Aihe: boss-me 50:stä 1 | |
---|---|
![]() 21.09.2003 01:35:13 | |
Aika paljo kehuja kuullu tosta laitteesta,ja ois thomannilla 299e.onko kellää itellää tota laitetta ja mielipidettä siitä tai mielessä joku parempi vastaavan hintaluokan peli.ajattelin vaihtaa parempaan ko vanha o vanha zoooom 4040.. | |
![]() 21.09.2003 01:44:33 | |
Kokeilemattakin uskallan sanoa, että on parempi kuin tuo zoomin 4040. Itsellänikin oli joskus tuo ensimmäisenä multiefektinä ja oli kyllä niin paska, ettei mitään rajaa. Bosseista on ollu GT-3 ja GT6 ja vitostakin oon jonku verran räplänny, eli jos toi me 50 on yhtää noihin tullu, ni kai se asiansa ajaa. Ja sit ku oot hankkinu uuden pelin, ni muista viedä se zoom ongelmajätekeskukseen. | |
![]() 21.09.2003 02:00:24 | |
Semmosta vielä että jos tilaa tuolta thomannista ni hinta o esim. toi 299e ni mitä kaikkia lisäkuluja siihen viel tulee?vai tuleeko?.yritin kyl selata noit sivui nopeest mut jäi vähä epäselväks. | |
![]() 21.09.2003 02:09:00 | |
Postikulut, muistaakseni jotai 20 egee tai vähä yli. | |
![]() 21.09.2003 12:25:19 (muokattu 21.09.2003 12:29:05) | |
Aika paljo kehuja kuullu tosta laitteesta,ja ois thomannilla 299e.onko kellää itellää tota laitetta ja mielipidettä siitä tai mielessä joku parempi vastaavan hintaluokan peli.ajattelin vaihtaa parempaan ko vanha o vanha zoooom 4040.. Ostan sen huomenna. Eli maanantaina. Kerron kunhan saan vähän tuntumaa. Ei nuita zoomeja ainakaan me 50:n tilalle. Semmosta vielä että jos tilaa tuolta thomannista ni hinta o esim. toi 299e ni mitä kaikkia lisäkuluja siihen viel tulee?vai tuleeko?.yritin kyl selata noit sivui nopeest mut jäi vähä epäselväks. Tulee 17 euroo rahti ja 6 euroo postikulut. Muistaakseni. Tilasin sieltä vahvistimen. | |
![]() 22.09.2003 15:13:27 | |
maksoin omastani 345 euroa virtalähteen kanssa(paketissa ei ole valmiina). En tiä kannattaako lähtee tilaan ulkomailta ku melkein samaan hintaan saa hakea laitteen pitäjän omasta kaupasta. Laittakaa ihmeessä kokemuksianne kyseisetä laitteesta. oletteko löytäneet hyviä soundeja? En oo omaani ehtinyt vielä kunnolla tutustua, mutta ensituntuman perusteella olen tyytyväinen ostokseeni. | |
![]() 22.09.2003 16:44:56 | |
Aika paljo kehuja kuullu tosta laitteesta,ja ois thomannilla 299e.onko kellää itellää tota laitetta ja mielipidettä siitä tai mielessä joku parempi vastaavan hintaluokan peli.ajattelin vaihtaa parempaan ko vanha o vanha zoooom 4040.. Jos tilaat Saksasta niin tilaa jostain kaupasta joka myy sillä pienemmällä alv:lla (oliko se 16%?). Thomannilla alv on 22%, niin kuin on täällä Suomessakin. Veli etsiskeli tuota samaa laitetta ja päätyi tilaamaan jostain muusta Saksan nettikaupasta kuin Thomannilta, valitettavasti en nyt muista mistä. | |
![]() 23.09.2003 01:41:52 | |
mites voiko tossa vaihtaa soundi bankkia jalalla ko ei näyttäis olevan ko noi kaks pientä nappii.jalka bedaalilla kenties? | |
![]() 25.09.2003 15:45:21 | |
Itselläni on ollut tuol laite jo lähes kuukauden ja olen ollut tosi tyytyväinen. Etenkin säröpuoli on tosi hyvä. Hyvät leadi saunditkin siitä löytää... | |
![]() 25.09.2003 18:17:01 (muokattu 25.09.2003 18:19:05) | |
maksoin omastani 345 euroa virtalähteen kanssa(paketissa ei ole valmiina). En tiä kannattaako lähtee tilaan ulkomailta ku melkein samaan hintaan saa hakea laitteen pitäjän omasta kaupasta. Laittakaa ihmeessä kokemuksianne kyseisetä laitteesta. oletteko löytäneet hyviä soundeja? En oo omaani ehtinyt vielä kunnolla tutustua, mutta ensituntuman perusteella olen tyytyväinen ostokseeni. Juu kokemuksia. Ostin sen täs kauan olleena toiveena muutama päivä sitten. Opin heti ekana iltana käyttään ja oo saanu jo Nothing else matters soundin.:) Ja sehän mallintaa ihan kiitettävästi Metal Zonea muita en oo malttanu koittaa(on pitäny rääkätä keppiä metal zonella). Mitenkä musta tuntuu että siinä on monipuolisemmat säädöt kun GT6:ssa? Oon laittanu silleen että nolla(kymppi?)bankissa on ne blues soundit ja kakkos bankissa hevisoundit ja cleanit ja kolmoses on sitte jokku himo efekti resonance octave modu efektit. Ja eikös se 10 bankkia ole ihan riittävästi? Pitäs vielä nauhotus vehkeet hankkia. Ja se wah pedaalikin toimii mun mielestä ihan hyvin. Mutta hyviä soundeja oon saanu ehdottomasti. Hyvä ja helppokäyttöinen multiefekti. mites voiko tossa vaihtaa soundi bankkia jalalla ko ei näyttäis olevan ko noi kaks pientä nappii.jalka bedaalilla kenties? Joo sillä erillisenä saatava bossin omalla pedaalilla. | |
