Makuupussimies 02.07.2003 02:26:53 | |
---|
Kaveri tossa puhus että sähkökitaraa pitäis vahta ja öljytä(?)ja itse olen ostamassa sähkökitaraa, mutta en yhtään tiedä miten tollaset pitäis tehdä. Katoin haulla enkä oikeen löytäny samantapaista viestiä.. No apua? "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd |
LaXu 02.07.2003 02:31:47 | |
---|
Nääh, itse en ole omiani öljyillyt tai mitään, mitä nyt kielten vaihdon yhteydessä pölyt pyyhkinyt ja suurimmat paskat otelaudalta pois. Suosittelen Dan Erlewinen kirjaa "How To Make Your Guitar Play Great" jos englanninkieli on hallussa, loistava opus kitaran säätämisestä. |
ingle 02.07.2003 14:24:35 | |
---|
Mä öljysin mun skeban vähän aikaa sitten, huomaa siitä kun otelauta (ruusupuu) alkaa kuivamaa ja näyttää kuivalta. Öljyä siihen ja annoin paripäivää olla ja nyt näyttää todella hyvältä otelauta. Ostin kaupasta ihan otelauta öljyä, kun en uskaltanu alkaa millää kotonalöytyvällä öljyymään. If assholes could fly, this place would be an airport. |
re infecta 02.07.2003 17:51:50 | |
---|
Ostin kaupasta Dunlopin 01:stä ja 02:sta. Eli 01 on otelaudan puhdistusaine ja 02 öljy. Bodyn puhdistan kostealla nukkaamattomalla rätillä ja kuivaan hyvin. Katso tori! |
PyGmi 02.07.2003 17:59:45 | |
---|
Otelaudan pystyy öljyään jollai aineella mitä löytyy monesta jääkaapista. Oisko ollu jotain sitruunaöljyä tai vastaavaa |
PyGmi 02.07.2003 18:00:20 | |
---|
Noi otelautaöljyt soitinkaupoissa on rahastusta |
BlackD 02.07.2003 19:38:34 | |
---|
Noi otelautaöljyt soitinkaupoissa on rahastusta Oli miten oli, mä ainakin luotan mun musakaupasta ostettuun D'Andrean Lemon Oil:iin otelaudan puhdistuksen ja hoidon ollessa ajankohtaisia. Todella hyvää tavaraa tuntuu olevan, ja tuoksuukin vielä jänskälle ;) |
fox 02.07.2003 20:04:59 | |
---|
Oli miten oli, mä ainakin luotan mun musakaupasta ostettuun D'Andrean Lemon Oil:iin otelaudan puhdistuksen ja hoidon ollessa ajankohtaisia. Todella hyvää tavaraa tuntuu olevan, ja tuoksuukin vielä jänskälle ;) Kyllähän niille, jos laskea haluaa, litrahintaa tulee..:) Toisaalta, mulla kestää Dunlopin 02:nen sentään melko kauan ja käyttöäkin on. Jääkaapissa sitä ei tosin kannattais pitää, huoneenlämpöinen öljy imeytyy paremmin. Mutta toki saa säilyttää missä haluaa. Perusteluja jäin kaipaamaan tuohon rahastuskommenttiin. Jaa niin, saahan toki apteekeistakin sitruunaöljyä mutta kyllä tuo Dunloppi, D'Andrea taikka Kyser on mielestäni hyviä ja helppokäyttöisiä. Kiillotukseen sitte noita Kiven suosittelemia aineita. =) |
kassu_90 06.07.2003 16:52:21 | |
---|
Eikö tiikki-öljy kävisi hyvin otelaudan öljyämiseen? |
PyGmi 06.07.2003 17:07:43 | |
---|
Perusteluja jäin kaipaamaan tuohon rahastuskommenttiin. Jaa niin, saahan toki apteekeistakin sitruunaöljyä mutta kyllä tuo Dunloppi, D'Andrea taikka Kyser on mielestäni hyviä ja helppokäyttöisiä. Joo eihän noi nyt taloutta järkytä jos ostaa. Mutta kyllä se niin menee että kun merkkiliikkeestä jotain ostaa niin saa vähän maksaa ekstraa. Kattelin joskus noita Warwickin öljyjä basson bodyyn. Tais muuten olla aika kallista ainetta. ja muistelisin vielä että ei edes purkki moneen öljyämiseen riittäny. Joku soitinkorjaaja suosittelikin käyttämään jotain aseöljyä |
Bluesmies 06.07.2003 17:37:36 | |
---|
Paljoko noi otelaudan öljyt sitten maksaa? Minkä kokosissa purkeissa niitä myydään? Entä kuinka usein tuo otelauta pitäisi öljytä ja puhdistaa ihan tuollaisilla öljyillä? Mullontele. |
Vimpo 06.07.2003 17:50:42 | |
---|
Ostin apteekista sitruunaöljyä, mutten yhtään muista mitä maksaa. Hinta ei ole kuitenkaan korkea, koska se on todella riittoisaa. Otelaudan saa öljytä monen monta kertaa, että sen pienen pullon sisällön saa tuhottua. Ja tosiaan, tuoksuu mukavalle. Imppailin sitä innoissani. |
ed 06.07.2003 19:36:31 | |
---|
Ei niitä otelautoja nyt tarvitse kovin usein öljytä.Tietysti jos on eebenpuu otelauta niin vähän useammin, ettei halkeile. |
bubu 08.09.2003 21:15:18 | |
---|
Mitenkä pitää suhtautua kun on kaula, jota ei ole öljytty n. 30 vuoteen? kokeilin antaa sille öljyä niin sehän imas kaiken. Annoin olla päivän pari ja kaula näyttää ihan kamalalta. Voiko antaa lisää öljyä surutta vai voiko otelaudan myös "ylikäsitellä" öljyllä? Lyrics. Wasted time between solos. -Gibson Ad |
fox 08.09.2003 21:28:31 | |
---|
Mitenkä pitää suhtautua kun on kaula, jota ei ole öljytty n. 30 vuoteen? kokeilin antaa sille öljyä niin sehän imas kaiken. Annoin olla päivän pari ja kaula näyttää ihan kamalalta. Voiko antaa lisää öljyä surutta vai voiko otelaudan myös "ylikäsitellä" öljyllä? No tottakai voi, mutta kyllä tuossa tapauksessa voit ihan surutta pistää lisää muutaman kerran ainakin - kyllä sä sitten huomaat kun lakkaa imemästä. Sitten pyyhkäset vaan "liiat" pois - ja on hyvä taas toiset 30 vuotta.. :) Ei vaiskaan, vuoden päästä tai kieltenvaihdon yhteydessä tai kun siltä tuntuu niin vähän lisää.. |
JCM 08.09.2003 21:33:04 | |
---|
Joku ahkera voisi väsätä FAQ:in aiheesta. |