Aihe: Ongelma Ibanez rg:n mikkien kanssa..
1
Nixzar
30.09.2003 14:50:36 (muokattu 30.09.2003 14:51:05)
Eli olen nyt myymässä tuota pois mutta mikkien kanssa on
vähän häikkää. Ongelma: Joskus ääni häviää kokonaan
ja joskus pätkii, joutuu ränkyttämään mikkivalitsinta.
olisikohan vika kolvauksissa.?(ja onko helppo kolvata uudelleen.?) näistä asioista kun en vielä kovinkaan paljoa tiedä..
*Keep on rocking in the free world*
madu
30.09.2003 14:58:26 (muokattu 30.09.2003 15:05:26)
Käy ostaan vaikkapa sähkö crc:tä ja turauta sinne mikkivalitsimeen ja renkuta reilusti. Tämän jälkeen pitäis toimia.
Locrian
30.09.2003 14:59:25
Ota elektroniikka esiin ja katso ne kolvaukset.Jos silmällä ei näy mitään erikoista niin sitten kyseessä voi olla hapettunut mikkivalitsin tai potikka.Hapettumista voi estää/korjata tarkoitusta varten löytyvillä aineilla-en muista nimeä mutta käy kysymässä elektroniikka liikkeestä.

Kolvaukset voi tehdä itse mutta kannattaa olla varovainen.Juotettaessa kaikki kolviin koskettavat osat kuumenevat ja johtavat lämpöä pitkälle esim. johtoja pitkin.Näin lämpö saattaa päästä osiin jotka eivät kestä lämpöä-varsinkin jos juottotaitosi on sitä luokkaa että juottamis tapahtuma kestää hieman kauemmin.

Jos et ole varma mitä teet, vie kitara lähimmälle korjaajalle.Sitten voit myydä kitaran hieman kalliimmalla koska se on juuri perushuollettu.Toisaalta kaikille hyödyllisen perushuoltotaidon oppii vain tekemällä huollot itse.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Nixzar
30.09.2003 15:02:55
Käy ostaan vaikkapa sähkö crc:tä ja turauta sinne mikkivalitsimeen ja renkuta reilusti. Tämän jälkeen pitäis toimia.

Mitä kautta sitä tungetaan sinne, ja ei varmaan ole haitallista
muille osille.?
madu
30.09.2003 15:05:09 (muokattu 30.09.2003 15:06:15)
Mitä kautta sitä tungetaan sinne, ja ei varmaan ole haitallista
muille osille.?

Voit toki avata sen pickguardin mutta mulla RG:ssä sama vika korjaantui suihkauttamalla varovasti pieni määrä kerralla siitä mikkivalitsimen aukosta suoraan.

EDIT: Tässä se suihke vielä:

KONTAKT PRF 7-78
http://www.partco.fi/prfkem-e.html
Nixzar
30.09.2003 15:08:11
Voit toki avata sen pickguardin mutta mulla RG:ssä sama vika korjaantui suihkauttamalla varovasti pieni määrä kerralla siitä mikkivalitsimen aukosta suoraan.

EDIT: Tässä se suihke vielä:

KONTAKT PRF 7-78
http://www.partco.fi/prfkem-e.html

Thanks.
Nixzar
30.09.2003 15:12:18
Kukaan ei jostain syystä ole vielä aloittanut niin minäpä aloitan:

Vittu älä osta mitään ibanezpaskoja!

:)

Jaahas. ja taas asiaan kuuluvia kommentteja.
Super-Jari
30.09.2003 22:44:10
Jaahas. ja taas asiaan kuuluvia kommentteja.

Pakkohan niitäkin on jonkun sanoa niin säilyy taso.
hevi ja metalli on ihan eri asioita. hevi on semmosta hyvää, esim. deep purple, iron maiden, Led Zeppelin, Uriah Heep, yms. Hevi sit on semmosta miss ei oo mitään järkee, just niinku Kotiteollisuss, Bodom yms. -vniskanen
makoskela
01.10.2003 07:14:05
Pakkohan niitäkin on jonkun sanoa niin säilyy taso.

Ei Ibanezin kitaroissa mitään vikaa ole. Mikit eivät ehkä edusta parasta tasoa, mutta muuten tuo (parempi) RG-mallisto on varsin käypää.
GAS = Guitar Auction Syndrome
Jemppa
01.10.2003 10:09:55
Joo, mulla on kummastakin Ibanezista (JEM ja RG) saanut suihkeella puhdistaa tuon mikinvalitsimen. Mutta ei siinä mittään, ongelma on poistunut tuon puhdistuksen jälkeen. Ongelmana oli nuo kytkimen ääriasennot...
Mitä tästä napista tapahtuu? Oho...
Kitarasankari
01.10.2003 13:46:42
itelläni oli tuo ongelma lepassa ja vaihdoin sit siihen sen mikkikytkimen ja hyvin on toiminu!!!
Märät muusikot haisee ihan perseelle!
Einari
01.10.2003 14:08:58
Joo kyllä ibanezit on munkin mielestä aika paskoja, mut hyvällä säkällä voi löytää hyvän yksilön niin kuin meikällä
makoskela
02.10.2003 12:49:57
Joo kyllä ibanezit on munkin mielestä aika paskoja

Niinkuin millä tavalla paskoja? Ja mitkä versiot?
GAS = Guitar Auction Syndrome
Locrian
02.10.2003 15:22:32
Kukaan ei jostain syystä ole vielä aloittanut niin minäpä aloitan:

Vittu älä osta mitään ibanezpaskoja!

:)

Vtitu vdeä pää pios pseretesäs rkarknui.

Joku aussi yliopisto on tullu siihen tulokseen että kirjoitus on luettavaa jos sanan ensimmäinen ja viimeinen kirjain on kohdallaan-muut saavat olla täysin sattumanvaraisessa järjestyksessä tämän kuitenkaan häiritsemättä lukemista juuri lainkaan.Tutkijat sanovat tämän johtuvan siitä ,että ihminen lukee kerralla koko sanan eivätkä suinkaan kaikkia kirjaimia, kuten usein luullaan.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)