Aihe: kaulamikki LP:hen
1
Dr. Muff
26.09.2003 15:58:40
Morjens,

Aattelin vaihtaa aktiivit kunnon mikkeihin. Tallaan SD:n Custom, uskoisin et jytää. Kaulamikistä en pääse itseni kanssa konsensukseen.

Näitä olen harkinnut:
APH-1 Alnico II Pro
SH-1'59 Model (stratossa mulla on tällainen tallassa, puhtailla liian kirkas joten vois olla ihan jees LP:n kaulassa)
SH-2 Jazz Model

Hyvät, kuulaat, kirkkaat ja rapeat cleanit pitäisi irrota ja toisaalta säröllä pitäisi saada perus-Slash-tyyppinen (tylsä esimerkki, mutta helppo) keskipyöreä soolosoundi. Onko liikaa vaadittu?

Noiden soundclippien perusteella en osaa päättää, ovat niin samanlaisia kaikki. Joten jos joku on koittanut noita hyvässä tapauksessa jopa samassa kitarassa voisi kertoa mulle vähän eroja noiden välillä. Kitara on mallia Custom ts. kansikin on mahonkia joten soundi on mahdollisesti inauksen tummenpi kun stankussa.
LaXu
26.09.2003 17:22:10 (muokattu 26.09.2003 17:22:21)
Mastertonen aktiivimikkejä suosittelisin muuten, mutta koska haluat passiivimikit, niin siinä tapauksessa varmaan mikä tahansa noista on hyvä valinta. Ehkä kuitenkin kallistuisin tuohon SH-2:sen suuntaan, sehän on käsittääkseni vähän kirkkaampisoundinen ja Seymour Duncankin suosittelee sitä JB:n tai Customin kaveriksi.

Slashan käyttää noita Alnico II Pro humppareita.
Miikathebest
26.09.2003 17:35:26

Heitä se Sh1 siitä stratosta siilen lespaan, ja jos tykkäät, niin eti stratoon toinen mikki tilalle.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Dr. Muff
26.09.2003 17:46:22
Heitä se Sh1 siitä stratosta siilen lespaan, ja jos tykkäät, niin eti stratoon toinen mikki tilalle.

Sorry my bad, en huomannut mainita että se on single-coil-sized.
svilo
26.09.2003 17:52:41
SD:n Jazz kaulaan, ja puolitat sen....mmmhhh, toimii.
- tone is everything -
Frusciante
26.09.2003 19:24:20
Mä oon ihan samassa tilanteessa ja haluan vaan antaa yhden vaihtoehdon lisää. Oon lyhyesti testannu esp:n LH-200 mikkiä, joka oli mielestäni aivan huikea varsinkin cleanilla. Tällanen mikki löytyy mm. ESP:n Ron Wood modellista. Jos saat mahdollisuuden niin kokeile.
hallelujah' rock' n rollah!
Jucciz
26.09.2003 19:40:18
Jazz on turvallinen ja hyvä valinta. Puolitusmahdollisuus lisää soundien monipuolisuutta. Suosittelen.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Vilppu
26.09.2003 20:57:22
Itselläni ei ole kokemusta mikistä mutta...

Eikös Lindy Fralinilla ole malli, joka on tuon aidon Gibsonin PAF:n kopio. Tyhmempi voisi kuvitella, että se voisi istua tuohon LP:hen paremmin kuin vampyyri kaulavaltimoon.

www.fralinpickups.com/

Custom Soundsista pitäisi kanssa löytyä lisää tietoa.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
Dr. Muff
29.09.2003 23:36:41
SD:n Jazz kaulaan, ja puolitat sen....mmmhhh, toimii.

Riittääkö siinä potku laulavaan liidiin vaikka siinä on vissiin keskialuetta aika vähänlaisesti?

Luin jostain että on aika tummasoundinen. Onks näi?
Nuuskamuikkunen
30.09.2003 00:16:42
Riittääkö siinä potku laulavaan liidiin vaikka siinä on vissiin keskialuetta aika vähänlaisesti?

Kannattaisi varmaan testata jossain, jos on mahdollisuus.
Kaikkea (musiikkia) pitää kokeilla aina(kin) kerran.
Insane Kane
30.09.2003 08:00:47

Minun tietääkseni tämä jazzi on kirkkaampi kuin esim 59
Mmmm, EMG!!
PoLFus
30.09.2003 08:03:30 (muokattu 30.09.2003 08:03:46)

hmm.....itelläni on DiMarzio Evolution (Steve Vai) mikki oman lespani kaulassa ja siitä tulee helevetin kovat särö (soolo) soundit. Säröllä todella selkeä ja VOIMAKAS ja cleanilla siis....todella puhdas ja..ja...LOISTAVA

no....semmost se
~ why everybody always pickin' on me? ~
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)