Aihe: BEHRINGERin vahvistimet? 1 2 | |
---|---|
![]() 01.08.2003 15:20:23 | |
Onks kenelläkään tietoa/kokemuksia siitä minkälaisia behringerin vahvistimet ovat? Onko kenelläkään käyttö kokemuksia BEHRINGER - GX212 Ultratwin vahvistimesta? | |
![]() 03.08.2003 15:13:06 | |
Onks kenelläkään tietoa/kokemuksia siitä minkälaisia behringerin vahvistimet ovat? Onko kenelläkään käyttö kokemuksia BEHRINGER - GX212 Ultratwin vahvistimesta? En suosittele, ellet itse ole perehtynyt asiaan. Käyttö kokemuksia=p löytyy Bluedevilistä ja oliko se nyt gx110 Ultrarock molemmissa säröt aika orvot, etenkin siinä ultrarockissa (Bluedevilissä kuitenkin "paremmat" säröt). Cleanit on ihan kivat. Ja kaiku on hyvä. Paljon parempi kuin mitkään halpisvahvareiden jousiplörinät. Kyllä niistä digiefekteistäkin vähän iloa on. | |
![]() 03.08.2003 17:30:06 | |
mulla on vintager ac 112. siinä on putki-etuaste ja soundi on oikeasti hyvä ja tasapainoinen. hyvät rokkisäröt. paljon parempi kuin blue devil, ja kuulopuheen mukaan parempaa kuin gx212. suosittelen behringereistä nimenomaan tätä mallia. varmasti hintansa väärti. | |
![]() 04.08.2003 02:28:54 | |
Onks kenelläkään tietoa/kokemuksia siitä minkälaisia behringerin vahvistimet ovat? Itsellä on pölyttymässä GX112 Blue Devil ja kuten toiset jos sanoivat, siinä on tosiaan hyvät puhtaat soundit. Varsinkin elektroakustinen on sen kanssa on tosi hyvä yhdistelmä. Säröt on sellaiset raa-at ja vähän luonnottoman tuntuiset, mutta menettelevät jos ei ole hirveän vaativa. Hyvä kitara auttaa siinä asiassa pikkaisen. Efektit ovat valmiiksi niputettuja paketteja, joissa on yksi tai useampi efekti käytössä esivalinnassa ja sitten pitää käyttää jotain noista. Efektin valinnan jälkeen voi säätää aina kolmea parametriä ja tallentaa ne. BEHRINGER - GX212 Ultratwin on kaksi erillistä kanavaa ja kaiutinta sisältävä paketti eli periaatteessa kaksi blue deviliä yksissä kuorissa... tähän pätenevät samat arviot kuin GX112 malliinkin. Tosiaankin tuo AC112 Vintager joka myös mainittiin sisältää yhden 12AX7 putken etuasteessa ja samanlaiset efektit kuin edellisetkin. Kaiketi vähän paremmat säröt joskaan en ole koskaan itse testannut. Blue devil ei sovellu ainakaan kovin hyvin siihen että pistäisi esim. POD / Guitarportin kiinni efektiluuppiin vaan soundi on aika tukkoinen... en tiedä mistä johtuu mutta niin vain mulla ainakin on käynyt. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... | |
![]() 04.08.2003 14:14:20 (muokattu 04.08.2003 14:57:03) | |
Auttaaks se ku mulla zoom gfx-707 pedaali ja kitarana jenkki strato? EDIT:eli onks noista mitää apua? EDIT 2: Eiks noissa Behringerin vahvistimisa oo Jensenin speakerit, ja niin kalliimmissa fendereissäkin. | |
![]() 04.08.2003 20:49:50 | |
Auttaaks se ku mulla zoom gfx-707 pedaali ja kitarana jenkki strato? EDIT:eli onks noista mitää apua? EDIT 2: Eiks noissa Behringerin vahvistimisa oo Jensenin speakerit, ja niin kalliimmissa fendereissäkin. Stratoja mulla ei ole vielä ollut joten en tiedä. Sen sijaan Jensenin kaiuttimia on olemassa monenlaisia. On vintage malleja (kalliimpia) ja sitten uudempia virityksiä (halvempia) joten pelkkä merkki ei takaa vielä mitään... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... | |
![]() 05.08.2003 09:10:36 | |
Mulla on tulossa Thomannilta tuo GX210. Raportoin kunhan se toivottavasti tällä viikolla pärähtää postiluukusta. Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. | |
![]() 06.08.2003 00:43:39 | |
Se olis tosi hyvä juttu, ni sitte kuulis et minkälaisia ne behringerin oikeesti on | |
![]() 06.08.2003 09:11:19 | |
Onks kenelläkään tietoa/kokemuksia siitä minkälaisia behringerin vahvistimet ovat? Onko kenelläkään käyttö kokemuksia BEHRINGER - GX212 Ultratwin vahvistimesta? Mulla on toi gx212 ja olen positiivisesti yllättynyt!! säröt ei ole mitkään parhaat maholliset, mutta kun jonku kunnon pedaalin pistää kaveriksi niin hyvä tulee.. puhtaat on kuin unelma, eikä efekteissäkään mitään moitittavaa ole.. suosittelen, jos sulla on jokin säröpedaali. | |
