Aihe: Stratocasteri Japanista Ishibashilta
1 2
madu
20.09.2003 23:59:13 (muokattu 20.09.2003 23:59:29)
Onko kukaan uskaltautunut suoraan tilaamaan japski Fenderiä suoraan japanista? Millaisella kädellä tulli tästä rankaisee? Nimittäin löytyi tällainen herkku: http://www.ishibashi-music.com/fenderjp/st62g80t.htm

Tuolta Ishibashilta toimituskulut sisältäen kovan laukun about 150€. Skitta on 64 000 jeniä elikkäpä noin 492 euroa.

Muutenkin jos joku tuosta kitarasta jotain enemmän tietää niin kertokoon ihmeessä.
Shaft
21.09.2003 01:09:07
Hyvältä näyttää. Tullissa hintaa tulee lisää noin 25%. Jos kitara on hyvä, ei tämä ehkä kuitenkaan ole liikaa. Aika vastaavilla spekseillä varustettu SRV-signature maksaa Suomessa pari tuhatta euroa.. Ainakin levytukussa on noita japsifenkkuja välillä näkynyt, olisikohan hintaa ollut vähän toista tuhatta?
madu
21.09.2003 14:51:56
Tuo 25% siis muodostuu kaiketi 22% alv:stä ja 3% tullimaksuista? Mitenköhän turvallista on tilata skitta japanista asti? Lähinnä huolettaa miten ehjänä se saapuu perille...
Dr. Muff
21.09.2003 14:57:55
Tuo 25% siis muodostuu kaiketi 22% alv:stä ja 3% tullimaksuista?

IMHO:
tulli 3,5% (1,035)
alvi 22% (1,22)
1,035*1,22=1,2627--> 26,3%

Tallan olisivat vielä saaneet kääntää. Sitten vielä niitä kiiltokuvakirjaimia pleksiin, custom-tarra tallan taa ja a vot.
madu
21.09.2003 15:05:27 (muokattu 21.09.2003 15:06:11)
Tallan olisivat vielä saaneet kääntää. Sitten vielä niitä kiiltokuvakirjaimia pleksiin, custom-tarra tallan taa ja a vot.

Itseasiassa noin on minulle juuri hyvä, sillä vaikka kitara onkin lähes SRV-signature kopio niin pidän siitä tollaisena enemmän. Jotenkin tuo Stevie Ray modelin ulkonäkö edustaa mielestäni kauneimpia stratoja mitä olen koskaan nähnyt ja nyt tuon japskin saisi ilman sitä srv-tekstiä pickguardissa ja tallakin on "oikein päin". En siis homma tuota SRV wannabeena.
Dr. Muff
21.09.2003 15:18:05
Itseasiassa noin on minulle juuri hyvä, sillä vaikka kitara onkin lähes SRV-signature kopio niin pidän siitä tollaisena enemmän. Jotenkin tuo Stevie Ray modelin ulkonäkö edustaa mielestäni kauneimpia stratoja mitä olen koskaan nähnyt ja nyt tuon japskin saisi ilman sitä srv-tekstiä pickguardissa ja tallakin on "oikein päin". En siis homma tuota SRV wannabeena.

Hommaisit kuiteski ;-)

Noilla modeilla se olis lähempänä nro onea, kuin se signature. Eihän SRV:llä mitään kaiverruksia plekusuojassa ollut. 'Vähän' kun antaisi vielä runtua niin alkais näyttää aidolta.

Mä ainakin tykästyin siihen väärinpäin olevaan tallaan. Kampi on koko ajan sillai kivasti hollilla.
svilo
21.09.2003 15:18:08
Paras SRV klooni oli ESP tekemä, pesi fenderin mennen tullen, japsit kun kopio, niin kopioivat kunnolla.
- tone is everything -
madu
21.09.2003 15:20:40 (muokattu 21.09.2003 15:21:19)
Hommaisit kuiteski ;-)
Noilla modeilla se olis lähempänä nro onea, kuin se signature. Eihän SRV:llä mitään kaiverruksia plekusuojassa ollut. 'Vähän' kun antaisi vielä runtua niin alkais näyttää aidolta.

No en hommais :)

Juu sais vähän vetää betonilattialla perässä bodyä, että olis katu-uskottavampi mutta luotan siihen, että kitarahan kuluu käytössä ja vahinkojen sattuessa :)
madu
21.09.2003 15:24:28
Huh, että hirvittää nuo toimitusehdot tuolla Japanin puolella:
http://www.ishibashi.co.jp/international/english.htm

mm. "Tax is not required at our end, however, you should pay it in your country.
We do not understand how much you have to pay for the purchase, sorry.
Please ask the custom at your end."

