Aihe: Särö Marshall JMP:n seuraksi
1
Charger
19.09.2003 00:01:56
Jeps, eli kuten otsikko jo sanookin, etsisin hyvää perus säröpedaalia Marshall JMP 50 W -nupin seuraksi. Kyseessä on ei-master volume malli vuodelta -76. Tuppaa korvat menemään lukkoon ennenkuin käy soundi särkymään. Olisiko teillä ehdottaa mitään hyvää pedaalia, jota kannattaisi testata?
askomiko
19.09.2003 00:42:28
Hughes&Kettner Tube Factor ja Tubeman.
booster
19.09.2003 10:40:17
Mulla on tuon vahvarin seurana BOSSin Distortion ja Super Overdrive. Distortion -säröllä JMP:stä saa irti sellaiset metalli-tyyppiset saundit ja overdrivellä rokimmat. Suosittelen kumpiakin, lisäksi molempia liikkuu käytettynä alle 40 euroon.
Shoot me again, I ain't dead yet!
Charger
19.09.2003 11:19:21
Kiitoksia molemmille herroille avusta! Neuvot on laitettu korvan taakse.
Vilppu
19.09.2003 11:22:57
Overdrive -tyyppisistä pedaaleista Fulltone Fulldrive II on IMO lyömätön. Hinta on vähän tyyris verrattuna esim. bossiin, mutta on se sen arvoinenkin.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
Jabe
19.09.2003 15:15:06

Mulla pelittää 100w JMP Super Bassin kanssa overdrivenä Ibanezin TS9, ja distortion/high gain -tyyppisenä särönä Ibanezin TK999 Tube King. Näitä molempia uskallan suositella lämpimästi.

Myöskin BOSS DS-1 Distortion on varsin ok, jos hakee vielä "tiheämpää" säröä. DS-1 pysyy kuitenkin vielä musikaalisena, vaikka gainia ja säröä on paljon.

Olen kokeillut viime aikoina monia, monia muitakin speduja, mutta nuo kolme on sellaisia, joita voin varauksetta suositella.
Sammakko
19.09.2003 15:58:54

Pitää on fjongaa et on Stüldt Håjttii...
skebajaba
19.09.2003 19:14:14
Jeps, eli kuten otsikko jo sanookin, etsisin hyvää perus säröpedaalia Marshall JMP 50 W -nupin seuraksi. Kyseessä on ei-master volume malli vuodelta -76. Tuppaa korvat menemään lukkoon ennenkuin käy soundi särkymään. Olisiko teillä ehdottaa mitään hyvää pedaalia, jota kannattaisi testata?

meikällä on jmp super lead 100 kanssa toi bossin sd-1 ja henkka wakatsiki....toimii hyvin...viel joku metalzone jos haluu päitä tiputella...
echo
19.09.2003 20:51:13
Tube Factor sopii erittäin hyvin ainakin oman nonmastervolume JMP 50:sen kaveriksi.
sell your computer...buy a guitar - tom petty
Hammer Of The Gods
20.09.2003 00:45:06
JMP on siitä hyvä (kuten kyllä muutkin putkimarsut), että se rokkaa melkeinpä minkä tahansa säröpolkimen kanssa vähintäänkin hyvin! Itse tykästyi tuohon bossin SD-2:een. Sen kaverina kun on vielä MT-2 niin saa jo kaikenlaista säröä laidasta laitaan!
Mitä helpommin, sitä helpommin!
booster
20.09.2003 11:43:32
Mun bändikaverilla on JCM800 ja Metal Zone, ja kyllä mun mielestä BOSS Distortion + JMP yhdistelmällä ne päät putoo vähintään yhtä tehokkaasti. En ole kyllä Metal Zonea kokeillut JMP:hen, ehkä sitäkin vois piruuttaan koittaa.
Shoot me again, I ain't dead yet!
Dr. Love
20.09.2003 14:58:08
Mun bändikaverilla on JCM800 ja Metal Zone, ja kyllä mun mielestä BOSS Distortion + JMP yhdistelmällä ne päät putoo vähintään yhtä tehokkaasti. En ole kyllä Metal Zonea kokeillut JMP:hen, ehkä sitäkin vois piruuttaan koittaa.

DS-1 ja JMP on lyömätön yhdistelmä.
Metal zonen kanssa saa tosi härön sirkkelin. kannattaa koittaa, mut vaa piruillakseen.
Jack Daniel's, it's what's for dinner.
Tompsi
20.09.2003 14:58:25
Onko kellään kokemusta noiden Tube Factorin ja Tube Kingin vastakkainasettelusta? Kuka selviää putkipurkkein herruudesta käytävän kamppailun voittajaksi?
Olen tässä nyt pari tuntia testannut Tube Kingiä ja aikalailla semmoinen tutina on että tuosta tuli hetimmiten ostoslistan kärkiartikkeli, mutta kun en tuubiosatekijää ole testaillut niin mahtaisikohan se olla vieläkin loistavampi? Askomikon oivan arvostelun olen jo lukenut ja clipit kuunnellut, silti jos jotain uusia juonia keksisitte niin niistä kiitollinen olisin.
Pluto
20.09.2003 15:50:55
Voxin valvetone http://www.harmony-central.com/Effe … ts/Data/Vox/V810_Valve_Tone-01.html

LLLOISTAVA!!!

Jep, tästä ei overdrive enää parane. Pitäisi toinen hommata.
echo
20.09.2003 18:40:45
.......vastakkainasettelusta?

Hei, taas kerran tarvitsee sanoa : soundi lähtee sormista, nämä purkit ovat vain mausteita. KAIKKI tässäkin mainitut säröttimet ovat hyviä, se mikä on 'paras' on täysin kiinni siitä
miten mikin sopii omiin sormiin ja tyyliin ja myös minkälaiseen musiikkiin näitä mausteita tarvitsee. Hakekaa
ITSE itsellenne sopivin ja mieluiten se itselle paras 'oma' soundi...
sell your computer...buy a guitar - tom petty
Tompsi
20.09.2003 19:24:53 (muokattu 20.09.2003 19:25:45)
Hei, taas kerran tarvitsee sanoa : soundi lähtee sormista, nämä purkit ovat vain mausteita. KAIKKI tässäkin mainitut säröttimet ovat hyviä, se mikä on 'paras' on täysin kiinni siitä
miten mikin sopii omiin sormiin ja tyyliin ja myös minkälaiseen musiikkiin näitä mausteita tarvitsee. Hakekaa
ITSE itsellenne sopivin ja mieluiten se itselle paras 'oma' soundi...

Hohhoijaa, tarvitseeko tuota aina jankata? Jos hieman koittaa tiedustella toisilta miten kahden eri purkin saundit poikkeavat toisistaan, joku tahtoo heti päteä määkäisemällä saundin lähtevän sormista. Turha kai tämä kitarakamapalsta onkin, eiköhän vain muuteta sen nimeksi: Sormet.
Hammer Of The Gods
20.09.2003 19:42:49 (muokattu 20.09.2003 19:43:04)
Hakekaa ITSE itsellenne sopivin ja mieluiten se itselle paras 'oma' soundi...

No sitähän threadin aloittaja mielestäni yrittikin. Keskitytäänpä nyt kiltisti niihin purkkeihin ja sormiin saatte kajota muissa threadeissa...
Mitä helpommin, sitä helpommin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)