Kokemuksia !! Boss Me-50 versus irto pedaalit ? Tarttee aika monta pedaalia että pääsee samaan, määrällisesti, entäs saundillisesti ? 350 € houkuttelee :) En ole vielä päässyt kokeilemaan, katsotaan kerkeenkö huomenna, mutta laitetta kokeilleet / omistavat kertokaa. Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... |
Itse ihastuin myös laitteen hintaan ja monipuolisuuteen (kunnes kokeilin). Kokeilin kyseistä vermettä kotona putkivahvarin efektilenkissä ja suoraan inputtiin. Suoraan inputtiin laittaminen ei pikaisen testin jälkeen tullut kysymykseenkään koska vahvarin oma saundi meni aivan kuralle, efektilenkissä säröt ja wah/"whammy" jäivät paitsioon enkä voinut käyttää kun modulaatio ja delay osioita jotka eivät mielestäni ole mitään erikoisen hyviä. Lisäksi laitos väritti vieläkin vahvarin saundia. Suosittelen irtopurkkien ostoa joita saa tuolla rahalla jo vinon pinon, tai jos multiefektiä haluaa niin käytettynä Boss GT sarja tai Korg AX 1000/1500. Noita Korgin purkkeja saa parin sadan pintaan käytettynä. |
Minä tätä testailin oman putkivahvarini läpi pikasesti ja tykkäsin kyllä. Tuntui vaan olevan, että pitää olla putkivahvarin nupikat sopivassa kompromissiasennossa, jotta kuulostaisi hyvältä. Itse oletin ensin tämän laitoksen olevan enemmäinkin vahvarimallinnus-meininki, mutta tietyllä tavalla yllätyksenä tuli laitoksen tietynlainen etuastemaisuus. Hirveän tarkaa säätämistä oli kyllä ja vahvarin säröä ei voinut käyttää (mikäli siis haluaa delaytä jne.) Ainoa mikä tuntui puskevan vastaan, oli laitoksen tietynlainen herkkyys säätämisen suhteen... Kaikkea piti olla mahdollisimman vähän, joka taas rajoitti multimeedian määrää. Kaikista parhaiten toimi niin, ettei bankissa ollut särön lisäksi mitään muuta päällä :) Positiivinen mieli jäi ja jos humppapäntissä soittelisin, niin hommaisin kyllä keikkapedaaliksi tämmösen. Oman saksanhevi (jne.) poppoon puolesta säilytän silti Gt-3/metelizone-yhdistelmäni. Se futaa vaan paremmin (+sen saa linkitettyä tarvittaessa vahvarin etuasteeseen oikeenkin optimaalisesti) Niin joo... Tuntui siltä, että tuon 50:sen valmiit asetukset oli vähän mitä sattuu.. Ainakaan minun vahvarilla ei oikeen toiminu... Varmaan toimii trankulla paremmin? |