Asmi 22.09.2003 14:20:28 | |
---|
Joo, onko kellään kokemusta Musicmanin sabre-kitarasta. Ja mistäkähän niitä vielä löytäis. Ei niitä oo kai valmistettu enää pariinkymmeneen vuoteen. Kitarapajalla olis yksi mutta ku siinä on paskanen otelauta ja andyn nimmari ni menee vähä mielenkiinto. Voiskohan sitä kaulaa puhdistaa ja hiotuttaa bodia..ja mitäkähän maksais.. ...Aatos lentää, mie en... |
Puavali 22.09.2003 14:38:04 | |
---|
Hyvä kepakko, Karilla taisi olla sellainen. Nature-väri ja kaksi humpparia. Osta pois, jos tuntuu hyvältä. Kokeile pyyhkiä jollain tentulla tai muulla vastaavalla se andyn nimmari ja otelauta jollain sopivalla öljyllä. Tosin sillä andyn nimmarilla voi (joo ihan tosi!) olla joskus kitaran arvoa nostava merkitys. |
Asmi 22.09.2003 14:49:10 | |
---|
Hyvä kepakko, Karilla taisi olla sellainen. Nature-väri ja kaksi humpparia. Osta pois, jos tuntuu hyvältä. Kokeile pyyhkiä jollain tentulla tai muulla vastaavalla se andyn nimmari ja otelauta jollain sopivalla öljyllä. Tosin sillä andyn nimmarilla voi (joo ihan tosi!) olla joskus kitaran arvoa nostava merkitys. Ei ku en mä siihen mitään andyn nimmaria halua. Sit ku mä oon ite kova kitarastara ni mä kirjotan siihen oman nimmarin:) ...Aatos lentää, mie en... |
madu 22.09.2003 14:52:01 (muokattu 22.09.2003 15:00:37) | |
---|
|
Fortune 22.09.2003 17:39:32 | |
---|
|
Dr. Muff 22.09.2003 18:56:57 | |
---|
Eihän tuo paskainen ole, lakka on kulunut. Paska lähtee putsaamalla, tuo vaatii enemmän työtä:
Nomutta paskaa se silti on, on se sitten lakan päällä tai suoraan puussa. Claptonit antaa heti soittimeen pro-vaikutelman. Joku on sillä tykännyt soitella. |
MikeS 22.09.2003 19:52:36 | |
---|
Mulla on vm. '76 Music Man Stingray -keppi. Natural finish. Näitähän valmistettiin ennen Sabrea. Stingray eroaa Sabresta siinä, ettei tässä ole mikinpuolitusta. Helvetin hyvä kitara, ja todella monipuolinen. Aktiivielektroniikka puskee tarvittaessa niin pirusti että oksat pois popparit kyykkyyn. Volumea laskemalla saa helposti pehmeämpiä ja hellempiä saundeja. Ja tone-säädöillä saundia on todella helppo muokata. IHAN OIKEASTI saundit ulottuu tarvittaessa LesPaulimaisesta Telen kautta melkein Stratoon! HELEVETIN painava kitara, painavin millä ikinä oon soittanut. Ostin pilkkahintaan 325 eurolla ja terin huippukaupat siis. lakka on tästäkin kulunut paikoin aika pahasti, mutta hyvä putsaus komisti kitaraa kummasti ja toi patinaakin esille. Nauharemontti on varmasti edessä joskus lähitulevaisuudessa, mutta kyllähän tuolla vielä soittelee. Otelauta (tai siis koko kaula) on vaahteraa, joten siitä siis johtuu tummuminen (mulla on kanssa joistain kohdista aika tummunut). Niin ja Ville Leinosen kitaristilla on näköjään myös Sabre. Sunburst. MIKKO |
Asmi 23.09.2003 09:24:36 | |
---|
Mä tykkään ku tossa on paljo metallia, tuo sellasen asennemomentin lisää. Mitä maksaa nauhojen uusinta, hionta ja yleensäki kuntotarkastus... ...Aatos lentää, mie en... |
Lonesome 23.09.2003 09:53:08 | |
---|
Mulla on vm. '76 Music Man Stingray -keppi. Paljon onnea vaan... Hyvän hankinnan teit. Ja kuvauksesi vastaa täysin muinaisen bändikaverini Musicman Stingray II-kitaraa. Se oli/on vaan ruskea väriltään. Hieno peli. Sabre vaan ei olekkaan sama juttu. Nimittäin toisen kaiffarini sunburst Sabre oli aivan erilainen kitara. Kevyt jo painoltaan, mutta myös soinniltaan. Stingrayn tukevuus ja siis se Gibson-tyylinen ulottovuus puuttui. Lisäksi rakennekin oli jotenkin heppoinen. Tallapalojen kanssa oli jotain ongelmia tms. Eihän sekään mikään luokaton ilmestys ollut, ainakaan jos vertaa sen ajan Fendereihin saati kopioihin, mutta niin vaan kaveri investoi aitoon Les Pauliin, että sai Marshallit kunnolla murisemaan. Saattoihan se olla tietysti huono yksilö. Tuo spesialistimme Fox aikanaan molemmat Musarit sääti ja niistä eroavaisuuksien syistä jotain kommentoikin, mutta eihän sitä enää muista esihistoriallisia asioita... "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |
Asmi 23.09.2003 15:38:13 | |
---|
No en tiiä ku en oo vielä päässy yhtään sabrea testaamaan, mutta viikon päästä. Ja ulkoisesti se ois just niinku kitaran pitää ollakki...Lukuunottamatta andyn nimmaria...;) ...Aatos lentää, mie en... |