superfly 26.09.2003 16:17:39 | |
---|
En muista onko tästä puhuttu aikaisemminkin, mutta olette varmaan huomanneet Riffi-lehden soitin- ja laitearvosteluista saman kuin minä. Oikeastaan ikinä siellä ei ole negattivista sanaa mistään vehkeestä näkynyt. Tämä pistää miettimään.. Onko koko Riffi-lehti maahantuojien nerokas markkinointiväylä vai onko se oikeasti riippumaton julkaisu? Mielipiteitä? Harppu on alaston piano |
Mikko Kankaanpää 26.09.2003 16:29:14 | |
---|
En muista onko tästä puhuttu aikaisemminkin, mutta olette varmaan huomanneet Riffi-lehden soitin- ja laitearvosteluista saman kuin minä. Oikeastaan ikinä siellä ei ole negattivista sanaa mistään vehkeestä näkynyt. Tämä pistää miettimään.. Onko koko Riffi-lehti maahantuojien nerokas markkinointiväylä vai onko se oikeasti riippumaton julkaisu? Mielipiteitä? Sama linja tuntuu olevan lähes joka kitaralehdellä... Tai sitten nykylaitteet ovat niin hyviä..) |
superfly 26.09.2003 16:35:07 | |
---|
Sama linja tuntuu olevan lähes joka kitaralehdellä... Tai sitten nykylaitteet ovat niin hyviä..) Jep, otin esimerkin kotimaasta. Guitar Player sunmuut ovat vielä pahempia. Olisi joskus mukava lukea vaikka ihan negatiivistakin kritiikkiä. Kyllähän esim. halpiskitarat ovat ihan eri luokkaa nykyään kuin vaikka 15 vuotta sitten. Siis paljon laadukkaampia. Harppu on alaston piano |
LaXu 26.09.2003 16:38:26 | |
---|
No, soittolaitteissa on se ongelma, että nykyään harvat niistä ovat suoranaista paskaa. Lisäksi arvostelijat todennäköisesti saavat esim. hyvät yksilöt arvosteltavista kitaroista, hallaahan se tekisi maahantuojalle, jos huonon yksilön lähettäisivät arvosteltavaksi. Lisäksi kun vielä arvostelut suhteutetaan saman hintaluokan peleihin..eli ei esim. verrata harjoitteluvahvistinta johonkin huippuluokan vahvariin. Ja ei sovi tietenkään unohtaa, että esim. kitaroissa yksi tykkää toisesta ja toinen taas jostain ihan muusta. Täälläkin näkee esim. hevikitarathreadeissa, kun ihmiset haukkuvat merkin X mallia Y ihan hirveäksi, kun taas toisten mielestä se on vallan upea. Kyllä noissa Riffin arvosteluissa on ihan negatiivisiakin juttuja välillä näkynyt..esim. kitaran potikat eivät toimi toivotulla tavalla, mallintavan vahvistimen tietyt mallinnukset eivät käyttäydy tai soundaa esikuvansa tapaisesti, samaisten mallintavien dynamiikka ei ole niin hyvä kuin putkivehkeissä ym. Mutta ei kuitenkaan mitään laitetta ole kunnolla teilattu. |
HS 26.09.2003 16:46:36 | |
---|
Terve No, soittolaitteissa on se ongelma, että nykyään harvat niistä ovat suoranaista paskaa... Ei se mun mielestä mikään iso ongelma oo ;) Ööh, tottahan tuo on. Mikään ihan kökkö ei mene nykyaikana enää kaupaksi, ei ainakaan kovin kauan, joten sitä ei kannata edes valmistaa. Muistelen, että olisivat joskus kommentoineet lehdessäkin tuota tyyliin "huonoista laitteista ei kannata kirjoittaa". Mikä kyllä pitää tarkemmin ajatellen pitää paikkansa. Liittykää seuraan, lainatkaa rahaa. |
Dumb 26.09.2003 16:51:45 | |
---|
