Aihe: Räkin valinta
1
Jormaz
16.09.2003 01:30:54
No niin, tarttis ostaa räkki, 6U olisi hakusessa. Valmistajista olen miettinyt SKB:tä, Gatoria ja Thonia. Onko teillä tuosta Gatorista kokemuksia? Stpaulssoundista saisi kohtuulliseen hintaan (120 €) ja tulis vielä rajojen sisältä. SKB:n saisi Thomannilta 168 eurolla ja Thonin muutaman euron kalliimmalla.

Kantokahvat pitäisi löytyä ja tietenkin avattavat etu- ja takakannet. Onko Gatorissa kahvat? Pieni paino olisi tietenkin plussaa.
Back to the 80's
hemmo
16.09.2003 07:29:07

Ostin äsken Gator 4/10-mikseriräkin Stpaulsista ja olen ollut tyytyväinen. Hinta oli mielestäni halpa ja tuote on kevyt ja toimii hyvin kansineen. Hyvät kahvat molemmin puolin. Suosittelen.
Säröä beibi!
Fortune
16.09.2003 08:29:48
Joskus hypistelin Gator-räkkejä kaupassa (käytetty oli) ja en minä suurta eroa omaan SKB:hen huomannut.

Minulla olisi vielä viikko sitten ollut SKB:n 6 unitin räkki ehkä myytävänä, kun vaihdan 4 unitiseen, mutta myöhäistä se nyt on kun olen jo sopinut suorasta vaihdosta sellaiseen 4 unitin versioon.
Mursuviiksi
16.09.2003 12:34:20
Gatorin 4U räkin omistajana voin hyvällä omallatunnolla suositella kyseistä merkkiä. Ei minulla tietysti ole kokemusta SKB:n tai Thonin vastaavista versioista, mutta kyllä tuo Gator sen verran hyvän ja jämäkän oloinen on että en ole löytänyt mitään syytä miksi olisin hankkinut esim. SKB:n kalliimman version.
+7min
tekemällätehtywannabe
16.09.2003 15:38:49 (muokattu 16.09.2003 15:49:17)

Joko on kännissä ideoidun ja krapulassa rakennetun puisen mallin aika väistyä?

6u - malliahan hait, mutta anyway, tilasin thomanilta tämmösen:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-103470.html

Tosi kevyt ja yllättävän jämäkkä. Kannessa yks kahva, irrotettava etu- ja takakansi.

Fortunen kerran jossain manaama g-majorin nappuloiden osuminen räkin kanteen ei vaivaa tässä, ku on sen verran syvä tuo kansi.

EDIT: Kuvia: http://www.student.oulu.fi/~rkeranen/thon/
Viimeiset kuuluisat sanat.
Jormaz
16.09.2003 17:09:22
Joko on kännissä ideoidun ja krapulassa rakennetun puisen mallin aika väistyä?

Jo! Kiitos kaikista vastauksista, taidan tilata Stpaulsista Gator-räkin.
Back to the 80's
Fortune
16.09.2003 18:41:48

Fortunen kerran jossain manaama g-majorin nappuloiden osuminen räkin kanteen ei vaivaa tässä, ku on sen verran syvä tuo kansi.

Ei se SKB:ssakaan osu muuten, mutta rähmäkäpälä käyttäjä kiireroudauksessa kolisteli nupit irti :)
totaali
20.09.2003 12:42:29
EDIT: Kuvia: http://www.student.oulu.fi/~rkeranen/thon/

Räkkialan aloittelija kysyy kummissaan, että eikö räkkiin tulevia vermeitä tarvitse kiinnittää kuin etupaneelistaan? Mulla ainakin tuo päätevahvistin on niin painava, että hirvittää ajatus sen roikkumisesta eri asennoissa oikein ja nurin roudarien kourissa pyörivän räkin sisällä pelkästään etupaneelista. Takanakin on "siivet" ja niissä ruuvinreiät, mutta eiväthän nuo siivet suoraan mihinkään räkin reikiin istu, vaan pitäisi kai olla jonkinlaiset kulmapalat jatkona?? Saako semmosia valmiina vaiko suunnistetaan rautakauppaan. Musiikkiliikkeen myyjä ei tiennyt asiasta mitään!?!
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
Fortune
20.09.2003 13:57:11
Räkkialan aloittelija kysyy kummissaan, että eikö räkkiin tulevia vermeitä tarvitse kiinnittää kuin etupaneelistaan? Mulla ainakin tuo päätevahvistin on niin painava, että hirvittää ajatus sen roikkumisesta eri asennoissa oikein ja nurin roudarien kourissa pyörivän räkin sisällä pelkästään etupaneelista. Takanakin on "siivet" ja niissä ruuvinreiät, mutta eiväthän nuo siivet suoraan mihinkään räkin reikiin istu, vaan pitäisi kai olla jonkinlaiset kulmapalat jatkona?? Saako semmosia valmiina vaiko suunnistetaan rautakauppaan. Musiikkiliikkeen myyjä ei tiennyt asiasta mitään!?!

Kyllä ne siinä pysyvät etureunoistaan kiinnitettyinä, ei ole minulla Mesa eikä pääte heilunut.
Jumpers for goalposts
Dumb
20.09.2003 14:21:19

Mulla ainakin tuo päätevahvistin on niin painava, että hirvittää ajatus sen roikkumisesta eri asennoissa oikein ja nurin roudarien kourissa pyörivän räkin sisällä pelkästään etupaneelista.

Painava pääte kannattaa sijoittaa räkin pohjalle niin se ei silloin "roiku" juuri lainkaan.
Fortune
20.09.2003 14:24:49 (muokattu 20.09.2003 16:25:04)
Painava pääte kannattaa sijoittaa räkin pohjalle niin se ei silloin "roiku" juuri lainkaan.

Paitsi muuten pääte kannattaa sijoittaa ylimmäksi, jotta sen hohkama lämpö ei mene suoraan sen päällä olevien laitteiden ilmanvaihtorei'iästä sisään.

EDIT: iik, yhdyssanavihree
Jumpers for goalposts
noteride
20.09.2003 16:22:46
Paitsi muuten pääte kannattaa sijoittaa ylimmäksi, jotta sen hohkama lämpö ei mene suoraan sen päällä olevien laitteiden ilmanvaihto rei'iästä sisään.

Oon huomannu, että jotku jättävät 1U välin päätteen ja muiden välille, senkö takia, että pääte ei kuumenis? Ite en oo näin tehny, mun päätteessä on tuuletin, eikä ikinä oo ollu ongelmia, mut kandeeks siihe jättää se tyhjä väli?
Fortune
20.09.2003 16:24:34
Oon huomannu, että jotku jättävät 1U välin päätteen ja muiden välille, senkö takia, että pääte ei kuumenis? Ite en oo näin tehny, mun päätteessä on tuuletin, eikä ikinä oo ollu ongelmia, mut kandeeks siihe jättää se tyhjä väli?

Ei kai se mitään haittaakaan, jos tilaa on. Pääte on kuitenkin yleensä se kaikista kuumimpana käyvä laite.

Tokihan on syytä olettaa tosin, että pääte olisi ilmanvaihdoltaan suunniteltu niin että sen voi sijoittaa täyteen räkkiin.
Jumpers for goalposts
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)