Aihe: Line6 PodXT+EQ
1
bubi
22.09.2003 16:03:52
Mitä erillistä EQ:ta suosittelisitte tällaisessa setupissa:
Kitara->PODXT->EQ->tietokone/Vahvistin. Missä kohtaa EQ olisi parempi, ennen vai jäälkeen PODXTn??

Nyt olisi 2 suht edullista vaihtoehtoa, voi ja saa ehdottaa muutakin..
Pedaalimallinen Danelectro Fish&Chips:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-145577.html
Tämän soundia on kehuttu paremmaksi kuin Bossin. Kuoren kestävyys sai risuja..Ei haittaa mua, kun tulee melkein pelkästään kotisoittoon..

Sitten räkkimallinen
BEHRINGER - PEQ2200 ULTRA-Q PRO:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-131931.html
tätäkin on kehuttu aika varauksettomasti..

Perimmäinen kysymys onkin, kumpi soveltuisi paremmin tällaisen mallintavan vehkeen kanssa?
Ostan Digitech Whammy-pedaalin, 7-alueinen EQ(Boss,ibanez,danelectro)
askomiko
22.09.2003 16:32:36
Noista Behku jälkeen, Dano ennen. :) Elikkäs, jos laitat equn ennen Podia, voit vaikkapa buustata keskiääniä, jolloin saat enempi säröä, ja ehkäpä jopa soundin selkeämpänä ulos. Särölaitteen jälkeen taasen voit muuttaa taajuusbalanssia, eli vaikkapa tehdä sitä kuuluisaa middlekuoppaa. Tai vaikka lisätä bassoa. Ennen säröä basson lisääminen tuo vain mössöä.. Semmosta.
bubi
22.09.2003 23:12:26
Kiitos, siinä tuli hyvää infoa EQn oikeasta paikasta ketjussa.
onkos kellään kokemusta näistä itse laitteista, vaikka PODXTn kanssa tai ilman?
askomiko
22.09.2003 23:47:59 (muokattu 22.09.2003 23:49:39)
Ei muuta mutta hajotin kaksi danoa kotisoitossa. Ensimmäinen kesti viikon ja putosi sitten pöydältä lattialle. Kräks. Toinen kesti kunnes avasin patterikannen ensimmäisen kerran. Tai, toimi se senkin jälkeen, mutta ilman kantta.. Itse laite painaa noin 50g, pohjassa on kaikki paino, joten sitten se oli johtojen vietävissä. Ja niin, sekin vielä että em. laitteet on täysin eri tarkoituksiin tehtyjä. Behrinkeri toimii linjatason signaalilla, Dano kitarasignaalilla. Toistensa vaihtoehtona samaan asiaan eivät toimi.
Dumb
23.09.2003 09:00:23 (muokattu 23.09.2003 09:03:18)

Jos minun pitäisi valita EQ, valitsisin sellaisen, jonka voisi sijoittaa tuon PODin jälkeen, sillä silloin siitä saisi mielestäni enemmän hyötyä irti (kun se vaikuttaisi lopputulokseen enemmän). Eli, jos noista olisi pakko valita niin ottaisin varmaankin tuon Behkun.

LISÄYS: Eikun... hetkinen... eikös toi Behku olekin parametrinen? Jos itse alkaisin räkki-EQ:ta käyttämään, valitsisin kyllä ennemin jonkun graafisen version (esim. DOD).
bubi
23.09.2003 09:02:46 (muokattu 23.09.2003 09:04:26)
Ei muuta mutta hajotin kaksi danoa kotisoitossa. Ensimmäinen kesti viikon ja putosi sitten pöydältä lattialle. Kräks. Toinen kesti kunnes avasin patterikannen ensimmäisen kerran. Tai, toimi se senkin jälkeen, mutta ilman kantta.. Itse laite painaa noin 50g, pohjassa on kaikki paino, joten sitten se oli johtojen vietävissä.

Kyllä taitaa jäädä toi dano ostamatta. toi behku sitten podin ja tietokoneen/PAn väliin..
kuinkas noissa muissa räkkiEQ- malleissa sitten hinta???
behku vain 99€
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)