Squierrel 14.08.2003 10:26:58 | |
---|
On tullut aika upgradettaa rautalanganvääntökaikua. Nykyinen Ibanez Echomachine on ihan hyvä, mutta yksipäinen. Multitap-kaikua olisi hakusessa. Budjetti ei riitä oikeaan nauhakaikuun, joten kyselisin kommentteja ja suosituksia ja vinkkejä elektronisista vaihtoehdoista. Zoom 508? Zoom RFX-2000? Line6 DL-4? Akai Headrush? Joku Alesis-purkki? Joku Behringer? Joku muu? Onko joku kokeillut kahta tai useampaa yksipäistä delaytä sarjaan tai rinnankytkettynä? "Squier is the Epiphone of guitars." |
PIM 14.08.2003 10:41:28 | |
---|
En, mutta Akain Headrushia tuli jokus kokeiltua useampaan vahvariin samaan aikaa ja siitä vasta syntyikin ylimaallinen rautalankakaiku. Headrush ja pari kolme Ac30:stä lavalle niin rautalankasoundi saa aivan uutta ulottuvuutta. Uutta tavaraa myynnissä. Alvarez strato, Fenix strato,putkikombo. |
Huikki 14.08.2003 12:00:35 (muokattu 14.08.2003 12:04:04) | |
---|
On kokeiltu ja hyvin toimii. Säädät toisen trioliksi ja toisen suoraan. Itse olen käyttänyt Bossin DD5:sta ja Danelectron danechoa yhdessä. Ei haittaa jos toinen on enemmän digitaalisempi kunhan sentää toinen päästää enemmän nauhakaikumaisia tunnelmia. |
Squierrel 14.08.2003 12:22:23 | |
---|
Säädät toisen trioliksi ja toisen suoraan. Mitä tarkoitat moisilla termeillä? "Squier is the Epiphone of guitars." |
Corba 15.08.2003 23:46:01 (muokattu 17.08.2003 23:01:33) | |
---|
EFTP Zoom RFX-2000 kaiku. Suomeen tuotavissa malleissa mukana Pearl Echo Orbitin "kuutos" kaikuohjelma. Laitteessa 46 erilaista nauhakaiku simulaatiota. Lisätietoja http://www.eftp.co.uk/ Itselläni on kyseinen laite ollu vasta viikon käytössä ja yhdellä keikallakin se on ehtinyt käydä. Vielä en mee sanomaan toimiiko saundillisesti miten hyvin, mut eipä tartte nauhoja vaihdella. Terv. Corba www.the-legends.orgCorba
http://www.the-legends.org |
Squierrel 18.08.2003 10:07:30 | |
---|
EFTP Zoom RFX-2000 kaiku. Paljonko tuo mahtaa maksaa toimituskuluineen (sen 199 punnan päälle)? Hankitko suoraan vai Echolandin kautta? "Squier is the Epiphone of guitars." |
PeeJii 18.08.2003 10:53:39 (muokattu 18.08.2003 11:07:05) | |
---|
Mulla on pedaalilaudassa Hughes&Kettnerin replex, mikä jäljittelee echoplexiä. Laite käyttää yhtä ECC83(12AX7)putkea, mikä lämmittää perussoundia selvästi havaittavasti. Itse en tarvitse perussoundiin muutoksia (perussoundin lämmitys toisaalta tekee soundista tunkkaisemman oloisen), ja vaihdoinkin putken Telefunkenin ECC82:seen (12AU7). Sitten vähän eri säädöt (outputtia reilusti enemmän, volume pienellä, vintage factor täysillä) ja avot, nyt on mielestäni aika hyvät soundit rautalankameininkiin ja tietysti muuhunkin.
