Aihe: Dimarzio pafpro vs duncan sh4/sh2..
1
Miikathebest
19.09.2003 20:03:35

Oon aloittamassa taas yhden kitaran rakennusta, ja noita mikkejä oon ajatellut..
Uskoisin että nuo molemmat ajaisivat asian erinomaisesti, mutta jos jollain on asiasta tietoa, niin voisi heittää tähän jotain kommenttia.
Ja jos keksii jotain muuta saman tyylistä, niin ehdottakaa ihmeessä.
Aktiiveja en huoli, enkä mitään ihan nynnymikkejä. Ei myöskään mitään sirkkelisurinna eikä jytytytypuuromikkejä.

Ja sitten vielä. Kannattaako laittaa tone edes ollenkaan, kun olen aina soittanut tone kokonaan auki?
Luultavasti tulee molempiin kelanpuolitukset.

Vielä.. RR malliin lapa.. Pitäis pysyy vireessä ilman lukkoja ja vibraa. Elikkä miten se hypervino lapa sopii?? (Ulkonäöllisesti se olis ainakin ihan ykkönen.)
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
LaXu
19.09.2003 20:09:42 (muokattu 19.09.2003 20:10:28)
Millainen kitara on tarkoitus tehdä? Leppärunkoisissa välttäisin käyttämästä SH-4:sta, liian ohutsoundinen IMO. Ja mikä vika aktiivimikeissä on? Niitä on muitakin kuin ne EMG:t... :)
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
Miikathebest
19.09.2003 21:30:26

Millainen kitara on tarkoitus tehdä? Leppärunkoisissa välttäisin käyttämästä SH-4:sta, liian ohutsoundinen IMO. Ja mikä vika aktiivimikeissä on? Niitä on muitakin kuin ne EMG:t... :)

No mitään aktiivielektroniikka viitsi ruveta väsäämään. JA en halua sellaista. VArmaankin mahonkibody
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
LaXu
19.09.2003 23:40:04
No mitään aktiivielektroniikka viitsi ruveta väsäämään. JA en halua sellaista. VArmaankin mahonkibody

Ei aktiivimikeissä ole passiiveihin sen suurempaa eroa kytkennöissä kuin patterin kytkeminen.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
reksa
20.09.2003 02:16:20

Mulla oli jemissä nuo Paf Prot kaulassa sekä tallassa. Itse en pitänyt mikkien soundista kauheasti. Alapäätä löytyi kyllä ihan mukavasti, mutta mikit eivät olleen kovinkaan kirkkaat. Kaulamikkinä Paf Pro kuitenkin toimi aika hyvin.

Nyt mulla on tossa mahonkirunkosessa rg-projektissa duncan sh-4 mikki ja siitä taas pidän kovin. Sh-4 on selvästi enemmän high gain mikkin kuin Paf Pro. Mikki on melko kirkas ja mahonki-rungon kanssa myös alapäätä löytyy.

Sh-2 jazz mikistä ei ole juurikaan kokemusta, mutta sen luultavammin hankin Jb:n pariksi.
Juzzu
20.09.2003 08:27:25
Meiksin setti minun mielestä, parissa kitarassa ollut:

JB tosiaan vähän alapäästään hengetön leppäbodyn kanssa miunkin mielestä. Luonteeltaan tummemman kitaran kanssa enemmän balanssissa. Aika selkeä ylä-keskialueen piikki myöskin soundissa. Ihan hyvä rokkisoundi mielestäni.

Jazz on erittäin selkeäsointinen, erotteleva ja melko kirkas. Tällä voi soitella vähän isommallakin yliajolla kaulamikillä vaikkapa isompiakin sointuja ilman pelkoa puuroutumisesta - toisaalta sellainen keskialueinen tuhnu, pikkaisen yliajettu blues-soundi jääpi vähän uupumaan. Tätä vähän itse kaipailisin, joten oma zebra-setti JB+Jazz voisi olla myytävänä, jos kiinnostaa, mikit näkyy omakuvassa tuossa PRS:ssä, sähköpostia saa laittaa.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)