Aihe: Mesa/Boogie F-series
1
Antti
01.10.2003 13:17:51
Hei,

Onko kukaan käytännössä vielä kokeillut Mesa/Boogien F-sarjaa? Miten soundillisesti se erottuu esim Rectifiereistä? Olen etsimässä uutta vahvistinta metallimusaan.
Pluto
01.10.2003 13:45:09 (muokattu 01.10.2003 13:45:57)
Olen kokeillut muutamaan otteeseen, ja tällä hetkellä harkitsen vakavasti juuri F-50:n ostoa.

Puhdas soundi on aivan loistava, eläväinen ja paksu, mutta silti hyvin erotteleva. Säröt ovat kahdella kokeilukerralla olleet loistavat, sellaiset paksun kermaiset, aika rokkenroll -tyyppiset. Erään testisession särösoundi on vaan jäänyt vaivaamaan - oli nimittäin todella tylsä ja trankkumainen, ei ollenkaan sama kuin se, mihin alun perin ihastuin. Ehkäpä ko. pelissä oli putket heikossa hapessa, en tiedä... ?

Itse en oikein mättöheviä Äffällä soittanut, kun en sellaista muutenkaan harrasta, mutta kyllä siitä pitäisi säröä riittää. Ja ainakin guitarist -lehden (www.guitarist.co.uk) arvostelussa masiinan toimivaa monipuolisuutta hehkutettiin todella kovasti.

Mutta 1860 euroa on niin perkeleesti vahvarista, joka jenkeissä maksaa tuhat taalaa...

Saisin parista vanhasta laatikosta (Laney LC-50 ja Yamaha DG100-212) vaihdossa yhteensä 1000 euroa, jolloin maksettavaksi jäisi 860 eeroo. Kertokaahan hyvät m.nettiläiset, mitä teen? Pitäisikö hakea pois kun mieli tekee, vaikka tunteekin itsensä kusetetuksi?
Hey silly, I got a fork.
Kielipuoli
01.10.2003 13:50:59
Hei,

Onko kukaan käytännössä vielä kokeillut Mesa/Boogien F-sarjaa? Miten soundillisesti se erottuu esim Rectifiereistä? Olen etsimässä uutta vahvistinta metallimusaan.

Pikaisesti olen kokeillut ja niinkuin ed. mainittiin, puhtaat
ovat todella hyvat mutta saropuolella ei soundia oikein tahdo
saada kasaan

-KP
Kylla se tasta......
Vilppu
01.10.2003 14:59:33
Mutta 1860 euroa on niin perkeleesti vahvarista, joka jenkeissä maksaa tuhat taalaa...

Saisin parista vanhasta laatikosta (Laney LC-50 ja Yamaha DG100-212) vaihdossa yhteensä 1000 euroa, jolloin maksettavaksi jäisi 860 eeroo. Kertokaahan hyvät m.nettiläiset, mitä teen? Pitäisikö hakea pois kun mieli tekee, vaikka tunteekin itsensä kusetetuksi?

No myypä Laney ja Yammu pois ja tilaa vehje jenkeistä. Nykyisellä dollarin kurssilla laiten voisi tulleineen kaikkineen maksaa n. 1200-1300 eeroa, ei välttämättä sitäkään.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
D-Kay
01.10.2003 15:19:43

No myypä Laney ja Yammu pois ja tilaa vehje jenkeistä. Nykyisellä dollarin kurssilla laiten voisi tulleineen kaikkineen maksaa n. 1200-1300 eeroa, ei välttämättä sitäkään.

oletko ottanut huomioon, että jenkkilän pistorasioista tulee vähän erityyppistä tavaraa, joten voi olla, että vahvaria joutuu modaamaan.
"you'll be a lover in my bed and a gun to my head" -Billy Corgan
Vilppu
01.10.2003 15:35:19
oletko ottanut huomioon, että jenkkilän pistorasioista tulee vähän erityyppistä tavaraa, joten voi olla, että vahvaria joutuu modaamaan.

Ainakin omassa Mesassani pystyy valitsemaan jännitteen. Ja vaikka sen pistokkeen käy vaihdattamassa ammattilaisella (tai muutenkin modaamassa sopivaksi), niin tulee silti reilusti halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
askomiko
01.10.2003 15:44:59
F tuntui ei-niin-hyvältä kuin vaikkapa Nomad, johon tykästyin huomattavasti enemmän. Tai voisi kai jopa sanoa etten tykännyt F:stä olleenkaan.

Jos ketä kiinnostaa, niin ostakaa multa Rectoverb, 1400e. Eli siis single Recto 1x12".
Pluto
01.10.2003 15:48:20
F tuntui ei-niin-hyvältä kuin vaikkapa Nomad, johon tykästyin huomattavasti enemmän. Tai voisi kai jopa sanoa etten tykännyt F:stä olleenkaan.

Makuasiahan tämäkin... Itse en tykännyt puolestaan Nomadista.
Hey silly, I got a fork.
Pluto
01.10.2003 15:49:28 (muokattu 01.10.2003 15:52:21)

Kyllä olen, ja tuossa Äffässä ei ilmeisesti ole jännitteen valistinta, eli joutuisi erillistä muuntajaa käyttämään. Tämä idea ei paljoa viehätä.

Eikä tarttisi maksaa tulleja ja veroja lainkaan, kun eräs tuttu sahaa New Yorkiin koko ajan. Mutta kun se on just toi jännitehomma, kukaan ei vielä ole pystynyt kertomaan, miten modaaminen onnistuisi. Ei edes Vahvarikellari.
Hey silly, I got a fork.
askomiko
01.10.2003 20:01:01
Puhdas soundi oli kyllä oikein mukava Mesaksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)