Muistelen, että olisivat joskus kommentoineet lehdessäkin tuota tyyliin "huonoista laitteista ei kannata kirjoittaa". Näin muistelen myös minä. Eli jos laite on totaalisen susi, ei sitä sitten arvostella ollenkaan. |
madu 26.09.2003 17:11:24 (muokattu 26.09.2003 18:56:55) | |
---|
jenkkilehtien arvostelut käy yleensä läpi arvosteltavan tuotteen valmistaja joten harvoin on paljon negatiivista niissä... |
kivi 26.09.2003 17:20:59 | |
---|
Eli jos laite on totaalisen susi, ei sitä sitten arvostella ollenkaan. Kyllä, eikä trendi oo näin ainoastaan musiikkilehdissä. Koska kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta ja tekee nimeä tunnetuksi, arvostellaan huonoja laitteita ainoastaan jos sillä pystytään esim korjaamaan valheellista markkinointia tms. Muuten palstatila on sen verran kallista, ja kuonaprosentti maailman tarjonnasta sen verran suuri, että kaikkea p***aa ei tosiaan kannata nostaa framille, ellei oo jotain laajempia syitä niin tehdä. |
Niskamies 26.09.2003 18:29:45 | |
---|
onhan nykyään alottelijakitarat paljon parempii ku joskus 70-luvulla. squierit sun muut ibat ja jacksonit on nykyään niin halpoja, mutta kuitenkin tasalaadukkaan hyviä. ei nykyään ole huonoja kitaroita, toiset on vaan parempii ku toiset. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
echo 26.09.2003 18:59:45 | |
---|
... Tai sitten nykylaitteet ovat niin hyviä..) Joo...jos kärjistää, niin eikai ole ole olemassa hyviä/huonoja laitteita, on vaan sopivia/epäsopivia. Menee ehkä off-topic...mutta pakko sanoa, että en ymmärrä tätä jatkuvaa kysymystulvaa muilta, että onko tämä ja tämä jonkun muun mielestä hyvä...ehkä se on perusteltua jollain nuorella urpolla joka hakee identiteettiään...mutta kyllähän ainoa oikea tapa on hakea ITSELLEEN parhaiten sopivat laitteet.. sell your computer...buy a guitar
- tom petty |
LaXu 26.09.2003 19:05:41 | |
---|
Joo...jos kärjistää, niin eikai ole ole olemassa hyviä/huonoja laitteita, on vaan sopivia/epäsopivia. Menee ehkä off-topic...mutta pakko sanoa, että en ymmärrä tätä jatkuvaa kysymystulvaa muilta, että onko tämä ja tämä jonkun muun mielestä hyvä...ehkä se on perusteltua jollain nuorella urpolla joka hakee identiteettiään...mutta kyllähän ainoa oikea tapa on hakea ITSELLEEN parhaiten sopivat laitteet.. Näinhän se on, mutta toisaalta on hyvä kysellä muidenkin mielipiteitä, saa tietää onko soittimessa tai laitteessa jotain piileviä vikoja tai omituisuuksia joita ei välttämättä kaupassa testatessa edes huomaa. |
superfly 28.09.2003 00:15:31 | |
---|
Eli: Kaikki vehkeeet ja soittimet mitä Riffissä arvostellaan ovat hyviä tai vähintään kohtuullisia? Harppu on alaston piano |
kivi 28.09.2003 01:17:36 | |
---|
Eli: Kaikki vehkeeet ja soittimet mitä Riffissä arvostellaan ovat hyviä tai vähintään kohtuullisia? Ei. Vaan kaikki ovat joko hyviä, kohtuullisia, tai on joku muu syy ne arvostella. |
migeboy 28.09.2003 08:24:40 | |
---|
Eli: Kaikki vehkeeet ja soittimet mitä Riffissä arvostellaan ovat hyviä tai vähintään kohtuullisia? Ne kitaravalmistajat lahjoo niitä Riffin toimittajia sillon kun ne arvostelee niitä kamoja. No ei nyt sentään. En mä ainakaan tiedä. |
