Aihe: Mitä näistä efektipedaaleista suosittelisitte?
1
Läpistö
12.09.2003 15:37:32 (muokattu 12.09.2003 16:08:14)

Olen päättänyt hieman uudistaa pedaalivalikoimaani ja myydä parit pois ja pitäisi sitte kysyä että mitä kannattaisi hankkia tilalle, mielessä on ainakin Big Muff, Vox wah-wah tai Crybaby. Kysyisinkin että mitä delay (sellainen wall-delay tyylinen) pedaalia suosittelisitte? Entäpä mikä kitara eq-pedaali olisi hyvä? Musiikkityylini on about hendrix-walli-brittirock akselilla

Ainiin ja sitten vielä sellainen kysymys että miten tuo Big Muff toimii putkipeleillä? Siis kun nyt itselläni on joku Iban hevisärö, se tekee vahvistimen kiertämään hirveästi, toisin kuin TS-808? Että miten Big Muff toimii?
"Tyhmä saa olla muttei basisti"
Peki
12.09.2003 15:49:32
Olen päättänyt hieman uudistaa pedaalivalikoimaani ja myydä parit pois ja pitäisi sitte kysyä että mitä kannattaisi hankkia tilalle, mielessä on ainakin Big Muff, Vox wah-wah. Kysyisinkin että mitä delay (sellainen wall-delay tyylinen) pedaalia suosittelisitte? Entäpä mikä kitara eq-pedaali olisi hyvä? Musiikkityylini on about hendrix-walli-brittirock akselilla.

hmm.. no ellei oo wahia ennestään, ni suosittelisin kyllä juuri tuota voxia. wahi kun on hyvin olennainen osa varsinkin henkan saundia, ja voxin wahi on hyvin monipuolinen veikko.
sitten ehkä joku ibanez tube screamer voisi olla tuota walli-linjaa... muistaakseni petellä oli käytössä bossin tai ibanezin delay (?). bossin digital delay-pedaalit ovat ainakin oikein kelpo pelejä, ibanezista ei ole tietoa. oho, tuli kiire, joku jatkaa :)
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
askomiko
12.09.2003 16:20:14
Big Muffia en ihan heti ottaisi, kun.. no, tuolla kaapin perällä se on lojunut, kun sen soundi on semmoinen suttuinen sumutorvi. Jos semmoista haluaa niin mikäpäs jottei, halpakin on. :)
zorro
12.09.2003 16:48:50
ibanez de-7 on hyvä mikäli ei tarvi kiirehtiä sen päälle/pois laiton kanssa. se ei katkaisia ei tahdo aina totella
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
Sammakko
12.09.2003 16:54:42 (muokattu 12.09.2003 16:58:07)

ibanez de-7 on hyvä mikäli ei tarvi kiirehtiä sen päälle/pois laiton kanssa. se ei katkaisia ei tahdo aina totella

voihan sitä pedaalia fiksailla. poistaa sen "polkulevyn" ja katkasijan ja poraa "katkasin reikään" reiän kunnon katkasijalle. Ruma tulee mutta toimiva!

Patterin voi teipata runkoon kiinni.
Pitää on fjongaa et on Stüldt Håjttii...
Sammakko
12.09.2003 17:08:05 (muokattu 12.09.2003 17:08:55)

Tässä ois sulle lista:

-Vox valve-tone on MUST! säröks.

http://www.voxamps.co.uk/vintage/archive/pedals/v810.htm
Itelläni on kaks enkä pois aio koskaan myydä.

-Vox wahiks. Itelläni on crybaby enkä tykkää yhtään! Ei oo vaan nyt varaa vaihtaa. Tai jos on rahaa niin budda.

http://www.voxamps.co.uk/products/pedals/wahwah.htm

-Delayta en osaa suositella itelläni on bossin rv-3. Onhan se ihan hyvä ja onhan se ihan arvostettu mutta en oikeen tiiä...

Oikeesti usko mua nuo voxin wahin ja etenkin voxin särön ku ostat niin et tuu katumaan!!
zorro
12.09.2003 20:07:09
joo, minäki olen kuullu pelkkää hyvää palautetta voxin säröistä.. ja kyllä' ne harmonycentralissaki tykkää http://www.harmony-central.com/Effe … ts/Data/Vox/V810_Valve_Tone-01.html
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
Tompsi
12.09.2003 22:25:42
Juu, hyvä palikkahan tuo Valvetone... hieno ulkomuotokin on plussaa. Soundista ensimmäisenä tulee mieleen 'Boss SD-1 eri kuorissa' eli jos ei tuota satu paikallistamaan niin hyvä vaihtoehto löytyy taatusti jokaisesta musiikkiliikkeestä.
Sammakko
13.09.2003 08:16:45

Tuo valvetone toimii minkä vahvarin kanssa tahansa (mikä on harvinaista). Ja se toimii puuroutumatta kompissa (mikä on harvinaista).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)