soolo 16.08.2003 19:42:50 | |
---|
Mites noi halvemmat Vox-vahvistimet:Millaisia kokemuksia?Kuinka hyvä särö noista lähtee?Entä clean saundi?Hinta/laatu suhde? elämä on laiffii |
Juha83 16.08.2003 20:35:53 | |
---|
Hinta laatu suhde on paikallaan, ainakin noissa valvetronics vahvareissa. Niistä on hintakin laskenu vuoden takasesta. Saundihan niissä on jumalainen tai riippuu mistä tykkää ja mitä soittaa. Kannattaa miettiä onko omalle kohdalle se "oikea" vahvari. Nupit kaakkoon!! |
Bluesmies 17.08.2003 13:47:59 | |
---|
Ac-sarjassa (ac-15 ja ac-30) on kyllä hinta-laatusuhde niin vituilla, ku olla ja voi, mutta pirun hyviä vahvistimia on. Kuitenkin monipuolisempi olisi vastaavat oranget (ad-15 ja ad-30)... halvempia ja monipuolisempia. Asia on tietysti eri, mikäli haluaa juuri sen VOX:n. Itse en kyllä koskisi noihin valvetronixeihin pitkällä tikullakaan. Mikäli joku vox pitäisi itseni ostaa, niin investoisin ac-15:a. Kitara on tyhmä!! |
PoLFus 17.08.2003 13:53:44 | |
---|
minkäs laisia headejä Voxilla on? ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
Stain 17.08.2003 14:29:27 | |
---|
Tuota.. testasin tässä ykspäivä voxin melko isoa comboa. Joku mallintava taisi olla, tuli mieleen line6. Mikäköhän vahvistin on ollu kyseessä? Koulu on harjoitusta tulevaisuutta varten. Harjoitus tekee täydellisen. Kukaan ei ole täydellinen joten miksi vaivautua harjoittelemaan? |
Tompsi 17.08.2003 14:34:48 (muokattu 17.08.2003 14:36:17) | |
---|
Tuota.. testasin tässä ykspäivä voxin melko isoa comboa. Joku mallintava taisi olla, tuli mieleen line6. Mikäköhän vahvistin on ollu kyseessä? Vox Valvetronix 212? EDIT: Eli AD120VT. |
Stain 17.08.2003 16:24:29 | |
---|
Joo, tuo se taisi olla. Vaikutti ainakin ihan hyvältä peliltä. En tiedä sitten kovemmilla volyymeilla. Paljonkos tuossa on tehoja? Ei taida putkipeli olla. Koulu on harjoitusta tulevaisuutta varten. Harjoitus tekee täydellisen. Kukaan ei ole täydellinen joten miksi vaivautua harjoittelemaan? |
Groove Man 18.08.2003 00:33:37 | |
---|
Ac-sarjassa (ac-15 ja ac-30) on kyllä hinta-laatusuhde niin vituilla, ku olla ja voi, mutta pirun hyviä vahvistimia on. Kuitenkin monipuolisempi olisi vastaavat oranget (ad-15 ja ad-30)... halvempia ja monipuolisempia.... Oletkos Bluesmies päässyt jo testaamaan joitain näitä ihan livenä vai ihan lukemistesi perusteella latailet..no tuli vaan jostain mieleen... ;) Joo, tuo se taisi olla. Vaikutti ainakin ihan hyvältä peliltä. En tiedä sitten kovemmilla volyymeilla. Paljonkos tuossa on tehoja? Ei taida putkipeli olla. AD120VT on 2 x 60W ja on mallintava (parilla putkella varustettu tosin). Asiallisen Wilhelmuksen tekemän arvion pikkuveljestä AD60VT:stä voi tsekata tuolta: http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=31 Alkuperäinen kysymys kosketti tosin halvempia VOXeja, joten epäilen, että kyse ei olisi näistä valvetronixeista tai AC sarjalaisista vaan kesnties uudemmista pikkucomboista. Olisko ollut jotain pathfindereita tms. |
Vilhelmus 18.08.2003 00:34:21 | |
---|
Itse en kyllä koskisi noihin valvetronixeihin pitkällä tikullakaan. Heitäpä kunnon perustelu miksi et! Smash is the way you deal with your life
Like an outcast you're smashing your strife |
Zed 18.08.2003 03:11:02 | |
---|
Kuitenkin monipuolisempi olisi vastaavat oranget (ad-15 ja ad-30)... halvempia ja monipuolisempia. Monipuolisuus on suhteellista. Omassa soitossa voin hyödyntää VOXia monipuolisemmin. Nämä apinastyrkkarit eivät imagoltaan minulle sovi. Zed is dead, baby, Zed is dead. |
soolo 18.08.2003 07:49:29 | |
---|
Heitäpä kunnon perustelu miksi et! asiaa elämä on laiffii |
PeeJii 18.08.2003 10:39:27 (muokattu 18.08.2003 15:45:24) | |
---|