|
Corba 18.08.2003 22:48:04 | |
---|
EFTP Zoom RFX-2000 kaiku. Paljonko tuo mahtaa maksaa toimituskuluineen (sen 199 punnan päälle)? Hankitko suoraan vai Echolandin kautta? Echolandin kautta ja hinta oli toimituskuluineen vähän alle 500e. Olisihan sen Englannista suoraankin pystyny tilaamaan, mut silloin ei olisi ollu tota Pearl Echo Orbitin mallinnusta. Ja syy miksi itse hankin oli, et Nastolassa menin halpaan kun kuuntelin Vainosen Mikon soitantaa. Mikollahan on Pearl sekä Alesis Q2 kaiku. Kuvatessa en kiinnittäny mitään huomiota kamoihin, vaan saundiin ja kuullosti hyvältä. Jälkeenpäin Mikon kaa keskustellessa paljastu et oli käyttäny Alesista. Huh, huh, keikkakäytössä ei kyl huomaa, onko simulaattori vai ei... Zoom käyny kahdella keikalla, ja nyt kun rupee säädöt löytymään, niin uskallan sanoa, et toimii... jos haluaa joskus Pulliais saundeilla keikalla soittaa;-)) mut kyl Amtech on myös hyvä... ja loppujenlopuksi OIKEAA NAUHAKAIKUA ei voita mikään, paitsi joku toinen nauhakaiku. Terv. Corba www.the-legends.org Corba
PeeJii 19.08.2003 09:30:16 | |
---|
loppujenlopuksi OIKEAA NAUHAKAIKUA ei voita mikään, paitsi joku toinen nauhakaiku. Corba, löysin hienoilta kotisivuiltasi Dynacordin putkinauhakaiun. Itsellä on myös semmoinen. Olen aprikoinut, onko omaani modattu kun ääni kirkastuu voxin normal-kanavalla juuri sopivaksi, vai onko se kenties laitteelle ominaista. Hyvä juttuhan tuo tietysti on (tosin soundia saisi viilattua vielä enemmän jos sävysäätöihin olisi enemmän kuin yksi potikka). Eli onko sulla (tai muilla) laitteesta kokemuksia? |
piiroinenj 19.08.2003 10:03:34 | |
---|
tuo line6 kaiku on varmaan monipuolisin ja sitä kautta halvin |
Sam 19.08.2003 12:51:35 | |
---|
Dynacordin putkinauhakaiun. Itsellä on myös semmoinen. Eli onko sulla (tai muilla) laitteesta kokemuksia? Loistava peli! Mulla on ko. laite S62. Huttu-jutuissa en oikeastaan käytä muita efektejä. Olen modannut sitä, plugit din-liittimien tilalle ja ykköskanavan signaali menee rinnan etupaneelissa olevan stereo-plugi liitännän kautta kakkoskanavalle. Eli kun kytken insertti-johdolla vola-pedaalin siihen saan siitä boosterin/särön riippuen 2-kanavan säädöistä. Lisäksi mulla on on/off -pedaali siinä toisessa etupaneelin liitännässä. Siinä on mielenkiintoinen ominaisuus; kun kytkin on off-tilassa, kaiku vuotaa hiljaa läpi riippuen kaiun volume-säädöstä. Sävysäätö (tone) Dynassa on mielestäni aivan riittävä. Vahvistimena mulla on keikoilla Fenderin SF Pro Reverb, jossa on Rubyn Tone Bone- pääteputkien muuntimet 6L6->EL84, teho n.55W -> n.18W. Olen erittäin tyytyväinen kokonaisuuteen.
|
Keppi 19.08.2003 13:25:03 | |
---|
On kokeiltu ja hyvin toimii. Säädät toisen trioliksi ja toisen suoraan. Itse olen käyttänyt Bossin DD5:sta ja Danelectron danechoa yhdessä. Ei haittaa jos toinen on enemmän digitaalisempi kunhan sentää toinen päästää enemmän nauhakaikumaisia tunnelmia. Saisko ihan selkokielisesti...noinsuurinpiirtein -säädöillä? Juuup! |
PeeJii 19.08.2003 14:10:01 (muokattu 19.08.2003 14:10:57) | |
---|
Olen modannut sitä, plugit din-liittimien tilalle ja ykköskanavan signaali menee rinnan etupaneelissa olevan stereo-plugi liitännän kautta kakkoskanavalle. Lisäksi mulla on on/off -pedaali siinä toisessa etupaneelin liitännässä. Aika pätevän modin olet tehnyt. Itsellä on vain plugit takana 1-kanavan sisäänmenoon ja ulostulosignaaliin.(On/off kytkimeen pääsyn olen hoitanut lyhyellä johdolla jonka toisessa päässä on din-liitin ja toisessa naarasplugi). Mikäs tuon liitännän (ei sen on/off) alkuperäinen tarkoitus muuten on? |
Sam 19.08.2003 14:23:49 | |
---|
Mikäs tuon liitännän (ei sen on/off) alkuperäinen tarkoitus muuten on? Jaa-a... se ei ihan auennut mulle mitä Günter on siihen ajatellut :) Mulla muuten on S62 kytkentäkaavio, jos kiinnostaa.
