Fortune 09.09.2003 22:29:49 | |
---|
Ostaa päräytin Lespaa varten tuommoisen miehekkään paksuisen hihnan: http://www.custom-sounds.com/kuvat/Oldrocker_thick1.jpg Ihan loistava hihna muuten, mutta eihän tuo prkleen Schallerin hihnalukko tuossa pysy mitenkään, kun on tarkoitettu ohuisiin hihnoihin. Laukkuun ei hihna sovi kitaraan kiinnitettynä, joten pysyvästi kitaraan kiinni ruuvaaminenkaan ei käy. Jotenka minkämerkkistä ja -mallista lähden metsästämään kaupasta tuohon? |
KooAa 09.09.2003 22:35:01 | |
---|
Mulla on akustisessa sähköhommissa käytetty kaapelikiinnike, semmoinen harmaa ja avattava. Kestänyt paikallaan omalla liimallaan jo vuosia. Edullinen vaihtoehto kokeiltavaksi ja jos kokeilee kannattaa miettiä kumminpäin sen liimaa siihen lukitussalpaan nähden. Pystyy vielä kokeilun jälkeen irrottamaankin. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Gypsy 09.09.2003 23:00:06 | |
---|
On mullakin jotain tosi paksuja hihnoja ollu tosin ei ne leveitä oo ollu. No, mä oon kuitenkin aina saanu sen schallerin lukon siihen niin, että mä oon vaikka papukaijapihdeillä puristanu sitä nahkaa ihan helvetisti että se menee vähän littanaan. Ja sitten pistäny lukon paikalleen |
askomiko 09.09.2003 23:14:35 (muokattu 09.09.2003 23:26:12) | |
---|
On mullakin jotain tosi paksuja hihnoja ollu tosin ei ne leveitä oo ollu. No, mä oon kuitenkin aina saanu sen schallerin lukon siihen niin, että mä oon vaikka papukaijapihdeillä puristanu sitä nahkaa ihan helvetisti että se menee vähän littanaan. Ja sitten pistäny lukon paikalleen Samoin. Ja pihdeillää vääntää mutteria kiinni ja survoo. Mutta tuo taitaa olla kyllä superpaksu... No, yritä survoa:) |
mongoloidi 09.09.2003 23:18:04 | |
---|
Samoin. Mutta tuo taitaa olla kyllä superpaksu... Joo,vissiin yhtä paksu,kun levee.... Olen niin kuin valtio:
Kusetan ihmisiä. |
superfly 09.09.2003 23:19:01 | |
---|
Miksi ostit noin paksun? Sulla on painava kitara? Harppu on alaston piano |
petevon 09.09.2003 23:26:09 | |
---|
Mulla on Peaveyn hihnalukot ja munki hihna on melko paksu. Hankala kuvasta sanoo et meneekö ihan noin paksuks. Oli kyllä ihan törkeen hintaset lukot. Joskus -96 ostin ja makso muistaakseni 170 mk. Että semmosta. Nykyään tekisin kyllä lukot itse. |
Juzzu 10.09.2003 07:57:23 | |
---|
Miksi ostit noin paksun? Sulla on painava kitara? Paksuuden ja painon suhde ei taida olla kovin oleellinen. Sen sijaan leveydellä voinee helpottaa painavan kitaran kuormaa olkapäillä. Nimimerkillä "omistan painavimman LP:n jonka tiedän". Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Fortune 10.09.2003 08:51:52 (muokattu 10.09.2003 08:52:42) | |
---|
Miksi ostit noin paksun? Sulla on painava kitara? Siksi ostin noin paksun, että varmasti kestää. Tuotahan ei saa poikki millään ja kestää hautaan saakka:) Pitää vielä koettaa ängetä tuota Schalleria tuohon, vaikka pihtejäkin jo käytin. EDIT: Niin ja se LP on sitäpaitsi kohtalaisen kevyt. |
teleman 10.09.2003 17:59:39 | |
---|