![]() 06.08.2003 20:18:29 | |
Noniin, tänään se tuli. Haisi omituiselta heti alkuun kun nostin sen paketista ulos. Kyse on siis GX210 Ultratwinista. Kauaa en sitä vielä ehtinyt testailla, mutta sen vaan sanon, että tuon laitteen omilla säröillä en ainakaan minä tule koskaan tekemään yhtään mitään. Munatonta möykkää. Mutta onneksi säröt hoituu pedaaleilla. Laitteen omista efekteistä löytyi muutama todella mukavan kuuloinenkin. Kaikkia en tietenkään vielä läpi käynytkään, mutta chorus ainakin nosti hymyn huulistolleni. Aluksi olin todella pettynyt vahvistimen aiheuttamaan melun tasoon. Sitten huomasin että EQ-osaston potikat olivat kaikki nollassa. Tällöin ei laitteesta manuaalin mukaan pitäisi kuulua pihaustakaan. Väänsinpäs sitten rivakasti Bass-nupikkaa kohti kymppiä. Olin tietenkin juuri lyönyt kitarani kaikki kielet soimaan mielessäni "missävitussaonvikakuneimölytule". Ja katso, möly tuli. Hiukset putosivat nopeammin kuin housut. Eli näin ensimmäisen pikatestin perusteella voimme viivoitella ranskalaisesti seuraavanlaisia faktoja: -Laite haisee omituiselle. Ei se uuden auton haju. -Omat säröt sopivat Fröbelin palikoille. -Se piuha, missa on sinistä teippiä ei toimi kunnolla. Se on nyt siellä nurkassa odottamassa kolvia. -Efektejä on sukupuolielimesti, ja muutamat jopa hyvän kuuloisia. -Ääntä lähtee ihan tarpeeksi. -Todella monta säätömahdollisuutta, sekä ulos-, ylös-, alas-, sisään-, ja tuloja jakkiliitäntöinä. -Mukana tullut kanavanvaihtopedaali on monipuolisempi kuin luulin. Siinä on kaksi painiketta. Toinen vaihtaa puhtaan- ja särökanavan välillä ja toinen vaihtaa efektin päälle ja pois. Ymmärsin aiemmin että toisella toinen kanava päälle ja toisella se toinen. Lisäksi tämä murkula oli metallia, vaikka se kuveissa näyttää muoviselta lelulta. Jämäkkä. Kerron lisää jos haluatte. Jos ette niin kerron siltikin. Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. | |
![]() 06.08.2003 23:01:47 | |
Noniin, tänään se tuli. Niin mulla... Eiku... Plussa tuli. Eikö tekstisi kannattaisi laittaa kama-arvioihin? | |
![]() 06.08.2003 23:13:12 | |
Kerro ihmeessä... | |
![]() 07.08.2003 09:57:13 | |
No sen kerron että tämä laite todellakin ajaa sen asian mitä varten sen ostin. Eli tarvitsin vahvistimen, josta lähtee tarpeeksi ääntä treenikämpillä. Sen piti olla halpa. Omilla säröillä ei ollut sinänsä väliä. Omistan DS-1:n johon olen tyytyväinen. Muita efektejä en oikeastaan tarvitse. Hinta oli 190 euroa verottomana. Tuohon hintaan ei saa edes käytettyjä saman kokoisia kamppeita. Behringerin efektit olivat pelkkää plussaa ajatellen, että niitä erittäin harvoin tarvitsee ja vielä kun ne olivat oikeasti käyttökelpoisia! Esimerkiksi spring reverb ja chorus kuulostavat todella muikealta. Lisäksi tästä löytyy juuri niitä uskomattomia efektejä mitä ei oikeasti käytetä kuin vitsillä.... tyyliin magic drive tai aivan armoton pitch shifter. Phaserkin kuulostaa ufolta. Kivaa. Tuota omaa säröpuolta siis pääsee muokkaamaan neljällä eri potikalla plus vielä yhdellä middle boost -merkkisellä painonamiskalla. Overdrive, morphing, presence ja volume ovat nuo potikat. Millään yhdistelmällä en vielä ole onnistunut saamaan sellaista murhasäröä mitä Räntäkäärme-biisit vaativat. Mutta onneksi se hoituu tuolla Bossin spedulla. Jokatapauksessa ja kuitenkin tälle omalle säröllekkin varmasti löytyy käyttöä kohdissa joissa ei ihan sitä meetwurstinjauhatusta harrasteta. Sellainen kevyt overdrive... voi toimia esim. sooloissa mausteena. Jalkapedaalin vasemman puolimmainen poljin siis vaihtaa puhtaan kanavan ja tämän särön välillä. Oikean puoleisella voi vaihtaa yhden efektin päälle ja pois. Efektin voi vaihtaa näppärästi halutessaan, mutta käytännössä siis yhden biisin aikana voi käyttää sitä yhtä efektiä. Tietenkin särökanava ja efekti voivat olla