 | |
---|
ECH83 (empä ole kuullutkaan) ja PL84:t eivät usein kitaravahvistimiin käy... tai itse asiassa minulla on yksi hohner syö PL84:a... Mikko
Voipi olla, että oli ECH81 "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Snowblind 02.09.2003 10:04:21 | |
---|
Höh. Missä kaikki hyvät kirpparit on? Täällä kylällä on vaan koinsyömiä verkkareita ja homeisia 60-luvun sohvia. Yhdessä paikassa oli kaupungin ensimmäinen mikroaaltouuni. Ei ollut kooltaan kovinkaan mikro. Täältä löytyi jopa hienot (ja paskat...) Magnus urut. Löytyipä myös jotkut jokakodin halpahammonditkin. Joo |
Tubeman 02.09.2003 15:00:39 | |
---|
ECH83 (empä ole kuullutkaan) ja PL84:t eivät usein kitaravahvistimiin käy... tai itse asiassa minulla on yksi hohner syö PL84:a... Mikko ECH83 on aika samanlainen arvoiltaan kuin ECH81,mutta sitä voi hehkuttaa 12,6 V ,vanhoissa autoradioissa näitä lienee ollut,ja joissain vanhemmissa putkitöllöissä. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Lilli 07.09.2003 19:54:30 | |
---|
No asiaan liittyen, onko joskus aiemmin m.netissä ollut jotakin listaa putkien 'nimistä' eli lyhenteistä eli jos putken mumero-kirjain-yhdistelmä on vaikka EL84 niin millä muulla nimellä se tunnetaan? - Meinaan vaan kun poikkesin yhdessä armeijan ylijäämäkaupassa, niin huomasin, että sieltä löytyi laatikkotolkulla käyttämättämiä, varmaan armeijan muinaisiin radiolaitteiin sopivia putkia. Varmasti tusinan verran, jollei enemmänkin, erilaisia. Eli sattuuko joku tietämään, onko niiden joukossa mahdollisesti putkivavistimeen sopivia? - Painukaa v***uun lauloi Preeriasusi ja poistui itse paikalta. |
85423321 07.09.2003 21:30:36 | |
---|
Yhdellä jätkällä oli nettisivullaan kuvia joistain toisen maailmansodan aikaisista natsiputkista. Tais olla hakaristit ja kaikki. "Särky lähti rukouksen ja Buranan voimalla!"
-? |
askomiko 07.09.2003 21:32:33 | |
---|
Semmonen ois aika Rok. |
Tubeman 07.09.2003 22:06:22 | |
---|
No asiaan liittyen, onko joskus aiemmin m.netissä ollut jotakin listaa putkien 'nimistä' eli lyhenteistä eli jos putken mumero-kirjain-yhdistelmä on vaikka EL84 niin millä muulla nimellä se tunnetaan? - Meinaan vaan kun poikkesin yhdessä armeijan ylijäämäkaupassa, niin huomasin, että sieltä löytyi laatikkotolkulla käyttämättämiä, varmaan armeijan muinaisiin radiolaitteiin sopivia putkia. Varmasti tusinan verran, jollei enemmänkin, erilaisia. Eli sattuuko joku tietämään, onko niiden joukossa mahdollisesti putkivavistimeen sopivia? Tässä linkki josta löytyy putkista tietoa: http://home.planet.nl/~frank.philipse/frank/frank.html EL84 löytyy jenkkimerkinnöillä 6BQ5 Tuohon viimeiseen kysymykseen on vaikea vastata,kun ei tiedä mitä putkia siellä oli.Itse käpistelin monenlaisten putkien kanssa intissä,vanhoissa ASA-liikennevastaaottimissa oli D-sarjan paristoputkia osa modidfioitu E-sarjalle,jolloin siitä oli tehty vaihtovirta kone omala virtalähteellä.,Telefunkenin linkissä taas E-sarjan SQ-putkia (long-life malleja) ,venäläisissä taas omansa. Uskonpa että armeijan vanhoista viestilaitteisa löytynee sopivia putkia vahvareihin,ECC- tyyppiset aika yleisiä. Intissä on vielä aivan uusiakin putkilaitteita käytössä,alue-IT ohjus BUK,sen systeemit on osittain putkikamaa. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Tubeman 07.09.2003 22:15:00 (muokattu 07.09.2003 22:26:13) | |
---|
Yhdellä jätkällä oli nettisivullaan kuvia joistain toisen maailmansodan aikaisista natsiputkista. Tais olla hakaristit ja kaikki. Nuo Wehrmachtin putket ei ole harvinaisia,tosin kyllä aika haluttuja keräilyesineinä,hakaristi putkenkyljessä hätkähdyttää varmaan sen takia kun muistaa mitä siihen symboliin liittyy. Saksalaisilla oli vimma rustata putkisarjoja jopa eri aselajeille siten että merkinnät poikkesi toisistaan (Wehrmacht ja Luftwaffe) ,putket ei tietääkseni olleet edes sopivia keskenään,näidenkin vertailutaulukko löytynee aivan goolella ellen muista. ja lisänä vielä:Pitihän Deutsche Post und Telegraf'illa olla myös omat putkisatsinsa,ilmeisesti speksattu omien standardien mukaan (longlife ,kantakytkentä oma,lienee varmistettu ettei niitä pöllitä varastoista ja myydä..) lisäys:Oli pakko kaivaa linkki jolla löytyy aika kattava otos Wehrmachtin ja muita kermaanien putkivouhotuksia.. http://www.nrhf.no/nrhf-wehrmacht-tubes.html http://home.snafu.de/wumpus/military.htm ja tietenkin Postin putket.. http://home.snafu.de/wumpus/post.htm Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Mikko Kankaanpää 08.09.2003 08:30:52 | |
---|
No asiaan liittyen, onko joskus aiemmin m.netissä ollut jotakin listaa putkien 'nimistä' eli lyhenteistä eli jos putken mumero-kirjain-yhdistelmä on vaikka EL84 niin millä muulla nimellä se tunnetaan? - Meinaan vaan kun poikkesin yhdessä armeijan ylijäämäkaupassa, niin huomasin, että sieltä löytyi laatikkotolkulla käyttämättämiä, varmaan armeijan muinaisiin radiolaitteiin sopivia putkia. Varmasti tusinan verran, jollei enemmänkin, erilaisia. Eli sattuuko joku tietämään, onko niiden joukossa mahdollisesti putkivavistimeen sopivia? Kulemma armeijan ylijäämä varastoista on jo ajat sitten viety kaikki "perus" putket, kuten ecc8?, EL84, EL34 jne. jotain tasureita saattaa löytyö. Kannattaa tietysti kysellä. Mikko |