Aihe: Nuppi+kaappi vs kombo
1
MikeS
11.09.2003 19:14:59
Terve. Olen tässä ajatellut vaihtaa putkinuppi + 4x12 -kaappi -yhdistelmästä 2x12-putkikomboon. Hassua kyllä, en ole koskaan edes kokeillut soittaa kombolla, vaikka olen kauan bändissä soittanutkin.

Kaipaisin tietoa siitä, millaisia PERUSEROJA kombo- ja kaappisaundeilla on? Onko kombosaundi oletusarvoltaan napakampi, 'pienempi' jne? Mitkä ovat kummankin vaihtoehdon parhaat ja heikoimmat puolet?

MIKKO
superfly
11.09.2003 19:25:26
Combon ominaisuuksiin yleensä kuuluu saundin "honottavuus", josta kaikki eivät pidä. Itse diggailen kyllä.
Harppu on alaston piano
superfly
11.09.2003 19:27:11
Niin, minä täällä taas... Combon soveltuvuus bändin käyttöön riippuu aika pitkälti musiikkityylistä. En minä ainakaan omalla pikkucombolla mitään nu-metallia edes yrittäisi vääntää.
Harppu on alaston piano
MikeS
11.09.2003 19:29:35 (muokattu 11.09.2003 19:29:58)
Noh, mun bändi soittaa kovaäänistä ja varsin säröistä poppia. Isolla kaapilla saa kyllä hyvät isot saundit, mutta kaipaisin saundiini jonkinlaista ryhtiä ja selkärankaa ja napakkuutta...kombostako sen saan?
superfly
11.09.2003 19:31:23
Noh, mun bändi soittaa kovaäänistä ja varsin säröistä poppia. Isolla kaapilla saa kyllä hyvät isot saundit, mutta kaipaisin saundiini jonkinlaista ryhtiä ja selkärankaa ja napakkuutta...kombostako sen saan?

Comboja on niin erisaundisia, että on vaikea sanoa noin äkkiä. Kannattaa kokeilla erilaisia.
Harppu on alaston piano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)