kivi 28.09.2003 13:26:59 | |
---|
Ne kitaravalmistajat lahjoo niitä Riffin toimittajia sillon kun ne arvostelee niitä kamoja. No ei nyt sentään. En mä ainakaan tiedä. Ei lahjo. |
Keppi 28.09.2003 16:43:23 | |
---|
Menee ehkä off-topic...mutta pakko sanoa, että en ymmärrä tätä jatkuvaa kysymystulvaa muilta, että onko tämä ja tämä jonkun muun mielestä hyvä...ehkä se on perusteltua jollain nuorella urpolla joka hakee identiteettiään...mutta kyllähän ainoa oikea tapa on hakea ITSELLEEN parhaiten sopivat laitteet.. No siis paljonhan se on tostakin kiinni, mutt kyllä sillä on toisille ihan käytännön merkitystäkin. En minä esim. tienny yhtään noista laitteista, sillon kun aloittelin. Kaikki oli ihan yhtä hyviä/huonoja. Ei sitä kuitenkaan haluu ostaa sellasta laitetta, mistä sitt vähän ajan päästä huomaa, ett ei tää ookkaan niin hyvä, kun noilla muilla. Mun mielestä noista arvosteluista voi lukea rivienvälistä paljon. Ei siellä tosissaan juuri koskaan mitään laitetta "rutata", mutt se negatiivinen palaute on sitt puettu tyyliin..."ehkä ei ihan niin hyvä kun"...tai "hiukan liian"...tai "puuttuu vähän". Tosi varpaillaan ollaan noitten huonojen sanomisten kanssa. Ehkä arvostelija ei vaan yksinkertaisesti raski haukkua jotain tuotetta, koska sillä saattaa olla tämän tuotteen menestymisen kannalta arvaamattomatkin seuraukset. Tottahan se on, ett laitteiden sovivuus on yksilöstä kiinni. Oikeinhan sekin on, ett tuote on arvosteltava hinnnan mukaan. "Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm |
superfly 28.09.2003 20:32:13 | |
---|
Ei lahjo. Mistä tiedät? Harppu on alaston piano |
kivi 29.09.2003 00:21:58 | |
---|
Mistä tiedät? No, jos sun on pakko tietää, niin olen tällä hetkellä Riffissä työsuhteessa (tosin en testaajana), Suen vakituinen ja ainoa laitetestaaja ja entinen Rumban toimittaja. Mulle tulee laitteita testiin vähän väliä, ja mä olisin kyllä huomannut, jos mua olis lahjottu:-D Muutenkin firmat tuntuu olevan nykyään tosi snärkkejä edes kahvimukeja lähettelemään *vink* :-) |
Keppi 29.09.2003 11:15:26 | |
---|
No, jos sun on pakko tietää, niin olen tällä hetkellä Riffissä työsuhteessa (tosin en testaajana), Suen vakituinen ja ainoa laitetestaaja ja entinen Rumban toimittaja. Mulle tulee laitteita testiin vähän väliä, ja mä olisin kyllä huomannut, jos mua olis lahjottu:-D Aijaa? No sithän sä voit valoittaa meille tietämättömille, miksi on niin sopimatonta esittää kritiikkiä testattavasta laitteesta? Olen lukenut niin monta arvostelua ja yhtä monta niistä on ollut pelkästään positiivisia sävyltään. Ottaen huomioon, ett melkein kaikista uusista vahkeistä löytyy jostain lehdestä arvostelu, niin onhan se nyt kummallista, jos noista yhdestäkään ei löydy mitään "motkotettavaa";) "Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm |
superfly 29.09.2003 11:24:53 | |
---|
Jep, Kivellä on siis sisäpiirin tietoa aiheesta. Uskotaan :) Harppu on alaston piano |