Aihe: whammyt ja kompressori
1
zorro
05.09.2003 12:01:59
tuossa jonku muun whammy otsikon alla oli juttu jonka minä käsitin seuraavasti- Whammy kakkosessa ja xp-satasessa on input säätimet, jotka pitää säätää juurikohdilleen että soundi ei ala "arpomaan ja kurluttelemaan".
Ja kitaran soitossahan tunnetusti tulee piikkejä joka hankaloittaa inputti singaalin tasaisena pidettävyyden..

Mutta, jospa käyttää kompressoria ennen whammyä tasoittamaan singaalia, ja säätää inputti singaalin kohdilleen, niin mahdollisesti se sillon vois toimia hyvin??

Itellä ei kompuraa ole, joten jos joku nämä kaks vehjettä omaava vois testata että toimiiko (edellyttäen että minä ymmärsin alunperin koko jutun oikeen)
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
Dumb
05.09.2003 16:43:06

Lähinnä se input level kannattaa säätää silleen, ettei se ala clippaamaan. Eli rämpyttää vaikka plektralla kieliä ihan kunnolla edestakaisin ja säätää input volumen siten, että se palaa kunnolla, muttei kuitenkaan clippaa. Eikä toikaan kyllä siihen arpomiseen juurikaan auta; arpoo se joka tapuksessa jonkin verran. Yksi sävel kerrallaan ja sitä rataa niin auttaa jo enemmän.

Tosta input volumesta on kyllä ainakin mulle yksi ihan selkeä hyötykin, sillä sehän on periaatteessa limitteri. Tuo Line6:sen filtterilaatikko syöttää ulos joidenkin mallinnusten tapauksessa aika kuumaa signaalia ja se saa PODien sisääntulot clippaamaan. Laittamalla filtterimallintajan ennen XP-whammyä, pysähtyy liian korkeat tasot tuohon whammyyn ja näin PODin sisääntulo ei clippaa olleenkaan! Whammyn input leveliäkään ei tarvitse iputtaa yhtään normaalista vaikka tuon filtterimallintajan sen eteen laittaakin.
fridgebuzz
10.09.2003 09:33:55

Käsitit ihan oikein. Itse en omista kompuraa ollenkaan joten en voi kokeilla. Kuulostaa ihan toimivalta idealta.
"Majatalossa, huonossa hapessa; teen matkan, untani jatkan."
OSTETAAN: True Bypass -boksi, Volume-boosteri (itsetehdytkin kelpaavat)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)