Ostaa päräytin Lespaa varten tuommoisen miehekkään paksuisen hihnan: http://www.custom-sounds.com/kuvat/Oldrocker_thick1.jpg Ihan loistava hihna muuten, mutta eihän tuo prkleen Schallerin hihnalukko tuossa pysy mitenkään, kun on tarkoitettu ohuisiin hihnoihin. Laukkuun ei hihna sovi kitaraan kiinnitettynä, joten pysyvästi kitaraan kiinni ruuvaaminenkaan ei käy. Jotenka minkämerkkistä ja -mallista lähden metsästämään kaupasta tuohon? Itselläni on tuo sama loistava hihna ja Schallerin hihnalukot siinä kiinni. Joutui aikoinaan hylsyavainta apuna käyttäen vääntämään tiukasti kiinni ja hyvin on siitä asti kestänyt eli ei ole tarvinnut hihnalukkoja tiukkailla. |
Antti1 10.09.2003 18:02:43 | |
---|
EDIT: Niin ja se LP on sitäpaitsi kohtalaisen kevyt. Ahaa.. Sä siis ostit pitkän taistelun ja valituksen jälkeen ton Lespan? Onnitteluni, mäkin haluaisin. Mitä maksoit? Ihme etten oo huomannu sun hehkutusta missään. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Gypsy 10.09.2003 18:29:37 | |
---|
Itselläni on tuo sama loistava hihna ja Schallerin hihnalukot siinä kiinni. Joutui aikoinaan hylsyavainta apuna käyttäen vääntämään tiukasti kiinni ja hyvin on siitä asti kestänyt eli ei ole tarvinnut hihnalukkoja tiukkailla. Ja nimen omaan, ei varmaan niin helposti paksussa hihnassa löysty schallerin lukko kun luulis ton paksun hihnan toimivan lukkona. |
Fortune 10.09.2003 19:14:07 | |
---|
Ahaa.. Sä siis ostit pitkän taistelun ja valituksen jälkeen ton Lespan? Onnitteluni, mäkin haluaisin. Mitä maksoit? Ihme etten oo huomannu sun hehkutusta missään. Perjantaina haen, olen pitänyt kuin ihmeen kaupalla matalaa profiilia, kun rahoituskysymys oli pitkään auki. Nyt on kaikki ok. Hehkutan sitä hintaa myöhemmin, ei nyt tässä viitsi vielä paljastaa :) Sanotaanko näin, että yleiseen hintatasoon nähden kohtuuhinta, omiin varoihin nähden järjetön :) |
Fortune 11.09.2003 09:20:59 | |
---|
Tilannekatsaus: kiitos Gypsylle ja kumppaneille pihtien käyttöön rohkaisusta, vartin ähellys ja lukemattomat kirosanat auttoivat, nyt on Schallerit Minotaurissa kiinni, eivätkä varmaan irtoa (vaikka haluaisinkin). |
Hanok 11.09.2003 10:29:43 (muokattu 11.09.2003 10:33:08) | |
---|
Mulla on Peaveyn hihnalukot ja munki hihna on melko paksu. Hankala kuvasta sanoo et meneekö ihan noin paksuks. Oli kyllä ihan törkeen hintaset lukot. Joskus -96 ostin ja makso muistaakseni 170 mk. Että semmosta. Nykyään tekisin kyllä lukot itse. Olikohan noi Peaveyn lukot samanlaiset/samat kuin Dunlopit? Itse ostin joskus suunnilleen samoihin aikoihin Gibson-merkillä myynnissä olleet lukot, mutta niissä on kyllä ihan selkeät Dunlopin logot itse lukoissa. Niitä myytiin joskus johonkin suunnilleen tuota Peaveyta vastaavaan hintaan, mutta sitten jostain syystä putosivat alle sataseen. Hyvä kauppa siihen hintaan, edelleen ovat käytössä. Pitäisi ostaa samanlaiset toiseenkin skebaan. EDIT: Niin, piti sanoa että siihen Dunlop/Gibson-lukkoon menee kyllä varsin paksu hihna, jos jotakuta muuta kuin Fortunea myöhemmin kiinnostaa. Noiden luotettavuudesta on kyllä sitten hankala sanoa mitään. Tavallaan kyllä Schallerin ratkaisu yksinkertaisempana saattaisi vaikuttaa hieman luotettavammalta kuin Dunlopin kuularatkaisu. OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa! |
PeeJii 11.09.2003 12:31:31 | |
---|
Ja nimen omaan, ei varmaan niin helposti paksussa hihnassa löysty schallerin lukko kun luulis ton paksun hihnan toimivan lukkona. Jep. Ja tippa liimaa mutterin reunalle on hyvä varokeino löystymisen ehkäisemiseksi. |