Aihe: Kompressorien erot ja ominaisuudet
1
PekkaM
12.09.2003 08:34:22
Mark Knopfler-soundiin ja sooloiluun olisi tarkoitus joku pedaali hankkia, kun ei aina jaksa tuolla GT-6:llakaan kikkailla.

Mitä eroja malleissa on? Olen MXR DynaCompia ja Bossin pedaalia katellut, mutta en oikein osaa sanoa noista potikoiden tarkoituksista ainakaan kuvan perusteella mitään, eri määrätkin niitä on.. Eikös Levytukku tuo Dunlopia maahan? Sivuilla ei kuitenkaan DynaCompia näkynyt, joten tietäisikö joku mistä sitä Suomessa saa ja mihin hintaan?

Suositelkaa ja perustelkaa vapaasti.
Osta JEM77BFP!
MrGuitarist
12.09.2003 10:46:23
Dynacompia saa esimerkiksi juuri levytukusta. Hyvä pedaali ja erittäin helppo käyttää. Toisesta potikasta säädetään kompression voimakkuus ja toisesta ulostulotaso.
PekkaM
12.09.2003 10:55:33
Dynacompia saa esimerkiksi juuri levytukusta. Hyvä pedaali ja erittäin helppo käyttää. Toisesta potikasta säädetään kompression voimakkuus ja toisesta ulostulotaso.

Soitin sinne äsken ja siellä on Super Comp:ia, joka maksaa samanverran (130€) ja on kuulemma sama laite + Attack säätö. Onko käyttökokemusta tuosta?
Osta JEM77BFP!
PekkaM
12.09.2003 14:57:57
Olen kuullut myös tuota Carl Martin:in kompressoria hehkutettavan useasti. Hellas-Piano Aleksanterinkadulla näyttäisi myyvän sitä ällistyttävään 295€ hintaan. Maksaako tuossa muustakin kuin tanskalaisesta käsityöstä?
Osta JEM77BFP!
makoskela
14.09.2003 01:23:49
Mark Knopfler-soundiin

Mark se käytteli Bossin vanhaa pedaali-kompuraa Diren ensimmäisilä levyillä. Sittemmin on mennyt vermeet jo räkkipuolelle.
GAS = Guitar Auction Syndrome
Insane Kane
14.09.2003 07:56:47
Olen kokeillu monet kompurat, tällä hetkellä mulla on Bossin CS-1.
Kitarakompuroilla on paha tapa lisätä suhinaa, jonka vuoksi ainakin mulla jäävät keikoilla/studiossa käyttämättä.
Boss CS-3 on hyvä ja eloton, kuten kompuran pitäiskin olla, mutta varmaan Dyna compin laitan seuraavaksi, koska bossit eivät ainakaan vakuuta.
CS-1 on pirun pitkä ätäkki(ei voi säätää), joten ei oikein sovi mihinkään.
Vitusti säröä Perkele!! Soita sitä KASARIA!!
Shaft
15.09.2003 13:04:45
Olen kuullut myös tuota Carl Martin:in kompressoria hehkutettavan useasti. Hellas-Piano Aleksanterinkadulla näyttäisi myyvän sitä ällistyttävään 295€ hintaan. Maksaako tuossa muustakin kuin tanskalaisesta käsityöstä?

On tuo aika älytön hinta pedaalista. Jos on halukas sijoittamaan enemmän rahaa kompressoriin, harkitsisin vakavasti Robert Keeleyn kompressoria. Hinnat näyttävät olevan $199-219. Tähän tietysti vielä alvit ja tullit päälle.
PekkaM
15.09.2003 19:12:10
No ostin sitten tuon Super Compin ja ihan kelpo peliltä vaikuttaa. Bossin Acoustic Simulator saa ainakin ihan uutta potkua, kun laittaa tuon kompuran sen eteen ja sensitivity nupin kaakkoon :)
Osta JEM77BFP!
PekkaM
23.09.2003 14:16:37
Tuleepa muuten aika pahat hurinat tuosta, kun laittaa säröä päälle. Mistä johtuu ja auttaisiko joku noise gate? Siis sellainen hurina, joka alkaa kun ei soita, mutta katoaa täysin kun soittaa.
Osta JEM77BFP!
makoskela
23.09.2003 15:14:57
Tuleepa muuten aika pahat hurinat tuosta, kun laittaa säröä päälle. Mistä johtuu ja auttaisiko joku noise gate? Siis sellainen hurina, joka alkaa kun ei soita, mutta katoaa täysin kun soittaa.

Kompressori yleisesti vahvistaa kaiken 'minkä kuulee',
näinollen valitettavasti myös hurinat ja pörinätkin vahvistuvat. Limiitteri/kompressori (johon voi myös yhdistää
noisegaten) onkin astetta parempi ratkaisu.

Itselläni on Bossin pedaalikompura, jonka tuottamaa ylimääräistä pörinää torjun Rocktronin räkkiHUSH:lla hyvällä menestyksellä. Tosin soittimen elektroniikka vaikuttaa tässäkin - aktiivimikit eivät juuri pörise.
GAS = Guitar Auction Syndrome
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)