Aihe: vahvistinmallinnus
1
Master of reality
18.09.2003 19:42:04
Itselläni on huono soundi kun laittaa kuullokkeet kiinni vahvistimeen. Pitää olla kuulemma jokin vahvistinmallinnus. Voiko joku kertoa mikä se on?
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
samueld
18.09.2003 19:47:51

Itselläni on huono soundi kun laittaa kuullokkeet kiinni vahvistimeen. Pitää olla kuulemma jokin vahvistinmallinnus. Voiko joku kertoa mikä se on?

Tarkoitat varmaan mallintavaa vahvistinta. Se on vahvistin tai laatikko, joka mallintaa tiettyjä vahvistimia ja kaappeja. ulostuleva signaali vastaa siis sitä. Lisälaitteena vahvistimeen ei sitä mielestäni saa.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Swan
18.09.2003 19:56:04
Tarkoitat varmaan mallintavaa vahvistinta. Se on vahvistin tai laatikko, joka mallintaa tiettyjä vahvistimia ja kaappeja. ulostuleva signaali vastaa siis sitä. Lisälaitteena vahvistimeen ei sitä mielestäni saa.

Jäsenkuvaus sanoo, että vahvistin on Marshallin MG-sarjan harjoitusvahvistin. Tässä varmaan haetaan kaiutin(elementti)mallinnusta, sillä mitä luultavimmin kuulokkeista ei kuulu täsmälleen samaa saundia kuin vahvistimen elementistä. En tiedä, voiko kaiutinsaundia saada kuulokkeisiin millään, joten kannattaa varmaan soittaa ilman kuulokkeita tai sitten hankkia joku PODin tapainen.
Ota rennosti, ja olet virtuoosi - niin minäkni!
LaXu
18.09.2003 20:06:30
Jäsenkuvaus sanoo, että vahvistin on Marshallin MG-sarjan harjoitusvahvistin. Tässä varmaan haetaan kaiutin(elementti)mallinnusta, sillä mitä luultavimmin kuulokkeista ei kuulu täsmälleen samaa saundia kuin vahvistimen elementistä. En tiedä, voiko kaiutinsaundia saada kuulokkeisiin millään, joten kannattaa varmaan soittaa ilman kuulokkeita tai sitten hankkia joku PODin tapainen.

Jep. Nyt kuulokeliintäntä todennäköisesti tuuttaa etuasteen soundia suoraan kuulokkeisiin, mikä ei välttämättä kuulosta hyvältä lainkaan. Eli joku päättärin + kaapin mallinnus olisi tarpeen.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
Fortune
19.09.2003 09:50:56
Behringeriltä löytyy tuohon halpa ratkaisu, Ultra-G -aktiivinen Di-boksi/4x12" -kaappimallinnin, Soundatallakin maksaa vain 39e.
Ei o mitään asiaa. Terve kaikille!
Master of reality
22.09.2003 10:38:29
Siis mistä tommoisen saa? Thomannilta?. Toimiiks nää vahvistinmallinnukset oikeasti?
Fortune
22.09.2003 10:40:28
Siis mistä tommoisen saa?

Jaa tuon kaappimallintimen? Vaikka Soundatalta, http://www.soundata.fi

Thomannilta?

Varmaan sieltäkin, mutta halvemmaksi tulee varmasti Suomesta.

Toimiiks nää vahvistinmallinnukset oikeasti?

Toimivat, mutta tuo kaappimallinnin on tarkoitettu nimenomaan vahvistimen perään, eli se matkii vain mikitettyä kaappia. Ainakin V-ampissa oleva kaappimallinnus toimii ihan ok.
Jumpers for goalposts
Master of reality
22.09.2003 10:42:15
Se siis tekee siitä kuulokesoundista ihan hyvän?
Fortune
22.09.2003 10:45:25
Se siis tekee siitä kuulokesoundista ihan hyvän?

Ainakin paremman. Testaa kaupassa, omat kuulokkeet mukaan, kaappimallinnin jonkin combon lineouttiin ja testaamaan ilman sitä ja sen kanssa.
Jumpers for goalposts. Rock'n'roll!
Master of reality
22.09.2003 10:46:02 (muokattu 22.09.2003 10:46:59)
Mulla itelläni on pikkumarsussa joku ihme FDD putkivahvistinsimulaatio, mikä mun mielestä on aika turha. Minun mielestä 15 w trankkuboksista on mahdotonta saada mitään putkisoundia ulos.
Fortune
22.09.2003 10:49:09
Mulla itelläni on pikkumarsussa joku ihme FDD putkivahvistinsimulaatio, mikä mun mielestä on aika turha. Minun mielestä mielestä 15 w trankkuboksista on mahdotonta saada mitään putkisoundia ulos.

Siis tuohan taitaa olla jokin Valvestate-tyyppinen putkisoundia matkiva juttu etuasteessa, joka ei sinänsä mikään mallinnus ole siinä mielessä missä nämä digitaaliset (Line6 jne.) ja analogiset (SansAmp) mallintimet.

Tuossa MG15DFX-mallissa ainakin on kyllä "speaker emulated headphone output" eli jonkinsortin kaiutinmallinnus pitäisi kuulokeulostulossa olla, mutta ilmeisesti se ei sitten toimi hyvin.
Jumpers for goalposts. Rock'n'roll!
Master of reality
22.09.2003 10:50:29
Niin tai sitten se johtuu kuulokkeista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)