Aihe: Mikä säröpedaali kaveriksi Marshall JCM800:lle?
1
Fingolfin
22.09.2003 23:13:26
Omistan siis Marshall JCM800 2204. Master Volume Lead 50W putkinupin. Tähän asti olen käyttänyt vahvarin oman overdrivesärön boosterina Bossin Metal Zonea, mutta nyt tuntuu että jotain uutta pitäisi saada. Melodista Metallia tyyliin Bodom, In Flames, Norther soitellaan edelleen. Säröä pitäisi olla runsaasti, mutta vähinpikin riittää kuin Metal Zonen särömäärä. Sellainen..noh, sellainen hieno selkeä särösoundi. Suositelkaa hyviä boostereita.
Strength and Honor
mathias
22.09.2003 23:35:39
Voisin suositella Marshallin Jackhammeria. Uskomaton hinta-laatusuhde. Hinta jää reilusti alle sadan euron.

Lisää infoa:
http://www.marshallamps.com/images/products/pedals/jh-1.html
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
Hammer Of The Gods
22.09.2003 23:37:04 (muokattu 22.09.2003 23:43:01)
Itse tykkään Bossin SD-2 Dual Overdrivesta Marsun JMP:n kaverina. Sillä soittelen lähestulkoon kaikki soolot, vaikka riffittelyssä käytänkin Metal Zonea.

Tolla Dual Overdrivella saa just sellasta kivan laulavaa soolosaundia ja säröä riittää rankempaankin menoon. Erityisen kivan kuuloista ääntä saa kun pitää drive-potikan siellä kello kahdessatoista, selkeätä ja laulavaa. Tossa Polkimessa on myös se hyvä puoli, että siitä saa "3-asentoisen" kun ottaa avuksi remote-pedaalin. Eli true bypass-crunch-lead. Todella monipuolinen vekotin, suosittelen ainakin kokeilemaan!

Edit: Tosta Jackhammerista pakko sanoa: Oli kerran samaan aikaan kaupasta kokeilussa molemmat, ja tuon Bossin puoleen käännyin minä hintaerosta huolimatta. Mukavan kuuloinen peli oli tuo Jackhammerikin, mutta jotenkin SD-2 rokkas vakuuttavammin ja oli mielestäni hieman monipuolisempi. Nää on kyllä tietenkin niin makuasioita, että ois varmaan ollu viisaampaa pitää turpani kiinni...noh, tulipahan sanottua...
Mitä helpommin, sitä helpommin!
Imper
22.09.2003 23:45:02

Omistan siis Marshall JCM800 2204. Master Volume Lead 50W putkinupin. Tähän asti olen käyttänyt vahvarin oman overdrivesärön boosterina Bossin Metal Zonea, mutta nyt tuntuu että jotain uutta pitäisi saada. Melodista Metallia tyyliin Bodom, In Flames, Norther soitellaan edelleen. Säröä pitäisi olla runsaasti, mutta vähinpikin riittää kuin Metal Zonen särömäärä. Sellainen..noh, sellainen hieno selkeä särösoundi. Suositelkaa hyviä boostereita.

Bossin SuperOverdrice SD-1 on varsin hyväksi ja halvaksi perusboostaajaksi osoittautunut. Lisäksi Bossin Distortion DS-1 toimii todella hyvin noiden putkimarsujen edellä. Jälkimmäisessä siis itsessään jo enemmän "hevisoundi".
Everyone is a per-son
Fingolfin
23.09.2003 00:14:41
Bossin pedaaleista saan ainakin DS-1:n ja SD-1:n testiin.
Onko noista Ibanezin pedaaleista mihinkään? (Turbo)Tubescreamer? Smashbox?
Strength and Honor
Hammer Of The Gods
23.09.2003 07:52:28
Bossin pedaaleista saan ainakin DS-1:n ja SD-1:n testiin.
Onko noista Ibanezin pedaaleista mihinkään? (Turbo)Tubescreamer? Smashbox?

Smashbox on Ibanezin vastine Metal Zonelle. Aika saman kuuloinen. Jotkut tykkää enemmän MT:stä, jotkut Smashboxista, taas makuasioita. Hyvin samankaltaisia polkimia siis. Tubescreamerista en sano mithän kun en ole kokeillut.
Mitä helpommin, sitä helpommin!
Insane Kane
23.09.2003 08:13:04
SD-1!!!!!!!!!!!!!!!
Vitusti säröä Perkele!! Soita sitä KASARIA!!
PIM
23.09.2003 11:02:53
Mä suosittelen nykyään jokaiseen tälläiseen kysymykseen Bossin OD-20:stä. Jos siitä ei löydy tilanteeseen sopivaa säröä niin sellaista ei ole vielä keksittykään.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
JLM
24.09.2003 09:20:01 (muokattu 24.09.2003 09:20:57)

Boosteriksi ei varmaan kannata harkita mitään rankkaa säröpedaalia kuten Jackhammer tai Iban Smashbox. Joku noista overdrive -vaihtoehdoista on varmaan fiksumpi valinta.

(Jos kuitenkin Jackhammer kiinnostaa, niin ostakaa allekirjoittaneelta :))
maggot
24.09.2003 10:10:22 (muokattu 24.09.2003 10:10:53)
Boosteriksi ei varmaan kannata harkita mitään rankkaa säröpedaalia kuten Jackhammer tai Iban Smashbox. Joku noista overdrive -vaihtoehdoista on varmaan fiksumpi valinta.

Totta, itse vaihdoin oman iban trashmetal pedaaliin (jostain vuodelta miekka ja kilpi) bossin ds-1 pedaalin.. Kokeilin myös noita "rankempia" pedaaleita mutta vahvarin kaiutin meni aika hyvin tukkoon (peavey studio pro112) joten päädyin tuohon distortion pedaaliin ja nyt olen tyytyväinen.
"reality is a very fragile thing after all..."
Insane Kane
24.09.2003 12:45:45
Lukaseppas tämä, saattaa helpottaa: http://www.custom-sounds.com/boostdistod.htm
Vitusti säröä Perkele!! Soita sitä KASARIA!!
Deathrace King
24.09.2003 14:38:36 (muokattu 24.09.2003 14:39:14)

Bossin SuperOverdrice SD-1 on varsin hyväksi ja halvaksi perusboostaajaksi osoittautunut.

Paljos tolla on noin suunnilleen hintaa? Itse omistan Peaveyn 5150II nupin ja tuo vois toimia sen kanssa hyvin..?
Stay Metal!
Deathrace King
24.09.2003 14:38:53 (muokattu 24.09.2003 14:40:22)

Niin ja jos jollain on tietoa 5150 kaapin hinnoista, niin laittakaa myös tänne. Jos kohtuuhintaa sais, niin vois hommata.
Stay Metal!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)