Master of reality 29.09.2003 08:54:29 | |
---|
Millä keinolla tämä muuten soitetaan? Kammellako sitä veivataan? Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Miikathebest 29.09.2003 12:44:00 | |
---|
Millä keinolla tämä muuten soitetaan? Kammellako sitä veivataan? Tai sitten slidella. Kyllä kammella ainakin voisi kuvitella moisen soundin lähtevän. |
Tompsi 29.09.2003 17:56:57 | |
---|
Mikä ihmeen Love Hurts? Onko se joku HIMin biisi? |
JR 29.09.2003 18:07:06 | |
---|
Jos tarkoitat Nazarethin Love hurtsia niin luultavasti Ebow:illa soitettu.. Saadaan kiertomaista sustainia tuolla laitteella. Korvaa plektran. More info: http://www.ebow.com/ebow/index.html Kuullut joskus livenä ja nähnyt myös ja soolo oli samanlainen kuin levylläkin, mutta en muista soittiko ebowilla sitä vai ei.. JR |
kivi 29.09.2003 22:40:52 | |
---|
Jos tarkoitat Nazarethin Love hurtsia niin luultavasti Ebow:illa soitettu.. Saadaan kiertomaista sustainia tuolla laitteella. Korvaa plektran.
Eipä tainnut olla silloin ennen vuotta '75 vielä E-bowta keksitty, luulisin. En oo kyllä varma. Mutta silloin kun Nazareth coveroi (!!!) Love Hurtsin, mä muistelen että se soolo on ihan feedbackilla tehty, samalla tavalla kuin Peter Green Super-naturalissa. Hm. Piti pistää levy soimaan ja kuunnella. Siinä on ainakin delay, mutta musta tuntuu että noi nuotit on tehty ihan vaan bendaamalla suht ohuita kieliä isolla kädellä, mukana vasemman käden vibraattoa ja muutama näppäilykäden peukalolla päästetty huiluääni. Delay on sen verran epämääräinen, etten osaa sanoa, onko toi mahdollisesti tuplattu lasisella slideputkella. Saattaa olla. Joka tapauksessa oon aika lailla varma, että vibrakampea ei kitarassa oo, vaan alaspäin taivutuksetkin on tehty bendaamalla oikeaan nuottiin. Yksi kuljetushan tuo on, eikä vahvanäppiselle soittajalle mikään paha pala. |
JR 29.09.2003 23:14:51 | |
---|
hmm. aikas mielenkiintoinen juttu tämä, sillä nimittäin http://www.ebow.com/ebow/record.htm saitin mukaan love hurts on soitettu ebowin kanssa. Siellä on joku kappalelista biiseistä joissa on ebow mukana. Vuonna 74 oli saitin mukaan hand held version olemassa jo joten tuon biisin täytyy sitten olla niitä ebow pioneereja? En kyllä 100% luota tuohon tietoon, musta tuntuu että livenä on vetänyt ainakin ihan vaan hallitulla kierrolla tai sitten ei... Voi olla meinaan tosi vaikeeta käytännössä! Delayta tai kaikua on kyllä mukana myös. Kuuntelun perusteella levyversiossa myös slideputki? Vuonna 76 tuli NAMMissa sitten suurelle yleisölle ostettavaksi tuo Ebow peli. Hitto kun en muista miten se Manny Charlton sen skulasi v.90 Lallintalolla vaikka kattomassa olinkin (tosin tuubassa) :) JR |
Jormaz 30.09.2003 02:06:29 (muokattu 30.09.2003 02:08:03) | |
---|
http://www.ebow.com/ebow/audio/nazhurts.mp3 Voi *****! Mä en siis tätäkään ollut itse keksinyt vaan olin ilmeisesti kuullut tän joskus ja sitten se on jäänyt alitajuntaan ja voi ... Tällasta sattuu, lähes yksi yhteen saman jutun olin luullut "säveltäneeni" mutta kun ei niin ei. Toi sointukulku on kyllä aika 50's mutta toi liidi varsinkin on multa pöllitty!!! LIS: Kyllähän toi ainakin slaidilta kuulostaa. Back to the 80's |
kivi 30.09.2003 10:16:12 | |
---|
Vuonna 74 oli saitin mukaan hand held version olemassa jo joten tuon biisin täytyy sitten olla niitä ebow pioneereja? En kyllä 100% luota tuohon tietoon, musta tuntuu että livenä on vetänyt ainakin ihan vaan hallitulla kierrolla tai sitten ei... Voi olla meinaan tosi vaikeeta käytännössä! Hm, kuuntelin tänä aamuna biisin uudestaan sillä korvalla, että jos se oliskin E-bow. Ja saattais hyvinkin olla, ne yläkerrannaisetkin lähtee just sillai kuin E-bowta vähän raskaammin painamalla lähtee (huomaa, vanha E-bow -veteraani puhuu:-) ). Silloin soolossa olis slide, koska E-bow ei oikein salli noin rajuja bendauksia ilman että kielen kohdistus kärsii. Kaiku on todennäköisesti joku monipäinen nauhakaiku, slapbackistaan ja vähän epäsäännöllisistä kerrannaisistaan johtuen. Ja ei, ei E-bow oo mitenkään hankala käyttää livenäkään, kun vähän etukäteen miettii mistä sen ottaa ja mihin laskee. Liivintaskuun tai vahvistimen päälle, helppo homma. |