![]() 25.09.2003 18:39:31 | |
Joo, oon omistanut kyseisen laitteen noin kolmisen kuukautta. Saundeihin oon tyytyväinen. Säröjä on 22 erilaista, suurin osa todella käyttökelpoisia, joskin gainia pitää usein pitää matalalla, sillä jokaisesta vaihtoehdosta saa tarvittaessa surinasärön (eli usein liikaa säröä). Delayt ovat todella monipuoliset (löytyy varmasti tarvittava delay joka tilanteeseen) 10 eri tyyppiä. Modulaatiot on peruskamaa, ei mitään ihmeellistä, toimivia perusefektejä. Kaasupolkimesta löytyy peruswahin lisäksi resonance filter eli vähän raaempi wah-tyyppinen filtteriefekti, voice"puhewah", ring mod (joku laitteen oskillaattoriin perustuva ihmeefekti, en ole löytänyt käyttöä) ja pedal bendit oktaavin ylös ja alas. Kompressorikin erittäin toimiva, tosin en ole ennen omistanut kompressoria, joten vartailu on vaikeaa. Reverbitkin on ihan ok (peruskamaa). Ohjaus tapautuu laitteen kolmea pedaalia painelemalla. Manuaalitilassa pedaalit ovat kuin irrallisten efektien kytkimet, muistitilassa niillä valitaan patchi (kolme bankissa). Bankit valitaan joko pienistä nappuloista tai erillisellä pedaalilla (bankkeja 10). Yhteenvetona, laite on mielestäni erittäin hyvä vaihtoehto "yleisefektiksi". Ei yllä monipuolisuudessaan GT-6:n tasolle, mutta pieksee Korgin AX1500G:n mennen tullen. Suosittelen. | |
![]() 25.09.2003 18:49:00 | |
ring mod (joku laitteen oskillaattoriin perustuva ihmeefekti, en ole löytänyt käyttöä) Paranoidin soolo on ainoa ring modulaattorilla soitettu asia, joka tulee mieleen. Osta JEM77BFP! | |
![]() 26.09.2003 00:47:38 | |
Itelläni ollu nyt kaks päivää ja tosi tyytyväine ollu...ainut moittimisen sija tosta ko ei voi jalalla kätevästi sitä bankkia vaihtaa,ainekaa helposti.Tossa laitteessahan on toi aux in mihi voi tunkee esim.md-soittimen ym.Nauhottaakseen omaa soittoaan??Mitä muuta hyötyä tosta aux inistä on | |
![]() 26.09.2003 10:30:21 | |
Tossa laitteessahan on toi aux in mihi voi tunkee esim.md-soittimen ym.Nauhottaakseen omaa soittoaan??Mitä muuta hyötyä tosta aux inistä on Ei, kun pedaalinkautta voi kuunnella biisejä ja soittaa itse päälle. Myös voi äänittää biisiä lyhyen pätkän pedaaliin, ja sitä pätkää voi hidastaa, jottas voi treenata ne makeimmat lirut aluksi hitaammalla temmolla. Näin se oli ainakin vanhemmassa pedaalissa, ME-30:ssa. Aux in on singaalin vastaanottamista varten, siitä ei tule mitään ulos. | |
![]() 26.09.2003 12:41:05 | |
onko tossa "pakko" olla särö? esim jos sen napin tilalle hakuisivaikka toisen modulaatio-efektin? ~ why everybody always pickin' on me? ~ | |
![]() 26.09.2003 14:41:48 | |
... Mitenkä musta tuntuu että siinä on monipuolisemmat säädöt kun GT6:ssa? ... Älä naurata. onko tossa "pakko" olla särö? esim jos sen napin tilalle hakuisivaikka toisen modulaatio-efektin? Pakko saada! | |
![]() 26.09.2003 18:27:56 | |
oon vielä ikäänku marjojen poimija tasol täällä, mutta oottekos käyttäny Me-50 yhteydessä vahvarin omaa säröä vai tehny särön pedaalista (clean sound vahvarist)? Yritän täs haeskella fiksuja ratkasuja ittelleni.. täl hetkel käytän joitain ite väsättyi säröjä (Modern Ds ja Hi gain pohjalta) pedaalista.. Tää sälli on nero..
Terv: itse
Tapio Taappanen | |
![]() 27.09.2003 11:27:32 | |
onko tossa "pakko" olla särö? esim jos sen napin tilalle hakuisivaikka toisen modulaatio-efektin? Laitat silleen että tallennat modulaatio efektin säröpainikkeeseen. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)