yhtäaikaa päällä. Tätä en ole vielä testannut kunnolla, esim laitteesta löytyvä efekti "flanger, wah, distortion" sekä tuo oma särökanava polkaistuna yhtäaikaa päälle, voi tuoda jo lusikallisen löysää housuun soittajapojalle. Vielä kun siihen polkee Bossin säröt sekaan niin voi olla että lentelee hihnatapit kiertoradalle. Nuo laitteen takapuolella sijaitsevat liitännät jaksavat hämmästyttää monipuolisuudellaan. Kahvinkeittimen liitäntä puuttuu, mutta minä en ainakaan keksi muuta mitä tähän lisäisi. Ultratwiniin voi kytkeä lisäkaapin, tai sitä voi käyttää lisäkaappina. Siihen voi kytkeä AUX IN -liitännän kautta vaikka rumpukoneen tai Pupu Tupuna -kasetin, ja näiden volumea voi säädellä etupaneelin omalla potikalla. Efektilenkkikin löytyy, mutta sitä en testannut koskapa piuhoja ei ollut riittävästi hallussani. Koko höskää voi sitten vielä ohjata MIDIn kautta, mutta tämä jäänee minulle muutamaksi ajaksi vielä mysteeriksi. Musiikki-Kullaksella oli se ohjauspoljinhässäkkä, joka tähän on suunniteltu. Sillä tätä voi käsittääkseni ohjata kuin multiefektiä. Lankusta löytyi 10 poljinta plus volume ja wah-polkimet. Se oli ihan saatanan iso, ja tuskinpa kukaan tulee oikeasti koskaan tarvitsemaan noin isoa laitetta. Tietenkin tähän voi käsittääkseni ostaa muunkin merkkisen MIDI-polkimen jos tarvetta tulee, siis pienemmän. Voin kirjoitella tästä lisääkin, kysykää jos haluatte tietää muuta. Tällä hetkellä olen tähän alle parinsadan euron sijoitukseeni erittäin tyytyväinen ja suosittelen laitetta muille kaltaisilleni tyhjätaskuille, jotka halpaa vahvistinta tarvitsevat. Kannattava ostos. Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. | |
![]() 07.08.2003 10:25:15 | |
Hinta oli 190 euroa verottomana. Häh! Mistä? Mulle kans! | |
![]() 07.08.2003 10:38:15 | |
Jos firman kautta tilaa niin saa arvonlisäveron pois. Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. | |
![]() 07.08.2003 10:59:06 | |
Jos firman kautta tilaa niin saa arvonlisäveron pois. Thomannillakin tuo Behringeri maksaa 369€. Ei kai siinä voi 180€:tä olla veroja? Hitto, pitikö se oma firma laittaa pystyyn "Billsnerin pilsner ja behringer gx212 putiikki". | |
![]() 07.08.2003 11:54:19 | |
Oujee, siis tässä mun tapauksessahan oli kyseessä se pienempi versio eli GX210. Siitä tässä olen puhunut kokoajan. GX212 on siis isompi versio laitteesta. Siitä piisaa varmasti naapureillekkin asti. Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. | |
![]() 07.08.2003 12:41:42 (muokattu 07.08.2003 17:04:13) | |
Millanen sen saundi on cleanilla tai säröllä? EDIT: Millaselta sen hinta- / laatusuhde on vaikuttanu? EDIT: Niin ja millasella kitaralla soittelet? EDIT: Muuttelin tekstiä järkeväks | |
![]() 07.08.2003 13:12:03 | |
Koko höskää voi sitten vielä ohjata MIDIn kautta, mutta tämä jäänee minulle muutamaksi ajaksi vielä mysteeriksi. Tietenkin tähän voi käsittääkseni ostaa muunkin merkkisen MIDI-polkimen jos tarvetta tulee, siis pienemmän. Kyllä tuo MIDI-poljin tuo aivan uusia ulottuvuuksia soitantaan kun saa vahvistimen koko repertuaarin käyttöön. Itse ohjailin FlestoneII FB4:lla ja tuskailin säälittäävää neljää kanavaa jotka eivät riittäneet alkuunkaan ja Floorboardin järjetöntä hintaa kunnes sijoitin yli puolet halvempaan FCB1010:iin (nyt 148 EUR T-kauppa). Ihan hyvä peli. Ja jos vielä nuo verot saat firman kautta pois niin sehän jo puoli ilmainen. Kun vielä sijoittaa PC MIDI-kaapeliin jolla pääsee muokkaamaan vahvistimen soundeja mielin määrin ei muuta enää tarvitakkaan. ...jos siihen tulee sähkö niin sittenhän se toimii... | |
![]() 07.08.2003 13:25:37 | |
Kyllä tuo MIDI-poljin tuo aivan uusia ulottuvuuksia soitantaan kun saa vahvistimen koko repertuaarin käyttöön. Totta. Itsekin ostin FCB1010:n POD Pro:n kaveriksi ja täytyy sanoa että laite on erittäin loistava. Ostin tuon lähikaupasta. Maksoin siitä 150€ Te olette muuli | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)