|
PeeJii 19.08.2003 14:45:54 (muokattu 19.08.2003 15:08:23) | |
---|
Mulla muuten on S62 kytkentäkaavio, jos kiinnostaa. No johan toki. Kuinkas tämä nyt käytännössä hoituisi...ai joo, pikaviestiyhteydet käyttöön. |
Corba 20.08.2003 23:14:20 (muokattu 20.08.2003 23:20:03) | |
---|
Corba, löysin hienoilta kotisivuiltasi Dynacordin putkinauhakaiun. Itsellä on myös semmoinen. Olen aprikoinut, onko omaani modattu kun ääni kirkastuu voxin normal-kanavalla juuri sopivaksi, vai onko se kenties laitteelle ominaista. Hyvä juttuhan tuo tietysti on (tosin soundia saisi viilattua vielä enemmän jos sävysäätöihin olisi enemmän kuin yksi potikka). Eli onko sulla (tai muilla) laitteesta kokemuksia? En ole kyseistä kaikua päässy kokeilee. Kuvat oon ottanu kaverin kaiusta. Nauhakaikuja joita oon omistanu tai muuten testaillu ovat Pearl Echo Orbit (2 kpl), Roland RE-201 (3 kpl, jotka kaikki soi eri tavalla) ja WEM copycat. Tällä hetkellä ei oikeaa nauhakaikua ole, mut on mulla pari nauhaa Rolandiin;-))) Käytän keikoilla Amtech Onea ja EFTP Zoomia jossa toi Orbitti mallinnus mukana. Terv. Corba
Corba
sakke 21.08.2003 19:06:52 | |
---|
Onkos noissa Amtechin / Zoomin vehkeissä potikkasäädöt ?Pääsetkö säätämään feedback / speed / echo volume arvoja noin niinkun lennosta ilman naputteluja...? Elikkäs ihan niinkuin oikeassakin lootassa. Vastaan tulleissa mallintavissa räkkikaiuissa ei ole pystynyt, mikä ainakin omalla kohdallani rajoittaa aika paljon. Tämä miinuksena soittofiiliksen lisäksi... |
HBM 21.08.2003 19:34:35 (muokattu 21.08.2003 19:35:17) | |
---|
Amtechissa ainakin on kaikki säädöt potikoilla eli säädöt tapahtuvat ihan nappuloita pyörittämällä. Toisten mielestä se on puute, jos ei ole muisteja ja valikoita joita voisi vaihdella pedalboardilla, mutta itse olen ainakin löytänyt laitteesta yleishyvät asetukset joita ei tarvitse biisien välillä vaihdella. Laite on analoginen toisin kuin nuo EFTP ohjelmoidut Alesikset ja Zoomit. Tässä on vielä osoite valmistajan sivuille, jos laite kiinnostaa enemmän. http://www.guitarecho.com/ |
Tomi 01.09.2003 23:07:56 | |
---|
Line6 DL-4...toimii mainiosti..suosittelen " Life is like music,Music is like life " |
bluewille 02.09.2003 10:52:57 | |
---|
Niin kyllä DL4 on hinnaltaan ja monipuolisuudeltaan aika peto! Ja löytyy muuten yksi ERITTÄIN siisti kaikkine muuntajineen myytäväksi täältäkin - ota yhteyttä, jos kiinnostaa! ..... ai miksikö?...No kun se Replex ei tunnu siirtyvän lattialta mihinkään niin tämän DL4:n täytyy väistyä! |