mongoloidi 09.09.2003 23:30:57 | |
---|
Ajattelin ihan oma uteliaisuuttani kysäistä,että onkos kukaan täällä koskaan vaihtanu stratoon humpparin pelkästään kaulamikiks. Tallamikkinä tuo 1-kelanen toimii ihan hyvin,keskimikillä ei oo niin väliä,mutta ajattelin lähinnä sooloja varten tuota kaulamikkiä vaihtaa humbuckeriks. Kokemusta/mielipiteitä asiasta? Olen niin kuin valtio:
Kusetan ihmisiä. |
Vilppu 10.09.2003 11:30:02 | |
---|
Teleissähän noita näkee useammin, mutta ei se nyt stratossakaan nyt mikään pyhäinhäväistys olisi, onhan Fenderillä joitain mallejakin, missä on humppari kaulassa. Eli siitä vaan, jos mieli tekee. Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |
Shaft 10.09.2003 11:50:58 | |
---|
Stratossa tosiaan tyypillisempi ratkaisu on panna humppari tallamikiksi, mutta miksei se toisinkinpäin toimisi. Huomattavaa on, että humpparin asentaminen vaatii bodyn jyrsimistä, mikäli kitarassa ei ole nk. swimming pool rakennetta. Yksi vaihtoehto on minihumppari tai vaikka joku Kinmanin tehokkaampi malli. |
Jabe 10.09.2003 11:53:27 (muokattu 10.09.2003 11:54:20) | |
---|
(Edit: Puusilmä. En tajunnut että _kaulamikiksi_ .) |
Uforomeo 10.09.2003 12:31:40 | |
---|
Sinäänsä vähän off-topic mutta mulla on itsellä Telessä (tex-mex -tele) noin juuri eli kaulassa humppari. Aika vähän tulee käytettyä sitä humpparia mutta se johtuu ihan siitä musiikista mitä tulee soiteltua. Jossain kevyemmissä sooloissa se on asiallinen. Stratoissa olen minäkin lähinnä nähnyt vaan tallassa humpparin mutta mikä ettei. Candyass hairboy out to get me it’s the year of payin’ back |
touhis 10.09.2003 13:09:25 (muokattu 10.09.2003 13:10:25) | |
---|
Omassa stratossani oli jonkin aikaa kaksi kent armstrongin humbuckeria. Kyllä siinä on selvä ero: Soundi oli muhkeampi ja sai paremmin sitä 'laulavaa säröä'. Huonompi puoli oli siinä, että puolitettu singlecoil-soundi sitten pidemmän päälle alkoi tökkimään ja myöhemmin vaihdoinkin kaulamikiksi lacesensorin. Mutta ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu! Mississippi delta, shining like a national guitar. |
zorro 10.09.2003 13:35:56 | |
---|
jos se et ole sinä.... se on joku muu! |