Oon tässä jo pitempään pohtinu uuden mikin laittamista. Haen sellasta humbuckeria ykskelasen koossa. Vaihtoehtoina on ollu ainakin duncanin JB jr, Dimarzion fast track one ja Kent Armstrongin STHR-1. Tarjotkaapa viisaat mielipiteitä ja mahdollisia muita vaihtoehtoja. Lisäksi: kannataako edes vaihtaa stratoon mikkiä jos se ei oo fenderi. Tarkotan että kannattaako halpiskitaraan vaihtaa jotain hyvää mikkiä perusmikin tilalle. hallelujah' rock' n rollah! |
Oon tässä jo pitempään pohtinu uuden mikin laittamista. Pohtiminen kannatta aina. Haen sellasta humbuckeria ykskelasen koossa. Hot rails. Vaihtoehtoina on ollu ainakin duncanin JB jr, Dimarzion fast track one ja Kent Armstrongin STHR-1. Ei huonot vaihtoehdot. Tarjotkaapa viisaat mielipiteitä ja mahdollisia muita vaihtoehtoja. Vaikka en viisas olekaan, niin ensin haluaisin tietää, mitä soitat. Hot rails olisi hyvä rockmikki Lisäksi: kannataako edes vaihtaa stratoon mikkiä jos se ei oo fenderi. Kannattavuudesta en tiedä, mutta soundi paranee. Jos oot tyytyväinen kitaraas muuten, ni en näe syytä, miksei. Tarkotan että kannattaako halpiskitaraan vaihtaa jotain hyvää mikkiä perusmikin tilalle. Niin. Jos siis pidät kitarastasi, ja haluat ehkä parempaa soundia, niin kokeile. Ainahan voit ostaa sitten myöhemmin jonkun hyvän fenkkustraton, ja laittaa sen mikin siihen. |
Itellä on kokemusta Fast Track 2:sta ja JBjr:stä (nyt käytössä). Fast Track 2 oli ihan kelpo peli, mutta JBjr on jotenkin läpitunkevampi. Ehkä enempi keskiäänivoittoisempi. Siitä on kyllä aikaa, kun noita FT2-saundeja oon ilmoille tyrkkinyt, mutta jotenkin mun mielestä JBjr on straton tallassa selkeämpi ja rokimpi. Aika lailla sellaista kontrastiahan tuo humppari tuossa tallassa tuo noihin muihin mikkeihin verrattuna, mutta mun mielestä monipuolisuus lisääntyy paljon tolla ratkaisulla. Meikäläinenkin kun on tällanen köyhä opiskelija jolla on vaan tuo yksi päätyökalu, jolla pitäis taittaa kaikenlainen räime. Nyt taipuu. En mä sitä ykskelaista tallamikkiä kauheesti muuhun käyttänytkään kuin komppaamiseen. Se oli silti jotenkin ohkanen. Keskimikki ajaa single-coil-saundia haettaessa melkein saman asian nyt ja tallamikillä lähteekin kunnon räimettä... "These go to eleven.." |
Hot rails Tuo tosiaan toimii,ainakin mitä olen kyseisen kapistuksen käyttäjiltä kuullut. Tietysti onhan noita muitakin samantapaisia "yksikelaisia humbuckerin koossa" olevia mikkejä,mutta tuo taitaa olla ainakin yksi parhaita. Olen niin kuin valtio:
Kusetan ihmisiä. |