:)
KooAa
21.09.2003 15:27:04
Huh, että hirvittää nuo toimitusehdot tuolla Japanin puolella:
http://www.ishibashi.co.jp/international/english.htm

mm. "Tax is not required at our end, however, you should pay it in your country.
We do not understand how much you have to pay for the purchase, sorry.
Please ask the custom at your end."

:)

Soita tulliin, kerro mistä on kysymys eli mistä maasta ja mitä tavaraa ja mihin osto- ja rahtihintaan tulee niin kyllä ne antaa arvion.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
askomiko
21.09.2003 15:30:13 (muokattu 21.09.2003 15:31:53)
Mitenkäs ne voisikaan tietää kaikkien maiden tullit ja verohullut käytännöt. Jos kitaraa ostaisin niin miettisin tuota reittiä kyllä.

Ja eikös juuri tuollainen laite ollut levytukussa tuossa kesällä?
madu
21.09.2003 15:35:47

Et satu muistamaan minkä hintainen se oli?
askomiko
21.09.2003 15:43:55 (muokattu 21.09.2003 15:44:28)
Ei se karmean hintainen muistaakseni ollut. Sitä juuri katselin silleen, "jos kitaraa tartteisin, niin tuo lähtisi". Oisko jotain 800 ollut? En muista yhtään.
vjvesa
21.09.2003 17:35:25
Se levytukun srv-japsiklooni maksoi muistaakseni n.1000e.
En kyllä nää tuossa japanista tilaamisella mitään järkeä, koska levytukusta saa samoja kitaroita kohtuulliseen hintaan.
Kamalista profiilista
Sammakko
21.09.2003 18:20:42 (muokattu 21.09.2003 18:27:46)

Oli ja minä sen ostin. Ja on hyvä kitara hyvillä mikeillä. Paras kitara mitä oon ikinä testannu.

Mulla ja Kie Von Hertzenillä just tommoset.

Ja se makso 990€ + kovalaukku ym. krääsää 1118€...
Pitää on fjongaa et on Stüldt Håjttii...
madu
21.09.2003 18:24:16
Oli ja minä sen ostin. Ja on hyvä kitara hyvillä mikeillä. Paras mitä oon ikinä testannu.

Eli suosittelet varmaan varauksetta kyseistä kepukkaa? Voisitko kertoa skitasta enemmän? Esim. minkälainen kaula, onko kaula lakattu kiiltäväksi, onko koneisto hyvä jne.

Täytyypä mennä vierailemaan Levytukussa ja kysyä josko saisivat tuollaisen vielä tilattua. Jos hinnassakaan ei ole suurta eroa niin riskittömämpi tuo hankintatapa on.
Sammakko
21.09.2003 18:27:25 (muokattu 21.09.2003 18:33:06)

Eli suosittelet varmaan varauksetta kyseistä kepukkaa? Voisitko kertoa skitasta enemmän? Esim. minkälainen kaula, onko kaula lakattu kiiltäväksi, onko koneisto hyvä jne.

Täytyypä mennä vierailemaan Levytukussa ja kysyä josko saisivat tuollaisen vielä tilattua. Jos hinnassakaan ei ole suurta eroa niin riskittömämpi tuo hankintatapa on.

Kyllä suosittelen. Kaula on tosi paksu. Ikinä en oo niin paksua kaulaa stratossa nähny, mikä on omasta mielestä plussaa. Otelauta on kaareva. Kaula on lakattu. Metalli osat on muistaakseni amerikkalaiset.

Ja kaikki jotka tota mun skebaa on testannu on sitä kehunu. mm. kitaraope ja kitaran säätäjä ja soitto kaverit...
madu
21.09.2003 18:38:30
Kyllä suosittelen. Kaula on tosi paksu. Ikinä en oo niin paksua kaulaa stratossa nähny, mikä on omasta mielestä plussaa. Otelauta on kaareva. Kaula on lakattu. Metalli osat on muistaakseni amerikkalaiset.

Ja kaikki jotka tota mun skebaa on testannu on sitä kehunu. mm. kitaraope ja kitaran säätäjä ja soitto kaverit...

Kuulostaa todella hyvältä. Arvasin jotenkin että joku tuollaisen jo omistaa täällä :)
Sammakko
21.09.2003 18:46:02

Kuulostaa todella hyvältä. Arvasin jotenkin että joku tuollaisen jo omistaa täällä :)

Jos oot mikkelin lähistöllä niin kyllä testaamaan pääsee kuhan et ostaa yritä.
madu
21.09.2003 19:02:55
Jos oot mikkelin lähistöllä niin kyllä testaamaan pääsee kuhan et ostaa yritä.

Heh, enköhän minäkin nyt sitten osta oman yksilön. Sellainen kysymys tässä vielä heräsi, että jos sinulla on tuosta skitasta kuvia niin niitä mielelläni tsekkaisin. No, eiköhän se hyvin viimeistelty ole kuten muutkin näkemäni japski fendut...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)