Monipuolisuus on suhteellista. Omassa soitossa voin hyödyntää VOXia monipuolisemmin. Sama juttu. Tuossa varmaan viitattiin AC-30:seen jossa ei ole mastervolumea/etuastesärömahdollisuutta. Mutta silti soundikirjoa löytyy, kun on normal-kanavat, brilliant-kanavat ja tremolokanavat kutakin 2kpl ja mahdollisuus käyttää niitä erikseen tai sitten yhdistellä niitä keskenään eri tavoilla, jos haluaa. Ja kytkemisjärjestykselläkin on merkityksensä. Ja cut namiskan vaikutus vielä erikseen. Volumea lisäämällä tulee sitten mukaan pääteastesärö. Eli puhtaisiin ja kevytsäröihin soundipalettia löytyykin sitten enemmän. Mutta eihän nämä ominaisuudet riitä tuhteja säröjä hakevalle, mutta esim. mulle useinmiten kyllä. Lisäsäröt haetaan sitten pedaaleilla. Valvetronics taas ymmärtääkseni kuuluu mallintavien tämän hetken kärkikastiin, ettei olisi hinta/laatusuhteeltaan paras tällä hetkellä? Siihen on muuten syksyllä tulossa uusi monipuolisempi ohjainpedaali. Ja onhan sitä vastikään päivitetty uusilla kaiuttimilla ja takaa suljetulla rakenteella. Hintaa vaan on aikaisempaa enemmän. Ja olenhan minä pathfinderiäkin pikaisesti kokeillut. Hinta/laatusuhde kohdillaan, ja mikäli hakee puhtaita soundeja ja maltillisia säröjä, saa ihan asiallisia ääniä ilmoille. Mutta eihän se tietysti mikään AC 30:nen ole...ja ehkei bändisoittoon niin tarkoitettu, paitsi mikitettynä. |
Bluesmies 18.08.2003 16:28:34 | |
---|
Oletkos Bluesmies päässyt jo testaamaan joitain näitä ihan livenä vai ihan lukemistesi perusteella latailet..no tuli vaan jostain mieleen... ;) Jep! Kitara on tyhmä!! |
magnetman 004 18.08.2003 18:19:31 | |
---|
Ac-sarjassa (ac-15 ja ac-30) on kyllä hinta-laatusuhde niin vituilla, ku olla ja voi, mutta pirun hyviä vahvistimia on. Totta molemmat. Mikäli joku vox pitäisi itseni ostaa, niin investoisin ac-15:a. Jos ei tarvii keikalla efektejä, vaan rouheaa blues/rock saundia, 15 riittää. Siinä vaan tulee raja niin äkkiä vastaan, kun se lyö kunnolla särölle. Jos aikoo soittaa kliinillä saundilla, saa hyssytellä. 30:ssä taas tahtoo olla päinvastainen ongella. Pää hajoaa, jos sitä yrittää luukuttaa keikalla särölle. Noissa kahdessa vahvistimessa on myös aivan erityyppiset saundit. Pienemmät "pikkuvoksit" taas ovat aivan eri vehkeitä. Terkkuja! |
Vilhelmus 18.08.2003 18:24:29 | |
---|
Jep! Niin bluusmies, perusteletko tosiaan, miksi et koskisi Valvetronixiin? Smash is the way you deal with your life
Like an outcast you're smashing your strife |
Bluesmies 18.08.2003 18:42:35 | |
---|
Niin bluusmies, perusteletko tosiaan, miksi et koskisi Valvetronixiin? Relax, älä ota kaikkia niin vakavasti!! En vaan pidä noista mallintavista vahvistimista. Oon elämässäni kuullut yhtä vox valvetronixia yksissä bänditreeneissä ja se riitti mulle. Liian digitaalinen meininki. No thanks! Kitara on tyhmä!! |
Jasseri 18.08.2003 21:40:49 | |
---|
Itelläni on cambridge 30 reverb twin ja se on kova peli särö on blues/rock soitantoon loistava ja paremmaksi menee mitä enemmän lykkää ääntä. puhtaat äänet on mukavan pehmeät ja tremolo löytyy kelpo peli |
Zed 23.08.2003 23:01:54 | |
---|
Itse en kyllä koskisi noihin valvetronixeihin pitkällä tikullakaan. No tuskin ihan tässä mittapuussa kannattaa gurahtaa. Kaveri hankki hiljattain vastaavan laitteen, ja täytyy todeta loistavaksi vehkeeksi, oli sitten puritaanisten arvojen mukainen tai ei. Zed is dead, baby, Zed is dead. |
Bluesmies 23.08.2003 23:07:54 | |
---|
No tuskin ihan tässä mittapuussa kannattaa gurahtaa. Kaveri hankki hiljattain vastaavan laitteen, ja täytyy todeta loistavaksi vehkeeksi, oli sitten puritaanisten arvojen mukainen tai ei. No kyllähän mä nyt tottakai liioittelin, mutta olen koittanut muutaman kerran valvetronixeja, enkä syttynyt sitten yhtään. En niin yhtään! Ei ne oikein sovi tuollaiseen vanhahtavaan bluesrockiin. Tietysti johonkin musiikkityyliin ne saattaa sopia valtavan hyvin, joten makuasioitahan nuo on ja riippuu täysin musiikkityylistä. Kitara on tyhmä!! |
Sammakko 24.08.2003 10:15:28 (muokattu 24.08.2003 10:16:51) | |
---|
Ac-sarjassa (ac-15 ja ac-30) on kyllä hinta-laatusuhde niin vituilla, ku olla ja voi Miten niin Orange AD-30R maksaa 1499€ ku voxin ac-30 maksaa vihreillä jotain 1600€. Kyllä voxi on aina voxi. Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!! |